Altüst Ananaslı Kek

Çarşamba, Ağustos 11, 2010

© 2005-2010; metnin ve fotografin her hakki saklidir. Izin alinmadan Lezize ve yan bloglari disinda hiç bir yerde hiç bir bahaneyle kullanilamaz.



Merhabalar, Ramazan-ı Şerifiniz hayr olsun. Ben İrem, uzun bir aradan sonra bir tarif eklemeye karar verdim. Bugün Ramazan'ın şerefine yeni bir şey denemek istedim. Bu ananaslı kek tarifine ne zamandır göz süzüyordum ama tembellikten veya gelen ananası yiyip bitirmekten fırsat olmamıştı. İlk günün iftarına tatlı olarak bunu seçtim. 



Bugün yeni birkaç şey öğrendim. İnternet üzerinden Endonezyalı bir arkadaşımla konuşuyordum. Onlar oruca, puasa; iftara, berbuka; ve sahura, sahur diyorlarmış :). Ve iftar vakitleri 18 civarı. Malezya ve Endonezya çoktan  iftarını yaptı ve sahurda kalkmak üzere uykuya daldılar. Darısı bizim başımıza.

Tarifi Williams-Sonoma'dan aldım.

Malzemeler

Üstü için;

  • 7 ince dilim ananas (taze yarım ananası 7'ye dilimledim isterseniz konserve ananas da kullanabilirsiniz)
  • 6 yemek kaşığı tereyağı (yemek kaşığı dediğine bakmayın ben kaşığın ucuyla aldım)
  • 1/2 su bardağı kahverengi şeker
  • 1/2 su bardağı toz şeker (kahverengi şekerim olmadığı için 1 su bardağı toz şeker kullandım)
Kek Hamuru;

  • 2 su bardağı un
  • 1 1/8 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 3/4 su bardağı süt
  • 1 1/2 tatlı kaşığı vanilya esansı (vanilla extract, bana arkadaşım getirmişti burada da vardır eminim, yoksa başka bir vanilyalı ürün de kullanabilirsiniz.)
  • 6 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 1/2 su bardağı toz şeker
  • 2 yumurta


Hazırlanışı


  1. Bütün malzemeler oda sıcaklığında olsun ve fırını 176 dereceye ısınması için açın.
  2. Dilimlenmiş meyveleri 30cm çapındaki yapışmaz tepsinize fotoğraftaki gibi dizin. Küçük bir tavada 6 kaşık tereyağı ve 1 su bardağı şekeri eriterek karıştırın. Bu karışımı tepsideki meyvelerin üzerine dökün.
  3. Bir kaba veya kağıdın üzerine un, tuz ve karbonatı birlikte eleyin.
  4. Süt ve vanilya şurubunu başka bir kapta karıştırın.
  5. Çırpma kabında tereyağını mikserle krema kıvamına gelinceye kadar (1-2 dakika) mikserle çırpın. Kek malzemesindeki şekeri ekleyip 5 dakika daha çırpın.
  6. Yumurtaları tek tek iyice çırparak ekleyin.
  7. Süt ve unlu karışımı dönüşümlü olarak 3 seferde çırpma kabına çırparak ekleyin. Pürüzsüz oluncaya kadar çırpın.
  8. Kek hamurunu tepsideki meyvelerin üzerine dökün.
  9. 175 derecede yaklaşık 50 dakika pişirin. İçinin pişip pişmediğini anlamak için bir kürdan batırıp test edebilirsiniz.
  10. Kek piştikten sonra fırından çıkarıp 15 dakika kadar bekleyin. Sonra bir tabağa dikkatlice ters çevirin.
  11. Ben ananasların ortasına vişne reçelinden taneleri seçerek yerleştirdim ve bademle süsledim. Fıstık daha güzel olabilir.







Not: Sizlere bu tarifi yazarken iftar vakti henüz girmiş değil (çok mu acıklı geldi kulağa? :) ) ve kek fırında pişiyor (çok güzel kokuyor). Yani sonucun ne olduğunu henüz bilmiyorum. Lezzet testini iftardan sonra eklerim ama harika görünüyor. Bu arada bazı fotoğrafları slide şeklinde koydum. Görebilmek için belki ayrıca bir şey yüklemeniz gerekebilir.


İftar sonrası lezzet testi: Test ettik onayladık keki çok güzeldi ve meyveler sosuyla beraber keke yarısı şerbetli tatlıymış havası vermişti. Bir dahaki sefere meyveleri daha iri dilimler halinde koyabilirim diye düşünüyorum. Tarifi rahatlıkla deneyebilirsiniz. Bir de bu tarifi mor, biraz ekşi ve olgun eriklerle deneyeceğim.


İyi Ramazanlar,
İrem

You Might Also Like

2 Comments

  1. Harika görünüyor,ananası keke çok yakıştırıyorum ellerinize,gönlünüze sağlık..
    Cici ramazanlar,muhabbetle..

    YanıtlaSil
  2. harika görünüyor. tariflerinize bayılıyorum.

    YanıtlaSil

Subscribe