Kolay Croque Madame

Salı, Eylül 20, 2011

Kolay çünkü Fransa'da kafelerde sıklıkla servis edilen bu sandvicin orijinalinde beşamel sos var. Kendimi yorgun hissettiğim bu sabah oturup beşamelle uğraşamıyacağım dedim.

Neden madam? Aslında bu sandvicin bir de "mösyö" versiyonu bulunuyor onda yumurta yok. Yumurtasız olana neden mösyö dendiği bilinmiyorken bu isterseniz bizim "çılbır"a benzeyen "poached egg" veya benim yaptığım gibi tavada sarısı dağılmamış yumurtayla (benimki son anda çatladı) yapılan  "madam" versiyonuna yumurtanın şekli o dönem çok moda olan kadın şapkalarına benziyor diye "le
croque madame" denmiş gibi bir rivayet de mevcut. Normalde içine et ürünlerinden de konuyor. Dana, Hindi, Tavuk Jambon, Pastırma veya Sucukla yapabilirsiniz. Ben sadece domates ve kaşar koydum. İçine et ürünü karıştırmıyım dedim bugün. Ekmek olarak büyük bir köy ekmeğinin en geniş dilimini ortadan ikiye bölerek kullandım.

Tabii ki beşamel kullanmadığım için bildiğimiz tost gibi içine iki dilim domates istediğim kadar kaşar koyup iki tarafına tereyağı sürerek  ocak üzerinde tost pişirme aletinin kapağını sıkıştırarak kapatmadan iki tarafını kızarttım. Bir taraftan biraz tereyağına yumurtayı kırıp üzerine tuz ve karabiber serptim. Tost piştikten sonra tabağa alıp üzerine de yumurtayı mümkün olduğunca çatlatıp sarısını akıtmadan yerleştirdim. Yanına çilek marmelatı ve buzlu çayla kendime servis ettim :). İsterseniz çocukların ilgisini çekmek için de yapabilirsiniz.

Bir de buna benzer bir yumurtalı ekmek var ki onu da yakında yapacağım. Bu aralar sandviclere takmış gidiyorum.

Not: Bu arada wikipedia'da ingilizce croque-monsieur başlığına Türkçe ayvalık tostu linkini bağlayanları da tebrik ederim. Ne alakası var? Onun yerine İngilizce Ayvalık Tostu başlığı açsanız ya!..

You Might Also Like

5 Comments

  1. ellerine saglık.gerçekten yumurtalı olana neden mösyö demişler acab.

    YanıtlaSil
  2. Ben beşamel sosu ortaya mı sürüyoruz diye düşündüm ?
    Doğru mudur?

    YanıtlaSil
  3. aa ama ben yapıcaktım sürpriz olacaktı :)

    Aslında şöyle, iki ekmek dilimini tepsiye yerleştiriyoruz birine malzemeleri koyuyoruz, et ürünü ve ne istiyorsanız, sonra iki dilimin de üzerine beşamel döküp üzerlerine istediğiniz peyniri yerleştiriyoruz ve fırında kızartıyoruz. Kızarınca üzerinde sadece beşamel ve peynir olan ekmeği diğerinin üzerine yerleştirip yumurtayı da en üste koyuyoruz.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim . Bakalım ypınca nasıl olacak . Sevgiler

    YanıtlaSil

Subscribe