Tombul Sandviç Ekmekleri

Çarşamba, Ağustos 02, 2006



Erkenden kalkmak. Bu tabir kullanırken hoş uygularken nahoş. Nahoş dediğim aslında gün bereketli olyor her iş vaktinde oluyor ama benim aklım uykuda oluyor. Erken kalktım dediğim zaman babam sorar memur erkeni mi senin erkenin mi? Evet benim erkenimde kalkıp sabah kalhvaltımıza bu içi boş tombul ekmekçikleri yaptım ve akşama kadar buna talim ettik İremle. Yok dedim sana başka bir şey bunlar bitmeden. Aslında üstüne kaşarla yaşını yazabilirdim ama ne yalan söyliyeyim aklıma gelmedi.

Malzemeler;


  • 1 kg. un(8-9 bardak)
  • 50 gr.(2 yemek kaşığı) yaş maya
  • 3 adet yumurta
  • 50 gr. (2 yemek kaşığı) toz şeker
  • 125 gr. margarin (ben tereyağ kullandım)
  • 2 bardak ılık su (yarı yarıya süt olabilir diyordu ki ben öyle yaptım)
  • 1 yemek kaşığı tuz

Hazırlanışı;

  1. Unu hamur yoğuracağınız kaba eleyin. Ortasını açın, mayayı yarım bardak ılık suyla ezin. Biraz un katarak koyulaştırın, üzerini unla örtün.
  2. Maya genişleyip unu çatlattığı zaman ortasını açın. 2 yumurta, yağ, şeker ve tuz koyun kalan ılık suyu azar azar katarak hamuru yoğurun.(on dakika yoğurdum)
  3. Hamurun yağlanmış bir tencereye alın. Üzerini yağlayıp örtün ılık bir yerde 30 dakika mayalandırın.(olduğu yerde toparlayıp yağladım )
  4. Hamuru hafif unlanmış bir yere alın ve bir iki kere yoğurun .Ceviz büyüklüğünde parçalara ayırın. Yuvarlak veya iki ucu uzun ortası kalın biçimde şekillendirin. (30 adet)
  5. Üstlerine çırpılmış yumurta sarısı sürülür.Önceden ısıtılmış fırında pişirilir.



Not:Bu tarifi Cemaliye Tüter'in kitabından aldım.

You Might Also Like

3 Comments

  1. Sahra ,
    Harika gorunuyorlar, ne kadar guzel yapmıssın ellerine saglık, cok berrak cekmissin aynı zamanda sabah sabah cok iyi oldu.

    Sevgilerimle,
    Figen

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler Figen. Dediğim gibi bizim sabahımızdaydı. ama her tarif istediğim gibi olmaz bu olanlardandı.

    YanıtlaSil
  3. Hem guzel gorunuyorlardi hem de kolaydi denemeye degerdi..Tarifin su miktari konusunda benim anlayissizligimdan olsa gerek hata yapip mayaya kullandigim suyu sudan saymayinca haliyle hamur civik oldu biraz un ekleyerek kivama getirdim sorun sogukkanlilikla cozuldu;=) Az evvel firindan cikardim. Benim bugune kadar mayaladigim hicbir hamur bu kadar guzel kabarmadi..tatlari harika.. Ben bunu ekmek olarak yerim.. sizlere de cok tesekkur ederim..

    YanıtlaSil

Subscribe