Kesar Bhat {Safranlı Pilav}

Pazartesi, Mayıs 22, 2006



Williams-Sonoma'dan safran tariflerine bakarken bu pilavı ve güzelim hint işi tabağını gördüm. Maalesef o güzel tabak ben de yok ama pilavı yapmaya çalıştım. Bu pilav tarifin sayfasında yazdığına göre "Moghul" yemeklerindenmiş. Kesar Bhat "Mughal" yemekleri ve ızgar etle beraber servis edilirmiş. Sanırım "Mughal"ı kast ediyor. Müslüman topluluğu dediğine göre Mughal; Hint-Türk İmparatorluğu veya Babürlüler olarak da geçiyor, 1526-1858 yılları arasında Hindistan'da hüküm sürmüş müslüman imparatorluklarının bir kolu olarak kurulmuş hanedanlıktır. İlk hükümdarı baba tarafından Timur'un torunu olan Babür'dür. Bu hükümdarlık özellikle mimari ve sanat alanında hatırı sayılır eserler bırakmıştır. Bunlardan en önemlisi amer palace ve Tac Mahal'dir. Tac Mahal, Mughal hanedanlığının Agra'daki en son ve en büyük eseridir.

2 veya 4 kişilik

Malzemeler;

  • 1 bardak basmati pirinci (ben evde olmadığından normal baldo pirinç kullandım, 2 bardak)
  • 2 bardak su
  • 1/2 çay kaşığı safran
  • 2 yk. usli ghee (bir çeşit hint yağı), veya tereyağı, zeytinyağı zevkinize göre (Ben pirince oranla 2 yk. tereyağı, 2 yk. zeytinyağı koydum)
  • 2 yk. kıyılmış kuru soğan (küçük -arpacıktan büyük- bir soğan 2 yk. oluyor)
  • 3 yeşil kakule tohumu (ben iki katı pirinç koyduğumdan 6 adet attım)
  • 3 diş sarımsak (Ben sadece 1 diş koydum çok ağır olabilir diye)
  • 1 tarçın çubuğu (Bunu da sonucu bilemediğimden çay kaşığının ucuyla evdeki toz tarçından attım)
  • 1/3 bardak kuş üzümü
  • 3/4 çay kaşığı tuz


  • Hazırlanışı;

    1. Pirinci soğuk suyla yıkayın. Küçük bir kasede, pirinç, su ve safranı karıştırıp 30 dakika ıslatıp dinlenmeye bırakın.

    2. Pilav tenceresine yağı koyup kızdırın, kızınca kıyılmış soğanları, kakuleleri, sarımsakları ve tarçını ekleyip soğanlar solana kadar karıştırarak yaklaşık 2 dakika kavurun.

    3. Pirinci, ıslatma suyunu, kuş üzümlerini ve tuzu ekleyin. Ateşi orta hararetli yapıp karıştırmadan 6 dakika kaynamaya bırakın kaynamaya bırakın. Ardından ateşi en kısık hale getirip kapağını kapatarak 5 dakika daha pişirin. Bu 5 dakikadan sonra da pilavı ateşten alıp 5 dakika da dinlendirin. Artık servis yapabilirsiniz ama bu güzel tabaksız nasıl olur bilmiyorum. Hindistana gitmek lazım ahşapları çok güzel!

    You Might Also Like

    3 Comments

    1. İrem ellerine sağlık harika olmuş, baharatlarla ilgili verdiğin bilgileri ilgiyle okudum, çok sağol bilgilendirdin bizleri, sevgilerimi gönderiyorum...

      Safran

      YanıtlaSil
    2. Teşekkürler, bu pilav sana yakışırdı ama.. bir gün de sen yaparsın artık :)

      YanıtlaSil
    3. :)) Hakikaten, denerim birgün yer veririm Safran Mutfakta'da inşallah, sevgiler canım :)

      YanıtlaSil

    Subscribe