Karışık Meyveli Tartöletler

Pazar, Temmuz 02, 2006


Tatlıya gelecektim ki soran olmuş sofradaki keki. Onun adı büyük söz söyleme keki. En azından bu seferlik öyle. Bu kış zor günler geçirdik. Hastaneleri mekan tutmuştuk. Eve dönüşlerde bir iki saat uyuyabilmek için neler vermezki insan. Eve ya İremle birlikte dönüyorduk ya da ben girdikten yarım saat sonra yanı başımdaydı ki bu unutulmaz. İşte bu unutulmaz günlerin bir unutulmaz hatırası daha var .Mutfak dolabından bir şey almak için açtım ve dolabı kapayamadım bütün pasta malzemeleri bozulmuştu. Una hatta çikolataya varana kadar. Kendi kendime söz verdim bu attıklarım bana ders olsun bir daha bitmeden ikincisini almayalım hiç bir malzemenin. Alışverişte genelde pasta malzemesini ben alırım. Tuttum sözümü ama olmuyor işte o gece yapmaya kalktığım pastanın bütün malzemeleri eksik çıktı.Kakaolu keke çevireyim bunu dedim. O da kalmamış. Üstüne madlen çikolataları dizdim .Bana göre yarım saatlik pasta işin sonunda iki saat sürdü ve ortaya sadece kek çıktı bu uğraştan. A bir ikinci ihtimal anne sözü dinleyip her işi vaktinde yapmak. İsraftan kaçayım derken ikramdan oldum yani. İşte kekin hazin hikayesi burda biter. Hava sıcaklığı sebebiyle sofraya koyamadığım tartöletlere geçeyim ;

Hamur Malzemeleri;


  • 150 gr. tereyağ
  • 250 gr. un
  • 1 adet yumurta
  • 50 gr. pudra şekeri
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı vanilya
  • 1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi

Hazırlanışı;

    Her zaman önce unu sonra tereyağı koyardım. Tarif öyle zira. Bu sefer önce tereyağı bıçakla kıydım, sonra diğer malzemeleri ilave ettim. Hamuru toparlamak daha kolay oldu bence.
  1. Un ve kabartma tozunu eleyin. Ortasına yağı koyup bıçak veya çatalla kıyın. Karıştırın.
  2. Pudra şeker, yumurta, vanilya ve portakal rendesi kabuğu ilave edilir çok yoğurmadan hamur toparlanır .
  3. Yağlı kağıda sarılıp soğuk bir yerde yarım saat bekletilir.(ben dolap poşetine koyuyorum)
  4. Hamuru açılıp tartölet kalıplarına yerleştirilir. Üstü çatalla delinir. Sıcak fırında hafif pembe pişirilir.



Krema Malzemesi;

  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığından az buğday nişastası
  • 1 çay kaşığı vaniya
  • 50 gr. tereyağ

Hazırlanışı;
Tereyağ hariç bütün malzemeler mikserle çırpılır. Orta ateşte karıştırarak pişirilir. İndirmeye yakın tereyağ ilave edilir, çırpılır. Tartöletlerin üstünden çok taşmayacak kadar sürülür.

Süslemek İçin;

  • 1 paket limon jölesi(aslında tart jölesi daha iyi oluyor fakat kalmamıştı suyunu tarifinden az koyarak bu şekilde yaptım)
  • Yarım paket krem şanti
  • Yarım su bardağı süt
  • 1 kase kiraz(çekirdeği çıkarılmış)
  • 3 tane ince dilimlenmiş şeftali
  • 30 gr. fıstık

Arzuya göre süslenir.



You Might Also Like

2 Comments

  1. sevgili sahra çokgüzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler size bir gün yaparım. ama hava serinleyince.

    YanıtlaSil

Subscribe