Çamlıca'da Bir Kahvaltı..

Çarşamba, Haziran 13, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Çamlıca'dayken hazırladığımız kahvaltı sofralarından biri.. Misafirlerimizle de ilk kez o gün tanışmıştım, hepsi de birbirinden tatlıydı.

Menümüz;

  • Pırasalı Börek
  • Sucuklu Kaşarlı Kepekli Foccacia
  • Tel Şehriyeli Tavuk Salatası
  • Meyveli Çikolatalı Kek
  • Kahvaltılıklar, Reçeller
  • Nar ekşisi gezdirilmiş Domates, Salatalık ve Lolo Rosso
  • Misafirlerimizin getirdiği çeşit çeşit simitler..
  • Ve annemin son anda yetişen zeytinyağlı sarmaları (Fotoğrafta görünmüyorlar çünkü uzun bir yol kat ederek geldikleri için son anda sofraya zor yetiştiler)





  • Kek olarak Williams-Sonoma'nın Çikolatalı Keki'ni kullandım. Üzerine biraz beyaz muhallebi yaptım tarif olarak Kümbet Pasta'nın muhallebisini kullandım, yarım ölçü. Keki tarifine göre pişirdim, kelepçeli kalıptan çıkardım, biraz soğuduktan sonra üzerine ve kenarlarına muhallebiyi sürdüm. 300 gr'lık kutularda satılan rulo katlardan almıştım bunları ortadan ikiye kırarak kekin kenarlarına yapıştırdım, krema olduğu için hemen yapışıyorlar. Üzerine fotoğrafta da görüldüğü gibi iki sıra dilimlenmiş çilek, bir sıra muz, kivi ve ortasına yine çilek dizdim. Bir kaç paket tart jölesi almıştım çünkü aslında minik meyveli tartlardan yapmayı düşünüyordum. 2 paket jöleyi üzerindeki tarife göre pişirip meyvelerin üzerine döktüm. ...Ve işte alımlı bir yaş pastamız oldu. Tartların akıbetini sormayın yorgunluktan fırında unutup yaktım maalesef... :( Zaten bir kahvaltıya göre fazla çeşit yaptığım için kızmışlardı misafirlerimiz. Pastanın kenarlarına rulo kat dizme fikri çok hoşuma gitti, çok güzel görünüyor. İlk olarak Bizimpastane'de görmüştüm bu güzel fikir için de Zinnur'a teşekkürler..



    Bu focaccia'ların asıl tariften farkı, yarısını yaparken kepekli un kullanmış olmam.Ve yine çok kabardılar yassı orijinal focaccia şeklini alamadılar. Zaten Pırasalı Börek olduğu için ve daha çok sade ekmek olarak yenebilmesi için üzerlerine çok malzeme koymadım bir kaçını sucuklu yaptım. Ama kepekli hali çok güzeldi bundan sonra hep kepekli yapmayı düşünüyorum.

    You Might Also Like

    9 Comments

    1. Meyveli tarif süper görünüyor, lezzetide güzeldir eminim.Paylaştığınız için teşekkürler.

      YanıtlaSil
    2. Beğendiğinize sevindim :).

      YanıtlaSil
    3. Blogunuzda bol bol bulunan bu şık, zevkli sofralarınıza, hazırladığınız nefis yiyeceklere bayılıyorum İrem. Ellerinize sağlık, sevgiler.

      YanıtlaSil
    4. 1 saatten beri blogunuzu geziyorum,ne kadar güzel tarifler bunlar böyle.Eşbabiye tatlınız bizimkilerle aynı hemen hemen.Ramazan aylarında özellikle çok sık yapılır Trabzon'da.)
      Tüm güzellikler için ellerinize sağlık.
      Sevgiler

      YanıtlaSil
    5. hepsi harika gorunuyor..ellerine saglik...gelenler cok sansli...

      YanıtlaSil
    6. Güzel yorumlarınız için teşekkürler... :)

      YanıtlaSil
    7. Bu pasta tablo gibi görünüyooooooooooooor :)
      Ellerine sağlık!!!

      YanıtlaSil
    8. Teşekkürler... :) Meyveleri dizmek oldukça zamanımı aldı ama değdi..

      YanıtlaSil
    9. irem'ciğim gerçektende bize hazırladığın muhteşem masa için çok teşekkürler.ne yazık ki diyette olduğum için ben yiyememiştim şimdi çok pişmanım.

      YanıtlaSil

    Subscribe