Fıstıklı Makaron

Çarşamba, Aralık 12, 2007

© 2005-2007; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.
Bir kaç kurabiye çeşiti var ki içine yumurta sarıları konuyor akları açıkta kalıyor. Buna çare beze oluyor genelde ama
Bizim Pastane'de Zinnur'un hazırladığı fıstıklı makaronları görünce hevesleniyorum. Biraz okuyup başlıyorum tamam da hepsini oku. Hamurun parmağınıza bulaşmayacak kıvamda olması lazım satırını atlayıp kurutulması lazım kısmını okumuşum. Bir kaç saat sonra tekrar baktığımda mutfağa koşup hemen pişirdim. Yanlız sonuçtan annemler çok memnun kaldılar. Aynur abla da çok beğendi tarifi onun için acele ekledim;
Makaron hamuru için malzemeler;


  • 3 yumurta akı
  • 1 su bardağı pudra şeker
  • 120 g ayıklanmış tuzsuz antep fıstığı içi
  • Bir çimdik tuz
  • 5 yemek kaşığı seker

Fıstıklı Krema için:

  • 30 gr ayiklanmıs tuzsuz antep fıstığı
  • 1 bardaktan bir parmak eksik pudra sekeri
  • 4 yemek kaşığı yumuşak tereyağ
  • Vanilya

Hazırlanışı;

  1. Fıstık ve pudra şekeri mutfak robotunda çekilir. (Ben toz fıstık kullandığım için kısa süreli çektim)
  2. Yumurta akları ve pudra şeker mikserle önce orta devirde tepecikler oluşmaya başlayınca da hızlı devirde çırparken 5 yemek kaşığı şekeri de yavaş yavaş eklenir.
  3. İki dakika çırptıktan sonra parlak ve pürüzsüz görüntülü bir köpük elde edilir.
  4. Robottaki karışımın yarısı köpüğe ilave edilir bir kaşıkla karıştırıp diğer yarısıda eklenir. Karışım tek bir renk oluncaya kadar karıştırılır.
  5. Hamur sıkma tüpüne kaşık yardımıyla doldurulur. (Ben üşendim çok eski bir tüp vardı onla doldurdum şekilde biraz bozuk oldu) Pişirme kağıdı serilmiş tepsilere 3 cm aralıklarla sıkılır.
  6. Makaronların yayılması ve hava kabarcıklarının ortadan kalkması için tepsiler mutfak tezgahına orta kuvvetle bir kaç sefer vurulur.
  7. Makaronların kurutulması için bir saat bu tarif için yeterli. Kuru parmağınıza yapışmayacak kıvama gelince fırın 175 derecede ısıtılır. Tek tepsi olarak 10 -12 dakika pişirilir.
  8. Makaronlar tepsiden soğuduktan sonra çıkarılır.
  9. Krema için fıstık ve pudra şekeri robottan geçirilir. Bu karışım ve vanilya oda sıcaklığındaki tereyağıyla çatalla karıştırarak birleştirilir.
  10. Aralarına krema sürülerek iki makaron birleştirilir. Bir gece buzdolabında bekletilirse tadı daha güzel oluyor.

Zinnur' teşekkür ediyorum bu güzel tat için. Daha teferruatlı bilgi için orayı ziyaret edin diyorum.

You Might Also Like

2 Comments

  1. Sahra, ellerine saglik, icine fistik girer de guzel olmaz mi? Ama bence bicimleri icin hic eski tupunun gunahini alma, cunku fistiklilar biraz yayiliyorlar boyle. Ayni sey Isil'in da, benim de basima geldi ama nedenini cozemedik.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. Zinnur teşekkürler. Ben genel olarak pişirdiğim yemek ve pastalardan yiyemem ama bundan 1,5 tane yedim. neden olarak ben eski tüpü ve yazıyı tam okumamı bulmuştum ama hem aile bireyleri hem dostlar sizinkini tatmadıkları için benimki güzel geldi.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil

Subscribe