Semizotlu Bulgur Pilavı

Perşembe, Haziran 12, 2008

© 2005-2008; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Bu tarifi annem Derya Baykal'ın programında görmüş. Tarifin menşei hakkında başka bir bilgim yok aynı programı seyretmiş ve bilenler varsa bana da söylerlerse sevinirim.

Pilavın tadına gelirsek, semizotunu, ekşi tadları ve bulguru seviyorsanız bu pilavı da seversiniz gibi geliyor bana.. Ben sevdim.

Malzemeler;

  • 1 kuru soğan, küp doğranmış
  • 4 diş sarımsak, kıyılmış
  • 2 sivri biber, ince doğranmış
  • 4 domates, kabukları soyulmuş küp doğranmış
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • Pul biber, tuz
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 büyük kase bulgur
  • 1/2 demet semizotu, saplarıyla beraber irice doğranmış
  • 1 su bardağından biraz az kaynar su

Hazırlanışı;
  1. Tereyağı ve zeytinyağını pilav tenceresinde eritin, önce soğanları pembeleşinceye kadar kavurun ardından biberleri ekleyip bir kaç dk daha soteleyin. Domatesleri ve salçasını koyduktan sonra domatesler suyunu çekene kadar biraz kaynatın.
  2. Semizotu, tuz, pulbiberini ekleyip 1-2 dk kaynatın.
  3. Bulguru ve suyunu ekleyin. Kısık ateşte pişirin. Biz ızgara köfteyle servis yaptık.

Not: Pilavın suyunu koyarken domatesin suyunu ve semizotunun sulanma ihtimalini göz önünde bulundurmayı unutmayın ben 1 bardaktan biraz az su demiş olsam da domatesin büyüklüğüne ve su oranına göre su ihtiyacı değişebilir lapa bir pilavdan daha kötü bir şey yok sanırım :). Uzun zamandır yemek yapanlar zaten bunu bilirler ama yeni yemek yapmaya başlamış olanlar için uyarıda bulunmak istedim.

You Might Also Like

3 Comments

  1. Ben de yapraklarından salata yaptığım semizotlarının saplarıyla yapardım bulgur pilavı. Ne de yakışıyor ama değil mi?

    YanıtlaSil
  2. Hiç aklıma gelmezdi semizotunu bulgur pilavında kullanmak gerçekten. Ispanaklısı da yapılıyormuş bunun bir de onu denemek lazım ama semizotunun ekşimsi lezzetini veremez herhalde. Bir dahaki sefere sadece saplarını koymayı düşünüyorum ben de çünkü yaprakları çok eziliyor.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık, ne yakışmıştır. Semizotunu her haline bayılırm ama yıllardır yemedim.:(
    Afiyet olsun canım.

    YanıtlaSil

Subscribe