Patlıcan Salatası

Salı, Aralık 16, 2008

© 2005-2008; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Bu krizde kış günü patlıcan salatası olmaz demeyin. Malum derin dondurucular var. İlla ki közleyip koymuşsunuzdur. Diyorum demesine de biz koymadık. Bu yaz uzun süreli hastalıklar fırsat vermedi. Bu salatayı yapalı 6 ay oldu. Kuzenim gayet rahat bir şekilde sen patlıcanlı yemekler hakkında yorum yapma dediği için yorumu ona bırakıyorum;

Malzemeler;


  • 2 büyük patlıcan
  • 1 tavuk göğsü
  • 1 büyük kırmızı biber
  • 1 büyük çarliston biber
  • 2 yemek kaşığı kıyılmış maydanoz, nane
  • 200 gr. yoğurt
  • 3 yemek kaşığı mayonez
  • 1 çay bardağı haşlanmış mısır
  • ½ çay bardağı zeytinyağ
  • ½ çay bardağı limon suyu
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • Arzuya göre tuz

Hazırlanışı;

  1. Patlıcanlar közlenir soyulur. Limon suyu üzerine gezdirilir. Kırmızı ve çarliston biber de közlenir ve soyulur.
  2. Tavuk göğsü haşlanır. Klasiktir ama yazıyorum haşladığınız suya bir kuru soğan, 2 adet defne yaprağı koyarsanız lezzet verecektir.
  3. Tavuk eti ince didilir. Patlıcan limon suyundan alınıp süzülür, ince kıyılır. Biberler ince kıyılır.
  4. Malzemeler geniş bir kaseye alınır zeytinyağ, baharatlar ve tuz ilave edilir, harmanlanır.
  5. Yoğurt ve mayonez bir kasede çırpılır ve salataya ilave edilir. Servis için tabağa alınır.

Ben çırptığım yoğurt ve mayonez karışımından 2-3 kaşık üstünü kaplamak için ayırmıştım.

You Might Also Like

1 Comments

  1. Yorumumu sunuyorum kuzen;
    Tavuk güzel didilmemişti ve üzerine tek tek dizilen mısırları beğenmedim :P mısır ne alaka yani :P

    ..Yemekteyiz tarzında yorumdu bu şimdi gerçek yoruma geçiyoruz..

    Tavuk & Közlenmiş patlıcan uyumuna bayılmıştım. Çok lezzetliydi.. Eline sağlık fotoyu görünce canım çekti.. Q_Q

    YanıtlaSil

Subscribe