Glaçons chocolat d'été

Cumartesi, Ağustos 26, 2006

Fransızcam çok zayıftır ama anlamı aşağı yukarı "Yazın Çikolatalı Buz Küpleri" demektir sanırım. Tarif Nordljus'da gezerken dikkatimi çekti; çikolata, buz, süt, soğuk bunlar yeterince ilgi çekici sanırım. Bir kaç gündür sabah akşam birer bardak bundan içiyorum. Hazırlanması da çok kolay.



Malzemeler;

4 kişilik

Çikolata küpleri için;

  • 200 ml süt
  • 50 ml su
  • 1 çay kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 70 gr bitter çikolata (parçalanmış)

    Vanilya aromalı süt için;

  • 600 ml süt
  • 1 vanilya çekirdeği (ben 1 çay kaşığı şekerli vanilin koydum)
  • 40 gr şeker

    Hazırlanışı;
    1. Çikolatalı küpler için, süt, şeker, su ve kakaoyu bir tencereye koyup kaynatın. Kaynadıktan sonra ateşten alıp parçalanmış 70gr çikolatayı içine atıp iyice erimesini sağlayın. Bir kenara koyup soğumaya bırakın.
    2. Vanilyalı süt için, süt, şeker, vanilya bir tencereye koyup kaynatın. Soğuduktan sonra buzdolabında bir gece bekletin (ben buzdolabına koyulabilecek soğukluğa gelince süzerek bir şişeye doldurup ağzını kapattım çünkü süt kaymaklanabiliyor süzmenizi tavsiye ederim ve buzdolabında bir gece bıraktım).
    3. Soğuyan çikolatalı sütü buz kalıplarına dökün, dikkatlice buzluğunuza yerleştirin (buzluğun içine çikolatalı karışımın dökülmesi ihtimalini düşünmek istemiyorum).
    4. Ertesi gün içmeden önce bardaklarınızı buzdolabında iyice soğumaları için bir süre bekletin. İçerisine buz küplerinden istediğiniz kadar koyun. Üzerine soğuk vanilyalı sütü doldurun. Voila!
  • You Might Also Like

    0 Comments

    Subscribe