Cumartesi, Mart 03, 2007

Tijen Hanımın Güzel Fikri ve Küçük Bir Akşam Yemeği Menüsü

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Geçen hafta Tijen Hanımın bloğunda "Bu sitede neler yoktur; margarin, boyalı gazozlar, katkı maddeleri, mevsim dışı sebze ve meyve, rafine edilmiş tahıl ve bakliyat..." yazısını görünce şaşırdım çünkü bu fikri kabul eden sayılı insan var sanıyordum (Aslında devamı da hoş ama görmek isteyen zaten oraya bakmalı). Bütün olarakta aslında uymamız gereken bu fikrin tereyağ kısmına özellikle uyuyoruz. Çevremizde bir kaç kişiyle konuşurken "ya bizde kullanıyoruz da işte kek kurabiye güzel olmuyor çocuklara ağır geliyor" derken aslında nadiren tereyağ kullanıyoruz manasına geliyor bu konuşma. Aslı falan bu biz senelerdir kullanmıyoruz. Ve zararlarını bilen hiç bir kişininde kullanacağını sanmam. Buraya babam ve İrem'in babası ve bir kaç arkadaş açıklayıcı (sağlık ve beslenme ile ilgili) yazılar yazacaklardı. Ama çoook bekleriz gibi geliyor bana. Yanlız internette biraz gezinice aydınlatıcı bilgi çok.(/www.iyibilgi.com,..). Ben bir bakın derim. Yalandan hoşlanmam Tijen hanım gibi (boyalı gıda maddeleri, ve mevsim dışı meyve sebzeye) uyamıyoruz ama güzel bir şeyin bütünü yapılamıyorsa, yapabildiği kadarını da elden kaçırmamak lazım. Bu arada Tijen hanım diyorum ama görüşmemiz bir kaç mailden ibaret "hanımların yaşı erkeklerin maaşı sorulmaz" sözüne uyarak yaş bilmediğim için genel bir hitap tarzını kullandım umarım hata olmaz. Ve akşam yemeğim;
Annem haklı aslında. Ama o söylüyor o duyuyor. Bir yemeği yapacağım zaman yarım saate biter gibi geliyor. Sofraya oturmaya bir saat kala başlayınca işler sarpa sarıyor. Onlar yerken ben dağıttıklarıma sarılıyorum toplamak için. Sonra oturup tek başıma yiyorum. Bazen yiyecek iştah bile kalmıyor. Ama bu sefer yedim (yarı yarıya yedim, salata tabağım elimden düştü). Bizim aile son derce açık sözlüdür beğenmedikleri zaman ziyan olmuş bu malzeme ve emek derler. Böyle bir şey demediler. Gerçekten güzel olduğunu söylediler. Artık inanmakla inanmamak arasında gidip geliyorum.

Küçük Menü;

  • Mantar Çorbası
  • Mantarlı Tavuk
  • Sebzeli Karışık Salata


  • 7 yorum:

    1. Sevgili Sahra,
      Hanım demene hiç gerek yok demiştim ya, burada da tekrarlıyorum, böylece kendimi daha genç hissederim belki, yani bir ufak üçkağıt!
      Ortak duyguları paylaşıyor olduğumuz için çok mutluyum. Bence bizim gibi düşünen pek çok insan var. Sonuçta sadece kendi hayatlarımızdan sorumluyuz diyorum ama çocuklarımız, ailemiz veya yakınlarımız için yemek yaptığımızda onların hayatından da sorumlu oluyoruz. Onlar için her anlamda en iyiyi istiyorsak, sağlıklı yiyecekler sunarak bu dileğimizi eyleme dökmüş oluruz. Ellerine sağlık. Nice güzel sofralar kurman dileğiyle.
      Tijen

      YanıtlaSil
    2. Bu hoşunuza gidecekse deneyeceğim.
      Gerçekten aynı düşünceyi paylaşan insanların çok olmasını bizde isteriz. Çünkü hastalığa davet çıkaran bir gıda. İki günlük zevk için yıllarca hastalık çekmek ağır bir bedel. Teşekkürler.. Bu aralar pek güzel sofralar kuramıyorum aslında bu bir hatırlatma mı? Hikayelerin özetleri olduğu gibi benimkide sofra özeti oluyor. Güzel günler (Maya'lı) dilerim.

      YanıtlaSil
    3. Ne güzel bir konuya değinmişsiniz.

      YanıtlaSil
    4. Ben aşağıdaki pizza tarisi için teşekkür etmek istedim. Uzun zamandır güzel bir pizza tarifi arıyordum. Harika görünüyor.

      YanıtlaSil
    5. Çok teşekkürler, yapınca da memnun kalırsın inşallah sonucu yaz, bekliyorum!!!

      YanıtlaSil
    6. pembeli sağol. sağlımız için aslında. evet bildim bileli uyduğumuz bir şeydi, ben iki satır yazdım bir şey ama bu güzel konuyu ilk başlatan Tijen Hanımdı.

      YanıtlaSil
    7. Herşey harika görünüyor bayıldım.

      YanıtlaSil

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...