Sebzeli Lazanya

Çarşamba, Mayıs 02, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Bu deneme oldu ama fena olmamıştı bence. Babam arada bir benim yemek kitaplarını eline alır "sen bize bundan hiç yapmadın, şunu hiç denemedin" şeklinde şikayetlerini bildirir. Ertesi gün yaptım yaptım yapamazsam söylediği yemeği yeriyle birlikte unutuyorum. Gösterdiği lazanyayı bir saat kadar aradım imkanı yok bulamadım. Aklımda kalan tek şey dana jambon vardı içinde. Bundan sonrası bildiğim bütün lazanya tariflerini karıştırarak bir çeşit çıktı ortaya ama bir ilk için nasıl görünüyor bilmem? İnternette bakma şansım yoktu çünkü babam bilgisayara el koymuş durumdaydı.(Hımm bunu özellikle yazdım çünkü bir kaç vakit evvel bilgisayarda yaptığım işlemleri yetersiz bulan bir kaç eski dost beni sinirlendirdi bütün evlerin kuralları aynı değildir insanları rencide etmemeliyiz değil mi?) Neyse bu tarifle alakasız bir durum.
Malzemeler;


  • 10 yaprak lazanya
  • 12 dilim dana jambon
  • 100 gr. tereyağ
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 adet kabak
  • 3 adet kırmızı biber
  • 2 sivri biber
  • 250 gr. mantar
  • 2 küçük kuru soğan
  • 2 diş sarmsak
  • 150 gr. kaşar peynir
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı karabiber

Başamel sos için;

  • 3 çorba kaşığı un
  • 4 çorba kaşığı tereyağ
  • 2 bardak süt
  • 50 gr. kaşar peynir rendesi
  • Tuz, karabiber

Domatesli Sos;

  • 3 domates
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 4 diş sarımsak
  • 1 çay kaşığı kuru fesleğen

Hazırlanışı;

  1. Sebzeli harç; Soğan, sarımsak yemeklik doğranır. Kabak, biberler yuvarlak dilimler halinde doğranır. Mantarlar ince kıyılır.
  2. Domatesler tavla zarı büyüklüğünde Bir tavaya yağlar koyulur. Sebzeler kaşıkla fazla karıştırmadan sotelenir. Ocaktan alırken baharatlar ilave edilir.
  3. Başamel sos; Tereyağ eritilir un kavrulur. Un sararınca sürekli karıştırarak süt ilave edilir. Topaklanmamasına dikkat ederek pişirilir. Ateşten alınca kaşar peynir rendesi, tuz ve karabiber ilave edilir.
  4. Domatesli sos; Domatesler ve sarımsaklar rendelenir. Bir tavaya sıvıyağ koyulur. Domatesleriniz güzelse salça kullanmadan domatesleri ve sarımsak ilave edilir biraz karıştırılır koyulaşıncaya kadar pişirilir. Fesleğen ve pul biber ilave edilir.
  5. Lazanyalar tuzlu kaynar suda haşlanır. Süzgeçle parçalamadan çıkarılır
  6. Lazanyayı koyacağımız fırın kabına başamel sosdan bir kaç kaşık dökülür. Lazanyalar koyulur. Üstüne başamel sos dökülür.
  7. İkinci katta hazırladığınız sebzeli karışımdan bir kaşıkla koyulur. Tekrar lazanya koyup başamel sos dökülür. Jambon dilimleri dizilir. Üstüne kaşar peynir rendesi serpilir.
  8. Tekrar lazanya koyulur. Sebzeli harç dökülür. En üste lazanya koyduktan sonra, üstü kapanacak şekilde kalan başamel sos dökülür, kalan kaşar peynir rendesi serpilir.
  9. Börek ayarında 20 dakika pişirilir. Hazırlanan domatesli sos dökülür, servis yapılır.
    Domates sosu biraz bol olmalıydı. Daha önce çok bol soslusunu yemiştik fazla gelmişti, azaltıncada biraz abartmışım.



    Bu da acı kaybımız. Resim çok net değil çünkü ben hızına yetişemedim. Uğur böceğini çok severim. Aslında ailece severiz. Bu sevgimiz kötü sonuçlandı mutfakta gezinirken görünce elimde kamera arkasına düştüm. Ablama bu halim komik geldi oda cep telefonuyla beni çekti. Paparaziye yakalandığı hissine mi kapıldı yoksa her zaman böyle hızlı mıdır? Bunu bilmiyorum yanlız kaçtığı yeri bulamadım iki gün sonra ölüsü çıktı. Bir daha gördüğüm gibi camın önüne koyacağım çok üzüldüm.

You Might Also Like

0 Comments

Subscribe