Acele bir ikindi çayı

Çarşamba, Eylül 07, 2011


Dünkü kahvemizden sonra misafirimizin diğer programı iptal olunca biraz daha beraber oturduk sonra dışarıda piknik gibi çay & sandviç yiyelim dediler ama vakit epey geç olmuştu. Bu fikirden de vazgeçtik ve ben epey acıkmaya başladım ama annem de bir hareket yok bir şeyler yapalım gibisinden. Neyse kısır ve patatesli gözleme yapalım dedim. Sonra buzlukta komşumuzun bir ramazan iftardan sonra bize getirdiği kurabiyelerini gördüm ve çıkardım. Bayramdan kalan zeytinyağlı sarmalar da sofraya kahvaltılıklarla beraber girince şöyle böyle bir ikram sofrası çıktı ortaya.

Patatesli Gözleme

Malzemeler; 1 kilo yufka, 1 büyük patates, 1 küçük soğan, bol pulbiber, 1/2 su bardağı rendelenmiş kaşar ve 2 çorba kaşığı kıyılmış maydanoz, biraz tuz, gözlemeleri yağlamak için tereyağı.

Hazırlanışı; Patatesi  rendeleyip suyunu sıkın, içine soğanı ve kaşarı rendeleyin, baharatları ve maydanozu ekleyip karıştırın. Yufkaları ikiye bölün ortasına harcı yayıp kenarlarından katlayarak kare haline getirin (O an telaştan katlama aşamasını çekemedim ama bilmeyenler varsa isterseniz bir gün çekip ekleyebilirim). Isıtılmış teflon tavada iki yüzü kızarana kadar pişirin isterseniz üzerine tereyağı sürüp sıcakken servis yapın.


Servis peçetelerinde görünen "lâle" markası çok eski ve iyi bir tekstil firmasıymış. Şimdi hala var mı bilemiyorum. Ben bu servis peçetelerini rengi ve deseni dolayısıyla çok severim.

You Might Also Like

5 Comments

  1. o kısır bile yeter bana:)afiyetle

    YanıtlaSil
  2. İrem'cim çok cici bir masa afiyet olsun sevgiler bende beklerim...

    YanıtlaSil
  3. tam sevdiğim şeyler var masada ellerine sağlık irem...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Ramazan'da kısır krizim tutmuştu zaten Ramazan sonrası ilk fırsatımda ben kısır yapıyorum diye atladım :).

    Teşekkürler güzel yorumlara.

    YanıtlaSil

Subscribe