En İyi Zencefilli Kurabiye

Pazartesi, Kasım 13, 2006

© 2005-2006; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Ben yaptığım için en iyi değil tabii, tarifin ismi THE BEST GINGERSNAPS; uzun bir zamandır zencefilli kurabiye yapmak istiyordum her seferinden ya tembellikten ya da başka bir aksilikten dolayı erteleniyordu, derken fırınımız bozuldu dedim ki fırın gelince kesin yapıcam. Fırının bozulduğu sırada bir de pancake denemem oldu harikaydı ama fotoğrafını çekemedim aslında biraz şekil bozukluğu da vardı en kısa zamanda tarifi eklemeye çalışıcam. Dün gece Sahra'yı aradım "bir maniniz yoksa yarın ben erkenden geliyim," dedim "çalışırız hem biraz," telefonu kapatınca da bu kurabiyeyi yapmaya karar verdim. Bu tarifi bir ay önce önce Williams-Sonoma'dan defterime eklemiştim, malzemeleri çıkardım yapmaya başladım hamurun hazırlanması çok kolay sorun bekletmede; 3 saat dolapta beklemesi gerekiyor. Neyse önce dayanamayıp 1 saat beklettikten sonra hamura şekil vermeye çalıştım olmadı tabii, sonra iki saat daha bıraktım, 2 saat sonra daha iyi şekilleniyordu ama küçük parçalar alıp kalanını hemen dolaba koymak gerekiyor çabuk eriyor. Neyse ben sabah 5'de kurabiyeleri bitirdim. Sabah erkenden kalkıp pizza yaparım kahvaltıda yeriz diyerek yattıktan sonra hiç bir alarma ve telefona uyanmayarak öğleden sonra 3'de ancak kurabiyelerimle gidebildim. Bu uyku düzenimi bir an önce düzeltmem lazım.

Malzemeler;

  • 1+1/2 bardak un
  • 1+1/4 çay kaşığı karbonat
  • 1+1/2 çay kaşığı tarçın
  • 1+1/2 çay kaşığı zencefil
  • 1/4 çay kaşığı toz karanfil (ben koymadım)
  • 1/4 çay kaşığı taze rendelenmiş muskat
  • 1/8 çay kaşığı tuz
  • 8 yemek kaşığı tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış)
  • 2/3 bardak toz şeker + biraz da üzerine serpmek için
  • 1/2 çay kaşığı vanilya (tarifte vanilya esansıydı -vanilla extract- ben ikisinden de koymadım)
  • 1 yumurta sarısı
  • 1/4 bardak pekmez


  • Hazırlanışı;
    1. Un, karbonat, tarçın, zencefil, karanfil tozu, muskat ve tuzu bir kaba eleyin.
    2. Çırpma kabında şeker ve yumuşamış tereyağını 1 kaç dakika krema gibi olana kadar yüksek hızda mikserle çırpın.
    3. Eğer vanilya esansı koyacaksanız şimdi tere yağlı karışıma, eğer toz vanilya kullanacaksanız unlu karışıma ekleyin. Yumurta sarısı ve pekmezi de vanilya esansıyla beraber tereyağlı karışıma ekleyip iyice karışana kadar çırpın.
    4. Unlu karışımı tereyağına 3 kademede mikseri düşük hızda çalıştırarak ekleyin. İyice karıştığından emin olarak 3 kerede unla tereyağını çırpın. Oldukça yumuşak bir hamur elde ediceksiniz sakın elinizle yoğurmayı denemeyin.
    5. Hamuru streçe döküp sarın 1 saat buzdolabında bekletin.
    6. 1 saat sonra hamuru dolaptan çıkarıp yeni bir streçe koyun ve streci bol bir şekilde sardıktan sonra elinizle tezgahta 5 cm çapında bir silindir şeklini verin. Pürüzsüzleşene kadar yuvarlamaya devam edin. Tekrar buzdolabına koyun 2 saat daha bekletin (bu aşamada isterseniz 2 ay dondurarak saklayabilirsiniz).
    7. 2 saat sonra buzdolabından çıkardığınız hamuru eğer yuvarlak kurabiyeler yapmak istiyorsanız bir kez daha streci açmadan yuvarlayarak düzeltin, ve 3mm kalınlığında dilimleyip yağlanmış kağıt serilmiş tepsiye 2,5 cm uzaklıkta dizin (bu tavsiyeyi dinlemenizi tavsiye ederim :) çünkü ben dinlemedim ve kurabiyelerin bu kadar kabarıp da birbirlerine yapışacaklarını tahmin edemedim ve ilk tepsim neredeyse hepsi yapışmıştı).
    8. Ben kalıpla kestiğim için küçük bir parça kesip kalanını buzluğa koydum. Merdaneyle 3mm kalınlığında açıp kalıpla keserek tepsiye dizdim. Elimdeki hamuru keserken artan parçaları birleştirip tekrar buzluğa koyup bir küçük parça hamur daha aldım bu şekilde hamur bitene kadar devam ettiğim için çok uğraştırıcı oldu. Ama hamur çok çabuk eriyor.
    9. Yağlanmış tepsiye kurabiyeleri dizdikten sonra fırına koymadan önce üzerlerine biraz toz şeker serpin.
    10. Fırını 180 derece ısıtın. Eğer çiğnenebilir bir kurabiye istiyorsanız 10 dakika yok daha kıtır kıtır bir kurabiye istiyorsanız 15-20 dk pişirin. Ama benim tavsiyem 10 dk pişirmeniz.
    11. Tarife göre 30 kurabiye çıkıyor diyor ama benim kalıbım çok küçük olduğu için veya hamuru daha ince açtığım için yaklaşık 80 tane kurabiyem oldu ve hepsi aynı gün bitti. Tam çalışırken sütle atıştırmalık bir kurabiye.

    You Might Also Like

    4 Comments

    1. güzeldiler gerçekten. İrem hanımeller gün boyu bisküviniz desem reklam hırsızlığı olur mu?

      YanıtlaSil
    2. Dün tam yorum yazıcaktım bu kurabiyelere, blogger izin vermedi :( Tam pastanelerde satılan ginger cookies olmuş bunlar ya, ellerine sağlık...

      YanıtlaSil
    3. Teşekkürler Yeşim, evet hazır kurabiyeler gibi oldu hamurunun yapılışı da çok kolay ama işte eğer kalıpla kesicekseniz o kısım uğraştırıyor.

      YanıtlaSil
    4. Bu bizim bingöl yöresinde her zaman yapılır ve meşhurdur burda görünce şaşırdım seneki osmanli döneminde kalma

      YanıtlaSil

    Subscribe