"Söz vardır insanı yola getirir söz vardır insanı yoldan çıkarır"

Çarşamba, Ekim 31, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.
Oğlak dolması ile ilgili iki yorum vardı. Bu gün çok yoğun olduğum bir gündü ve ilk yorumu ben görmeden İrem cevaplamış. İyi de yapmış aşağı yukarı aynı fikirlerde birleştiğimiz için ben cevaplasam fazla farklı olmazdı.
"Merhaba,
Bu kadar kucuk bir yavruyu tabakta gorunce dondum.Normalde vejeteryen degilim ama yavru hayvanlari bu sekilde gormeye ve yemeye de dayanamiyorum.Benim 2 yasinda bir oglum var..."

Çok yorgun ve üzgün olmama rağmen ikinci yorum beni bilgisayarın başına oturttu. Sanırım aynı fikre sahip kişiler ya da aynı kişi tarafından yazıldı.
"lezize'cim eminim harika bir lezzettir ama ben bunu böyle göre göre hayatta yiyemem.canavarmışım gibi hissederim kendimi.bütün halinde olmazsa olur ama:) annenin ellerine sağlık."
Pekala cevabım yorum kutusunda değil açıkta olacak;
Bir; Bu yemek yöreseldir. Yıllardır bu topraklarda yapılmış yenmiş bir lezzettir.
İki; Tabaktaki kimsenin iki yaşındaki oğlu değildir. Kaldı ki her inek, koyun hatta öküz bir önceki ineğin, koyunun yavrusudur.
Üç; Bir tek hayvanlar değil bütün sebze meyveler (dallarından veya köklerinden koparılmadan) canlıdır. Bu pencereden bakarsak turşuluk aldığımız salatalıklara keleklere yazık (çünkü genelde körpe olanlar tecih edilir). Sebze ve meyveler bütünken tabağa koyuyor ve kesiyoruz. (Maalesef) İlla ki me veya mö sesi şart değil üzülmek için.
Dört; Bu çok mühim (benim açımdan)" ben bunu yersem kendimi canavar gibi hissederim" derken karşınızdaki insanı neyle itham ettiğinizi mutlaka düşünmelisiniz. Dediğim gibi eğer bizden çok farklı değerleriniz varsa buna saygı duyarım. Yersiniz ya da yemezsiniz o sizin bileceğiniz iş. İsminizi silerek yorumunuzu yayınlamam belki okur benzeri yorumun size yapıldığını hayal edersiniz. Yorumlara hatta eleştirilere açığım. Yanlız belli sınırlar çerçevesinde. LÜTFEN!
Evet "Söz vardır insanı yola getirir söz vardır insanı yoldan çıkarır".

You Might Also Like

4 Comments

Subscribe