Sakin bir akşam yemeği..

Cumartesi, Eylül 16, 2006


Bir kaç gündür acabalı davetlerden sonra nihayet bu gece Ayşe teyzem ve eniştemi yemeğe alabildik. Kuzenlerim gelemedi :( onlara bunun pişmanlığını iyice yaşatmak için menüyü ve fotoğrafları hemen ekliyorum. Gerçi ben gecenin yemekten sonraki kısmında odama kapanıp çalışmak zorunda kaldım ama işimin olmadığı bir gün (öyle bir gün var mı?) daha güzel vakit geçiririz nasılsa diye teselli ediyim onları.. Bu arada lahmacun güzel miydi?

Menü;

  • Mercimek Çorbası
  • Mantarlı Biftek Sarma
  • Bezelye ve Havuç Garnitürlü Pirinç Pilavı
  • Sosyete Mantısı
  • İçli Köfte
  • Zeytinyağlı Dizme Fasulye
  • Tavuklu Mantarlı Salata
  • Karışık Salata
  • Karışık Komposto (Kızılcık, Erik ve Vişne)
  • Cevizli Kadayıf
  • Fıstıklı Baklava (Teyzem gelirken getirmişti)


  • SALATA



    Salatanın dekorasyonunu ben çok sevdim, yapımı da çok basit. Salatalık soyarken kullanılan aletlerden var ya onlardan lazım. Onunla havucun üst kararmış tabakasını soyduktan sonra biraz kalınlaşıncaya kadar bir kaç kere daha bu işleme aynı yönden devam edin. 2 cm'lik kalınlığa ulaşınca soyma aletini yukarıdan aşağı tek seferde bitirecek şekilde ayarladıktan sonra biraz da bastırarak bu havuç yapraklarından istediğiniz miktarda yapın. Zaten kesim şeklinden dolayı kendiliklerinden hafif rulo olmaya meyilli olduklarından kendi yönlerine yeterli derecede rulo yapıp tabaktan sarkıcak şekilde yerleştirin.

    TAVUKLU MANTARLI SALATA



    Bu tarifi Sahra geçen gün yapmış, siteye eklemişti. Tavuklu bir salata düşünürken aklıma geldi malzemeleri de kısmen uyuyordu (kırmızı lahana yerine beyaz lahana kullandım ve mısır yoktu). Bu yüzden ayrı olarak tarifini yazmıcam yukarıda menüdeki linkten tarifine ulaşılabilir. Teyzemler bu halini de çok beğendi kırmızı lahanayla daha lezzetli oluyordur eminim.

    You Might Also Like

    1 Comments

    1. slm;
      bumu sakin akşam yemeği?
      bunların hepsini yiyormusunuz hepsi çok güzel görünüyor.
      düşündümde ben eğer o yemekte olsaydım tadına bakmadığım hiçbirşey kalmazdı ve böylece doyardım :)
      elinize sağlık keşke sizin gibi güzel yemekler yapabilsem

      YanıtlaSil

    Subscribe