Baharatlar {Safran, Kakule, Zencefil, Kişniş}

Pazartesi, Mayıs 22, 2006

Bugün bir kaç tane baharat aldım aktardan, hint mutfağına bakarken eğer denicem bu baharatlara ihtiyacım olucak dedim. Bir de eflatun ayaklı bir servis tabağı aldım. Yeni baharatlarıma bakalım şimdi;

Safran;

Baharatların arasında en zarifi sanırım safran. Aynı zamanda pahalı bir baharat yarım kilosunda 70.000 safran çiçeği bulunuyor. Ama ben bu safranın rengini beğenmedim açıkcası daha kırmızı olmasını bekliyorum. Yanlış şey mi sattılar yoksa bana? Buraya tıklayarak dalından koparılmamış bir safran çiçeğini görebilirsiniz.

Kakule;

Hemen hemen her hint yemeğinde kullanılan bir baharat, yemeklere ek olarak çay demliğine bir kaç tane atarak da çok hoş tadlar elde edebilirsiniz.

Zencefil;

Bu baharat da hem tatlıya hem tuzluya yakışır. Tavuklu yemeklere de çok güzel oluyor. Aynı zamanda reçeli ve marmelatı da yapılıyormuş ama bu kurutulup öğütülmüş olanı.

Kişniş;

Kişniş de Hint mutfağının vazgeçilmezlerinden.. Türkiye'de aşotu olarak da biliniyormuş bence kimyona çok benziyor ama onun biraz daha serti.

You Might Also Like

4 Comments

  1. merhabalar,

    kakülenin üzerindeki kısmı çıkarıp
    içindeki tohumları mı kullanıyoruz


    teşekkürler,meral

    YanıtlaSil
  2. En son kullandığım tarifte (safran pilavı) kakuleleri doğrudan içine atın diyordu. Ben de yeşil tohumları butun olarak içine attım. Ama ezilerek kullanıldığı tarifler de var.

    YanıtlaSil
  3. merhaba hemen hemen hergun kullandigim baharatlar ben kakuleyi pilavda, pataes yemeklerinde dahacokda hint yemeklerinde kulniyorum hatta esim caya dahi atar .. :) hindistanli arkadasim cok guzel ve lezzetli yemekler yapar tavsiye ederim. her yemekte kullanin

    YanıtlaSil
  4. merhabalar safran ile ilgili ��pelerinizde hakl�s�n�z. Malesefki alm� oldu�unuz ger�ek safran de�il. yalanc� safran (aspir) veya herhangi bir �i�e�in stigmas� olabilir. ger�ek safran�n st�gmalar� beklentiniz �zere daha k�rm�z�d�r. Mutfa�n�zda sizde kontrol edebilirsiniz.
    Yapman�z gereken bir su barda� kaynar suyun i�ine bir adet safran stigmas� at�n ve bekleyin e�er stigmada renk de�i�tirme yok ise ve su y�zeyinde ise ger�ek olma ihtimali var ama deney bu kadar de�il 5-6 dk bekledikten sonra yeni bir kaynar su ile dolu su barda�na bir �nceki su barda�ndan koymu� oldu�unuz sti�may� koyun ve yeniden ayn� g�zlemleri yap�n. E�er ayn� g�zlemlere 5-6 bardaktada yapm� iseniz do�ru safran� alm�s�n�zd�r. demlemi� oldu�unuz sular� atmay�n. kendinize nefis bir t�bbi safran haz�rlad�n�z afiyetle i�ebilirsiniz:)))))afiyet olsun:))))d�nyan�n en pahal� baharat� safran oldu�u i�inde uygun bir fiyata alm� oldu�unuz safran kendini ele verebilir.

    YanıtlaSil

Subscribe