Masaya sığmayan iftar

Cumartesi, Eylül 03, 2011


Yani yaptıklarımız çok olduğu için değil de kalabalık olduğu için masaya zar zor sığan bir iftar oldu. Bir çok tabak da mutfaktan yemekler konulup servis edileceğinden bir masa düzeni oturtmam biraz sorun oldu. Kalabalık misafir en güzelidir aslında ama büyük masa da misafiri rahat ettirmek için önemli. Çorba da dahil bütün tabakların dolu olarak geleceği sofralarda bundan sonra sadece kumaş bir peçeteyi katlayarak kaşık çatalın ortasına koymayı düşünüyorum.

Kardeşimin arkadaşlarına hazırladığımız iftarın menüsü;


~İftariyelikler~
Ceviz veya bademle doldurulmuş kayısı ve hurma,
maydanozlu ve kırmızı biberli peynirli toplar,
reçelli ve zeytinli pide kareleri
~
Yoğurtlu dövme çorbası

Su böreği
İçli köfte
Hünkarbeğendi

Zeytinyağlı enginar dolması
Zeytinyağlı yaprak sarma & kuru sebze dolması
Nar ekşili domates salata

Sebzeli tavuk dolması
Patates kızartması
Pirinç pilavı

Dondurmalı irmik helvası


İftariyelikler

Bu iftariyeliklerin bir kısmını Sahra'nın hazırladığı bir iftar sofrasında tatmıştım. Kış iftarlarında bu tarz iftariyelikleri hiç yiyemezdim ama yaz olduğu için midir bilemiyorum bu sene reçel & ekmek ikilisini çorbadan sonra çok seviyorum. O yüzden Sahra'nın peynirli toplarına ben de birkaç ekleme yaptım. Bu iftariyeliklerin en sevdiğim yanı normalde her sofrada tabaklarda olan peynir, zeytin, reçelin daha kolay ikramını sağlamak.

Daha az misafiriniz varsa herkesin önüne küçük bir tabakta her çeşitten birer tane de servis yapabilirsiniz. Diyelim hepsi yenmedi bitmedi o zaman sahurunuz şimdiden hazır demektir.

Kayısı ve hurmaları yıkayıp sandviç ekmeği gibi ortadan ikiye kesin, hurmanın çekirdeğini çıkarın. İçlerine badem, ceviz, fındık, fıstık damak tadınıza göre koyabilirsiniz. Aslında kayısının arasına kaymak ve fıstık koyunca da ayrı güzel olur amma bu sıcakta erimeden sofrada durur mu veya çok ağır gelir mi bilemiyorum.

Beyaz peyniri biraz çökelikle yoğurun ve ceviz büyüklüğünde toplar yapın. Bu topları isteğe göre kıyılmış maydanoz, dereotu, pulbiberde yuvarlayın birer kürdan takın. Eğer varsa truffle, çikolata kağıtlarının içine tek tek koyabilirsiniz. Servisi daha rahat oluyor.

Pideyi üzerindeki karelere göre kesin, her karenin üzerine istediğiniz reçelin meyvesinden birer adet koyup fotoğraftaki kağıtların içine yerleştirin. Bazı pide karelerine krem peynir sürüp birer zeytin de koyabilirsiniz.

You Might Also Like

3 Comments

  1. çok ugrasmissin canim , harika olmus ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  2. Ramazan geçti ama bu sofrayı hörünce sanki oruçluymuşum gibi acıktım. Çok zahmetli ama şık bir sofra olmuş. Elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim. Ramazan geçti ama iftar fotoğrafları bitmedi :)

    YanıtlaSil

Subscribe