Kereviz & Pancar Çorbası

Pazar, Ekim 01, 2006

© 2005-2006; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Cumartesi günüydü sanırım, kereviz çorbası tarifi arıyordum, Dilek'in de yardımıyla bir kaç tane buldum ama hiç biri de o kadar çok ilgimi çekmedi. Sonra "Borscht" tariflerine baktım. Lezzetli görünüyorlardı ama bir çorbaya göre aşırı derecede taneli duruyorlardı bir de Ramazan günü iftar vakti hiç denemediğim garip bir şeyi evdekilerin önüne koymak istemedim. O yüzden Kereviz çorbasının malzemeleriyle Borscht'un ana malzemesi kırmızı pancarı birleştirerek değişik bir çorba çıkardım ortaya. Aslında eğer un kavurmasaydım mor bir çorba olucaktı. Kırmızı pancarın rengine her zaman bayılmışımdır. Özellikle turşu halinin rengi muhteşem parlak bir renk... Bir de bana Jitterbug Perfume'u hatırlatır doğal olarak.

Neyse çorbayı herkes beğenmeyebilir ama eğer kereviz çorbasını seviyorsanız ve sebzelerle aranız iyiyse bence bunu da seviceksiniz.. (Ama birgün tek kişilik olarak Borscht'u deniyeceğim rengi muhteşemdi.)

Oruçluyken yemek yapmanın şöyle bir riski var yaparken tadını kontrol edemiyorsunuz, iftar anına kadar nasıl oldu acaba diye meraktan çatlıyor insan..

Malzemeler;

  • 1 kereviz, soyulmuş yaprakları ve sapları kesilip ayrı bir yere koyulmuş, ve küp küp doğranmış
  • 1 havuç, soyulmuş ve doğranmış
  • 1 patates, soyulmuş ve küp küp doğranmış
  • 1 küçük kırmızı pancar, soyulmuş, sapları kesilip ayrı bir yere koyulmuş, ve küp küp doğranmış
  • ½ soğan, dörde bölünmüş
  • 2 diş sarımsak, kıyılmış
  • Küçük bir limonun yarısı
  • 1 yemek kaşığı kereviz yaprağı, kıyılmış
  • Taze çekilmiş beyazbiber veya karabiber
  • 1 tablet etsu
  • 1,5 yemek kaşığı un
  • 1 bardak süt (ben bir dahaki sefere un ve süt koymayı düşünmüyorum sebzeler zaten yeterince kıvamlı oluyor, suyun miktarını da ona göre dengeleyerek daha hafif bir çorba yapılabilir)
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • Tuz
  • 4 su bardağı + 1 litre su, kaynamış
  • Eğer isterseniz biraz muskat


  • Hazırlanışı;
    1. Küçük bir tencereye, doğranmış kereviz, havuç, patates, pancar, soğan ve yarım limonu kabuğuyla beraber 4 su bardağı suda haşlayın.
    2. Sebzeler iyice yumuşayınca içindeki limonu alıp atın, sonra robot veya el blendırıyla suyunu süzmeden püre yapın, bu aşamada mor bir püreniz olucak.
    3. 1 sos tenceresinde, 2 kaşık tereyağında 1,5 kaşık unu kavurun ve 1 bardak sütü yavaş yavaş karıştırarak ekleyin.
    4. Sebze püresini tencereye koyun ve 1 litre kaynamış suyu ilave edin. Beraber bir taşım kaynattıktan sonra. Çorbadan bir kaç kepçe alıp unlu karışıma karıştırarak ilave edinki sonradan topaklanma olmasını önlemiş olun.
    5. Unlu karışımı çorbanın içine yavaş yavaş karıştırarak ekleyin.
    6. Tuzunu, beyaz biber veya karabiberini arzu ederseniz kırmızı toz biberini ve muskatı, kıyılmış sarımsak, kereviz yapraklarını, ve etsu tableti atın. Köpüğü gidene kadar kaynatın. Bence un ve süt karışımı olmadan daha hafif ve pembe bir çorba olur.
    Not: Kereviz ve pancarın saplarını ayırmamızın sebebi ayrı olarak kullanılabildiği içindir eğer isterseniz atabilirsiniz. Yalnız atmadan önce kerevizin saplarındaki minik yaprakları koparmayı unutmayın.

    You Might Also Like

    4 Comments

    1. İrem görüntü çok hoş ama tadını yemediğim için bilmiyorum ellerine sağlık kolaylıklar Ebru

      YanıtlaSil
    2. Blogunuza tarif defterinden Amasya Çöreği tarifi ile gelmiş oldum. Erzurum Ketesi de not edildi bu arada. Çok leziz bir blog, ismi ile müsemma. Çorba da sunum çok hoş, tadını bilemiyorum ben de. Görüşmek üzere, ellerinize sağlık.

      YanıtlaSil
    3. Teşekkürler Ebru, Semanur, senin blogunu da yorumun sayesinde ilk defa gördüm..

      Eğer kereviz çorbası yediyseniz tadı çok garip değil yoğun olarak keerviz tadı geliyor, biraz da kırmızı pancar tadı geliyor işte.. Bizim ev halkı yedi inanın ve hala hayattalar...:)

      YanıtlaSil
    4. ellerine sağlık İrem'cim enfes görünüyor çokta kolaymış tadını merak ettiğim için deniycem

      YanıtlaSil

    Subscribe