Kakaolu ve Fıstıklı iki Katlı Pasta

Salı, Mayıs 30, 2006



Bugün Kumsal'la yeni bir şeylerle uğraşıp yorulacağımız için (çok yakında Kumsal aksesuarlarda) güzel bir pasta yapıyım dedim. Çok önceden zaten aylardır sayıkladığımız taco'yu yemeğe karar vermiştik. Bu fıstıklı ve kakaolu iki renkli pastanın bir benzerini Nordljus'da görmüştüm. Her ne kadar görüntüsü oradaki kadar muhteşem olmasa da, pastayı yiyen herkes çok beğendi o yüzden sorun yok :). Hatta babam çok beğendi, Sahra (yani dayımlar) tatilde olduğundan gelince onlara da yap diye salık verdi. Onlar gelsin yaparım elbette. Tarifi çok kolay ve pratik bir pasta olduğunu da belirtmeliyim. Kekini Tiramisu'nun kekinin tarifine göre yaptım.

Kakaolu kek;

  • 2 yumurta
  • ½ su bardağı süt
  • ½ su bardağı sıvı yağ
  • ½ su bardağı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı un

    Fıstıklı kek;

  • 2 yumurta
  • ½ su bardağı süt
  • ½ su bardağı sıvı yağ
  • ½ su bardağı toz şeker
  • 4 tatlı kaşığı çekilmiş fıstık
  • 1 paket kabartma tozu
  • Yaklaşık 2 su bardağı un (malzemeden kakaoyu çıkardığım için olsa gerek, 1 bardak unla hamur cıvık bir hamur oldu, ben de hamuru kakaolu olanla aynı kıvama gelene kadar azar azar un ekledim, yaklaşık 2 bardak diyorum çünkü tam emin değilim, kıvamları aynı olana kadar eklemenizi tavsiye ediyorum)

    Kreması için;

  • ½ lt. süt
  • 1 paket krem şanti
  • 3 kahve fincanı un
  • 3 kahve fincanı pirinç unu
  • 2 kahve fincanı şeker

    Süslemek için isterseniz badem, aslında kenarlarına çikolata eritip plaka haline getirip yapmak istemiştim ama böyle oldu bir dahaki sefere öyle yapmayı düşünüyorum.

    Hazırlanışı;
      Her iki kek için de;

    1. Şeker ve yumurtayı iyice köpürene kadar çırpın.
    2. Bir kaba un, kabartma tozu, kakaoyu bir kaç kere eleyerek iyice harmanlaşmasını sağlayın. Fıstıklı olan da kakao yerine çekilmiş fıstığı iyice ezerek unla beraber eleyin ve un kabartma tozu ve fıstığın iyice harmanlaşmasını sağlayın.
    3. Şeker ve yumurtaya süt ve yağı ekleyin karıştırın. Ardından elediğiniz kakaolu veya fıstıklı unu ekleyin. Hızlı bir şekilde karıştın ve ayrı ayrı iki kalıba dökün.

      (Ben kakaolu olanı 24cm'lik yuvarlak kelepçeli kalıba, fıstıklıya da onun bir boy küçüğüne döktüm sanırım 20cmdir. Piştikten sonra kakaolu keki fıstıklıyla eşit boyutta olması için etrafından keserek küçülttüm.)

    4. Kalıpları fırın teline yanyana koyarak aynı anda pişirdim.

    5. Kekler piştikten sonra her ikisini de kalıplarından çıkarın. (Fıstıklı kelepçeli kalıbın boş tepsisini kakaolu kekin üzerine koyarak eşit boyutta kestim.) Fıstıklı kekin kalıbına alta kakaolu keki yerleştirdim. Üzerine 1/2 su bardağı süt + 1 tatlı kaşığı nescafe + 1 tatlı kaşığı şeker karışımını serptim (eğer tiramisu gibi tam olarak ıslak olmasını isterseniz 1 su bardağı süt kullanabilirsiniz). 15 dakika sonra fıstıklı keki yerleştirdim (biraz eğik kabardığı için üstünden keserek düzeltmem gerekti ve bir dahaki sefere kakaolu kek ile fıstıklı arasına vişne marmeladı sürmeyi veya vişne yerleştirmeyi düşünüyorum.

      Kreması;

    6. Krem şanti dışındaki bütün malzemeyi muhallebi gibi pişirdikten sonra, mikserle veya robotla krem şantiyi toz olarak içine ekleyip iyice çırpın. Eğer isterseniz sıcakken bir kaşık tereyağı da ekleyip çırpabilirsiniz.

      Kremayı kelepçeli kalıptaki iki kat kekin üzerine döktükten sonra bir gece buzdolabında beklettim. Gündüz üzerine kakao eledim. Etrafına kabukları soyulmuş bademleri dizdim.
  • You Might Also Like

    5 Comments

    1. offffffff bu ne güzellik böyle, ellerinize sağlık. Sevgili kumsalcım aksesuar işlerinde şimdiden kolaylıklar diliyorum :))

      YanıtlaSil
    2. Teşekkürler pembeli tek dilim kalmadı ben yaptım ama sadece 1 dilim yiyebildim :)..

      YanıtlaSil
    3. Peki benim payımı ayırdın mı?

      YanıtlaSil
    4. Sana özel yapıcaz demiştim yukarıda :)

      YanıtlaSil
    5. ama çoook güzeeeeelll olmuşşş. :)) ellerine sağlıkk

      YanıtlaSil

    Subscribe