Çilekli Jöleli Pasta

Cuma, Mayıs 11, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Annemden öğrendiğim yemekleri kendim yapmadan buraya yazamıyorum. Aldığı kadar un, göz kararı yağ, tutacak kadar yumurta... Bunlar gram yerine geçmiyor malum. Nursen abla da tarif verirken benzer bir yol izliyor. Acaba üç bardak su mu koydum şu kadar mıydı ki? Kız ben onu nasıl yapıyorum biliyor musun? Tabii ki bilmiyorum. Bilsem niye sorayım. Anladım ki mutfakta 20 seneniz geçince eliniz gözünüz gram yerine geçiyor. Ve anlayabildiğim kadarıyla tarif;
Malzemeler;


  • 3 paket jöle (çilekli veya vişneli)
  • 2 paket kakaolu bisküvi
  • 1 kg. çilek veya arzu edilen meyve

Hazırlanışı;

  1. Bir paket jöle iki bardak kaynar suda eritilir, ocakta bir iki kere tıkırdatılır.
    Soğumaya başlayınca donduracağınız kalıba dökülür meyveler ilave edilir. Buzdolabında dondurulur.
  2. İkinci paket aynı şekilde eritilir, bisküviler ilave edilir, karıştırılır. Donmuş olan jölenin üzerine dökülür. Tekrar dondurulur.
  3. Üçüncü pakette hazırlanır meyvelerle birlikte donmuş olan pastanın üzerine dökülür, dondurulur. Ters çevrilir servis yapılır.

Nursen abla bazen son paketi yapmadığını söyledi. Yani dublex oluyor triblex değil. Jöleli pastanın fotoğrafını çekmek için özel bir teknik mi gerekir yoksa bu pasta benden daha mı inatçıydı en güzel poz bu oldu. İrem bir kaç poz daha çekse eriyecekti. Kenarları döküldü bile.

You Might Also Like

4 Comments

  1. mrb...blogunuza ilk ziyaretim herşey çok güzel..ama ben en çok çilekli pastay bağendim çünkü tam bir çilek delisiyim elinize sağlık...sevgiler....
    www.sencansen.blogcu.com

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler şencan. Senin bloğun da az güzel değilmiş. Tariflerden hariç sayfanın balonlu görünümü insana neşe veriyor.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. bu sitede güzel tarifler var

    YanıtlaSil
  4. yapmak zor ama tarifi guzel

    YanıtlaSil

Subscribe