Ayva Tatlısı

Salı, Mayıs 09, 2006


Hani meşhur ayvayı yemek tabiri vardır ya? Geçen gün beni epey güldürdü ama içten içten. Gelen misafirlerden biri ben hiç ayvayı yemedim dedi çünkü. Yani yiyemem, sevmem değil ayvayı yemedim. Bakınız ben bir çok kereler ayvayı yemişimdir. Her iki manada da?

Malzemeler;


  • 10 ekmek ayvası
  • 750 gr. tozşeker
  • 1 su bardağı su

Hazırlanışı;

  1. Ayvalar yıkanır, soyulur. İkiye bölünür, çekirdekleri çıkarılır.
  2. Ayvalar yıkanır, tencereye yerleştirilir. Çekirdekleri yıkanır, tencereye konulur.(ayvaların kızarması için şekerci boyası koyanlar var biz tabii olması için çekirdek kullanıyoruz)
  3. Şeker ve su ilave edilip kaynadıktan sonra kısık ateşte ayvalar kızarana kadar pişirilir.
  4. Kaymak, dondurma veya krem şantiyle servis yapılır.



You Might Also Like

0 Comments

Subscribe