Vazgeçmedim {Şakşuka}

Pazartesi, Haziran 12, 2006


Misafirinizle birlikte bir kahvaltı yapmak ister misiniz? I hı ben de istemiştim. Belki bana has bir düşünce tarzı ama bana göre her kişiye ait bir sofra tarzı vardır. Bazı kişilere daha ciddi tarzda koyulmalı derken misafirimin misafiri geldi. İşte o vakit afalladım. Düşündüğüm tarzı değiştirsem olmayacak değiştirmedim ama işler bir parça karışık oldu. Bir kere kahvaltı etmedim yanlız başına pizzamı yedim ikincisi misafirim pizzamı yedikten sonra gelip karnını az doyurduğunu bir miktar da bizle yiyebileceğini söyledi. Yemedim. (her iki manada da)
Gelelim bu güne tarifi yazıp bitirdim ve internet koptu. Vazgeçmiyorum ve gece yarısı tekrar yazıyorum.
Menü de;

  • Pizza (ki bu zaten sitede olduğu için çekmedim)
  • Üç renkli patates salatası
  • Şakşuka
  • Limonlu parfe(tarif sitede vardı cep telefonuyla çektiğimiz resmi değiştireceğim)
    ve İrem'i tebessüm ettirmek amaçlı Şakşukanın tarifini verceğim;

    Malzemeler;

    • 3 patlıcan
    • 2 kuru soğan
    • 4 çarliston biber
    • 5 domates
    • 5 diş sarımsak
    • 1 çay bardağı zeytinyağ
    • 1 çay bardağı su
    • 1 tatlı kaşığı toz şeker
    • Tuz, karabiber
    • Süslemek için ince kıyılmış maydanoz(bizde yoktu acaba komşudan istenir mi?)

    Hazırlanışı;

    1. Patlıcanlar alaca soyulur, iri küpler halinde doğranır ve tuzlanır.
    2. Domates ve biberler doğranır. Soğan soyulur, doğranır.(ben robotta doğradım )
    3. Bir tencereye zeytinyağ koyulur.(çelik tencerde güzel olmuyor)Doğranmış soğan hafif pembe kavrulur.
    4. Patlıcanlar yıkanır, süzülür ve tencereye dökülür. Ardından domates ve biberler dökülür.(Kaşıkla sebzelerin ezilmemesi için tencereyi sallayarak karışması sağlanır)
    5. Su, şeker, tuz ve sarımsak ilave edilir. Sebzeler ezilmeyecek kadar pişirilir.
    6. Servis için tabağa alınır, maydanozla süslenir.


    İreem iyi misin? Bak sakinleşmen için parfe koydum.



  • You Might Also Like

    0 Comments

    Subscribe