Çift Köfteli Burger

Çarşamba, Mayıs 17, 2006



İki gün önce Kumsal'la uzun zamandır hayalini kurduğumuz iki köfteli hamburgerlerimizi nihayet yaptık. Köfteleri ızgara köftedeki tariften uyguladık. ama pişirirken tost makinesinde ateşin üstünde pişirdik. Spatulayı elimize alıp kendimizi spongebob'ın yerine koymadık dersem yalan olur :). Bu iki hamburger için yaklaşık 1 saat uğraştık ama en iyi sonucu da aldık. ilk önce bütün köfteleri ters yüz yaparak tost yapma aparatında pişirdik cozur cozur..

Sonra ikiye böldüğümüz hazır hamburger ekmeklerinin, üstüne köfte gelicek kısımlarını da henüz köftelerin sosunun durduğu tost makinesine bastırıp bir kaç saniye kızarmalarını ve sosu emmelerini sağladık. Bundan sonra hamburgerin ilk katına köfte, hardal, ketçap ve ince doğranmış marulları koyup orta kattaki ekmeğin iki tarafını da tost makinesinde bir kaç saniye ızgaraladıktan sonra yerleştirip üzerine köfte, mayonez, ketçap, marul ve turşusunu ekledik son katın ekmeğini de ızgaraladıktan sonra hamburger ekmeklerinin sıcacık ve yumuşacık olmaları için buharda 1 dakika kadar beklettik.

Sonuç pufur pufur iki köfteli içinde istediğimiz herşey bulunan muhteşem bir hamburgerdi. Ama bir dahaki sefere köftelerini daha ince yapmayı düşünüyoruz çünkü çok yoğun et oldu bu hoşumuza gitmedi. Siz bir hamburger için bu kadar uğraşır mısınız bilmem ama bence dışarıda satılanlardan daha güzel olduğu için ben uğraşmayı göze alabiliyorum. Bir de eğlenmek için yapıyoruz biraz da tabii... :)

Unutmadan ekliyim çok fazla fotoğraf çektik ama en güzeli hangisi karar veremedik o yüzden flicker'da bir set oluşturdum; burada

You Might Also Like

2 Comments

  1. off bu görüntü ne böyle mükemmelll bana müsaade mutfaa gidiyorum ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. ben de açıkcası yazarken ve fotoğrafları ayırırken oldukça acı çektim :)

    YanıtlaSil

Subscribe