Pırasalı Makarna

Cumartesi, Mart 24, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Nasıl kek ayı bittikten sonra kek muhabbetinden kurtulamadıysak bu ay da elimde kalan otları bitirene kadar bu muhabbet sürer. Isırgan otu hala beni bekliyor.
Bu yemek için bir tek sebze değil makarnada bekliyor. Kutusunun üzerinde başka bir tarif vardı. Belki bu makarnaya özel başka tariflerde vardır. Tamam bu işin hatalısı bendim. Makarnayı alalı altı ay oldu. Ama geçen hafta annemden pırasa istemiştim annem "baba kıyar bağa oğul kıymaz salkıma" atasönün ne kadar gerçek olduğunu göstermek istercesine bir araba pırasa almış. Burda da fatura bana çıktı ne kadar istediğimi söylememişim... Çorbasını, yemeğini saymayayım her halini deneyebilirim. Bu yüzden denedim bu tarifi ama güzel olmuş dediler;
Malzemeler;


  • 1 paket makarna
  • 500 gr. pırasa
  • 150 gr. mantar
  • 200 gr. tereyağ
  • 150 gr. krema
  • 2 tavuk göğsü
  • 2 küçük kabak
  • 2 küçük havuç
  • 2 küçük domates
  • 2 sivri biber
  • 1 soğan
  • 3 diş sarımsak
  • Tuz
  • Pulbiber, karabiber, kekik
  • 100 gr. kaşar peynir rendesi

Hazırlanışı;

  1. Soğan, sarımsak soyulur. İnce doğranır 100 gr. tereyağında hafif pempe kavrulur.
  2. Havuç, kabak soyulur kibrit çöpü gibi doğranır ilave edilir. Sivri biber ve pırasalar ince kıyılır ilave edilir.
  3. Mantar küçük küçük doğranır. Domatesler tavla zarı büyüklüğünde doğranır ilave edilir. mantar ve domates suyunu çekene kadar ağır ateşte pişirilir.
  4. Tavuklar ince uzun dilimlenir kalan tereyağda hafif kızartılır. Yağını süzerek sebzeli karışıma ilave edilir.
  5. Baharatları ilave edilir karıştırılır. Krema dökülür iki- üç dakika sonra ateşten alınır.
  6. Tuzlu suda hafif diri haşlanmış makarnanın üzerine dökülür iki dakika kaynatılır ve servis yapılır.

İki küçük not; Normalde haşlanmış makarnanın üzerine dökülür. Ama ben yanından alarak yemeği sevdiğim için bu şekilde hazırladım.
Evimizde bir pehriz derdi olduğu için kremayı yarım ölçü kullandım. Lezzet olarak biraz farkeder belki hafif yemekleri tercih ederseniz (çokta hafif değil)sizde azaltabilirsiniz.

You Might Also Like

0 Comments

Subscribe