Kabaklı Tart

Pazar, Aralık 17, 2006

© 2005-2006; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Bu tartı kabak etkinliği için haftalar öncesinden yapmıştım hani son ana gelmesin sıkışmayalım bir iş çıkar. Ama etkinliğin gününü unuttum neyse sağlık olsun ben de şimdi yayınlarım. Mercimekli Köfteyi çok severim Sahra'nın da sevdiğini biliyorum ama ailenin geri kalanı sevmiyor. Olsun onlar yemezse yemesin dedik biz yaparız yeriz yanına da bu tartları denemeye karar verdim. Sıcak sıcak yiyelim diye hamuru kalıplara yerleştirip malzemeleri de yanıma alıp yola çıktım. Mercimeklerimizi sıkmayı bitirip tartları fırına koyduk, çayımızı da demledik. O gün kaç köfte yediğimi hatırlamıyorum ama ciddi anlamda abartmıştım. Kabaklı tartlar da fena olmamıştı.



KABAKLI TART

Malzemeler;

Tart hamuru için;

  • 2 su bardağı un
  • 125 gr tereyağı, oda sıcaklığında yumuşamış
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • Tuz
  • 1 yumurta

    Harcı için;

  • 1 büyük kabak
  • 3-4 sap pırasa
  • 1 orta boy domates veya 4-5 tane kiraz domates
  • 1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
  • 1 paket krema
  • 3-4 diş sarımsak
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • Dereotu
  • Tuz
  • Karabiber

    Hazırlanışı;
    1. Hamur malzemelerini yoğurun. Yumuşak bir hamur elde edeceksiniz. Hamuru toparlamak için elinize biraz un serpip hamuru toparlayın.
    2. Bu hamurdan 6 küçük tart ve 20cmlik kelepçeli kalıpta bir büyük tart çıktı.
    3. Kalıpları yumuşamış tereyağıyla yağlayın.
    4. Hamurdan cevizden biraz büyük 6 parça alıp merdaneyle biraz açtım. Tereyağıyla yağlanmış tart kalıplarıma hamuru güzelce yerleştirdim. Kenarlarındaki dilimlere iyice oturmasını sağladım. Eğer isterseniz siz 25 cmlik bir kalıba bütün hamuru döşeyebilirsiniz. Kalan hamuru da 20 cmlik kelepçeli kalıbıma kenarlarını 3 cm yükselterek döşedim.

      Harç;

    5. Kabakları ve pırasaları ayrı bir şekilde ince halkalar halinde doğrayın. Domatesleri kabuklarını soyduktan sonra halka halka dilimleyin.
    6. Tavaya zeytinyağını koyup pırasaları yumuşayıncaya kadar kavurun.
    7. Pırasaları ayrı bir yere alın.
    8. Kabakları yumuşayıncaya kadar soteleyin.

    9. Kalıplara döşenmiş hamurun üzerine önce biraz pırasa, üstüne kabak en üstede ince bir dilim domates yerleştirin. Doğranmış dereotunu sebzelerin üzerine serpin.
    10. Malzemeleri yerleştirdikten sonra üzerlerine tuz ve karabiber serpin.
    11. Önce kremayı ardından da rendelenmiş kaşar peynirini dökün. Peynirler kızarıncaya kadar 200 derece ısıtılmış fırında pişirin.
    12. Piştikten sonra eğer küçük tart kalıpları kullandıysanız kenarlarını bıçakla hafifçe oynattıktan sonra rahatça çıkarabilirsiniz. Sıcak olarak servis yapın.

  • You Might Also Like

    4 Comments

    1. hepsi harika görünüyor ellerinize sağlık bu arada İrem'cim yeni blog açtım kendime linklerinize eklerseniz çok sevinirim msnde görüşürüz iyi akşamlar kirazdali.blogspot.com

      YanıtlaSil
    2. Mir gefaellt Ihren blog sehr.Ich heisse Svetlana und wohne in Bulgarien. Unsere Kueche ist sehr aehnlich.Ich sehe jeden Tag was sie Neues zeigen.Ich koche auch gern. Seit Oktober habe ich auch einen Blog www.yellow-kitchen.blogspot.com
      Herzliche Gruesse aus Bulgarien!

      YanıtlaSil
    3. Bu ne güzel sofra böyle.Civilcivil.Müsadenizle o tartlar dan bir tane alayim.Haaaa.... cayimida o güzel güllü kupada isterim....
      Sevgilerle.....

      YanıtlaSil
    4. Müsaade sizin efendim buyrun, yorumlara teşekkürler, kirazdalıcım seni de eklicem template bölümüne adım attığım anda.

      YanıtlaSil

    Subscribe