Pazar, Temmuz 02, 2006

Karışık Meyveli Tartöletler


Tatlıya gelecektim ki soran olmuş sofradaki keki. Onun adı büyük söz söyleme keki. En azından bu seferlik öyle. Bu kış zor günler geçirdik. Hastaneleri mekan tutmuştuk. Eve dönüşlerde bir iki saat uyuyabilmek için neler vermezki insan. Eve ya İremle birlikte dönüyorduk ya da ben girdikten yarım saat sonra yanı başımdaydı ki bu unutulmaz. İşte bu unutulmaz günlerin bir unutulmaz hatırası daha var .Mutfak dolabından bir şey almak için açtım ve dolabı kapayamadım bütün pasta malzemeleri bozulmuştu. Una hatta çikolataya varana kadar. Kendi kendime söz verdim bu attıklarım bana ders olsun bir daha bitmeden ikincisini almayalım hiç bir malzemenin. Alışverişte genelde pasta malzemesini ben alırım. Tuttum sözümü ama olmuyor işte o gece yapmaya kalktığım pastanın bütün malzemeleri eksik çıktı.Kakaolu keke çevireyim bunu dedim. O da kalmamış. Üstüne madlen çikolataları dizdim .Bana göre yarım saatlik pasta işin sonunda iki saat sürdü ve ortaya sadece kek çıktı bu uğraştan. A bir ikinci ihtimal anne sözü dinleyip her işi vaktinde yapmak. İsraftan kaçayım derken ikramdan oldum yani. İşte kekin hazin hikayesi burda biter. Hava sıcaklığı sebebiyle sofraya koyamadığım tartöletlere geçeyim ;

Hamur Malzemeleri;

  • 150 gr. tereyağ
  • 250 gr. un
  • 1 adet yumurta
  • 50 gr. pudra şekeri
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı vanilya
  • 1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi

Hazırlanışı;

    Her zaman önce unu sonra tereyağı koyardım. Tarif öyle zira. Bu sefer önce tereyağı bıçakla kıydım, sonra diğer malzemeleri ilave ettim. Hamuru toparlamak daha kolay oldu bence.
  1. Un ve kabartma tozunu eleyin. Ortasına yağı koyup bıçak veya çatalla kıyın. Karıştırın.
  2. Pudra şeker, yumurta, vanilya ve portakal rendesi kabuğu ilave edilir çok yoğurmadan hamur toparlanır .
  3. Yağlı kağıda sarılıp soğuk bir yerde yarım saat bekletilir.(ben dolap poşetine koyuyorum)
  4. Hamuru açılıp tartölet kalıplarına yerleştirilir. Üstü çatalla delinir. Sıcak fırında hafif pembe pişirilir.



Krema Malzemesi;

  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığından az buğday nişastası
  • 1 çay kaşığı vaniya
  • 50 gr. tereyağ

Hazırlanışı;
Tereyağ hariç bütün malzemeler mikserle çırpılır. Orta ateşte karıştırarak pişirilir. İndirmeye yakın tereyağ ilave edilir, çırpılır. Tartöletlerin üstünden çok taşmayacak kadar sürülür.

Süslemek İçin;

  • 1 paket limon jölesi(aslında tart jölesi daha iyi oluyor fakat kalmamıştı suyunu tarifinden az koyarak bu şekilde yaptım)
  • Yarım paket krem şanti
  • Yarım su bardağı süt
  • 1 kase kiraz(çekirdeği çıkarılmış)
  • 3 tane ince dilimlenmiş şeftali
  • 30 gr. fıstık

Arzuya göre süslenir.



Karışık Mevsim Salatası ve Domatesli Biber



Reyhanı sever misiniz? Biz ailece çok severiz. Rengini, kokusunu ve tadını. Ama misafir salatasına ilk kullanışım. Hani belki yüzüme söyleyemediler doğrusunu ama beğendik dediler. Dost bu sefer acı söylememiş olabilir. Doğrusunu haber getirecek bir kuşum yok.
Malzemelerim; Göbek marul, maydanoz, loloroso, reyhan, cherry domates, salatalık ve hazır salata sosu


Domatesli Biber
Kızartma sevipte bunu bilmeyen yok aslında bence. Yazın sıcak günlerinde sebze bol ama hava sıcakken kızartmak, sos yapmak zor geliyor elimiz buna uzanıyor bilsenizde sitede yok ya yazayım:

Malzemeler;

  • 3 büyük domates
  • 4 sivri biber
  • 5 diş sarımsak
  • 1 çay bardağı zeytinyağ
  • Süslemek için maydanoz

Hazırlanışı;

Malum kızdırılmış zeytinyağına önce parmak genişliğinde doğranmış sivri biberler, ardından küp küp doğranmış domatesler en son sarımsaklar ilave edilir. Arzu edilirse pul biber ilave edilir.

Doğum Günü



1 Temmuz annemin doğum günüydü. Akşam'dan Sahra'yı arayıp çağırdım bize gelin doğum günü var otururuz fln. Onlar da ertesi gün uğrayacaklarmış zaten bundan sonra ben de uğrayıp geçicem onların doğum gününe bunu da öğrenmiş olduk neyse.. Kahvaltıda karar kıldık. Havalar çok sıcak hafif bir şeyler yiyelim diye düşündüm, gece Tiramisu yaptım, sabah da pizza, annem de kahvaltıya misafir geliyor diye sabah kalkmış kızartma yapmış.. Ben daha farklı bir şey yapıcaktım neyse o başka bir doğum gününe kaldı. Pek hafif olmayan ama mütevazi bir kahvaltı sofrası ortaya çıktı.

Pizza
Hardal Soslu Salata
Çörek
Dolma Biber Kızartması & Domates Sosu
Tiramisu
Kahvaltılıklar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...