Eski dost yeni komşu {Pancar Turşulu Semizotu & Kömbe}

Cuma, Temmuz 08, 2011


An itibarıyla şu sofra karşısında oturmuş yutkuna yutkuna misafirlerimizi bekliyorum. Çok uzaktan geldikleri için (2 kat üstten) biraz geciktiler. Şaka tabii ki işleri çıkmış gelicekler birazdan. Onlar gelene kadar bari bu sofradan yeni gözdem pancar turşusunu her şeyin içine koyma yoluyla elde ettiğim tariflerden birini ekliyim.


Geçen gün misafirlerimize kömbenin nasıl bir şey olduğunu anlatırken sadece anlatmakla olmaz bir gün yapalım da yiyelim dedik beraber. Kömbenin tarifini Sahra çok önceden zaten anlatmıştı. Bizim kömbe tarifinin (her yörenin farklı olabiliyor) nasıl olduğunu merak edenleri 2006 senesinin Kasım ayına gönderiyorum. Ekmek, tereyağı ve yoğurttan olan bir şey ne kadar ayrıcalıklı olabilir diye düşünebilirsiniz ben de yerken böyle düşünüyorum ama aynı zamanda leziz geliyor. Daha önce hiç yemediyseniz tarifin malzemelerini 1/4 yaparak bir mini kömbe ile deneyebilirsiniz.

Kömbenin yanına da Pancar Turşulu Semizotu salatası çok güzel olduğunu önceden test edip onaylamıştım. Aslında Fıtçın'ın da yanına harika oluyor tavsiye ediyorum.

Malzemeler:  
  • 1 demet semizotu, yıkanmış, sapları ayıklanmış
  • 1 kase pancar turşusu, küçük küpler halinde doğranmış
  • 2 orta boy domates, küçük küpler halinde doğranmış
  • 2 orta boy salatalık, küçük küpler halinde doğranmış
  • 1/2 kase yoğurt
  • 1/3 kase mayonez
Hazırlanışı:

Yıkanmış semizotlarını saplarından ayırıp yapraklarını doğramadan bütün halinde bir kaba koyun. Domates ve salatalığı da ekleyip karıştırın. Yoğurt ve mayonezi pürüzsüz hale gelinceye kadar bir çatalla çırpın ve semizotuna karıştırın. Pancarların rengi çok aktığı için sofraya hemen koymadan en üste serperseniz daha iyi olur.

Misafirlerimiz geldi ben sofraya gidiyorum :).

You Might Also Like

0 Comments

Subscribe