Nar Ekşili & Sumaklı Kaşık Salatası

Pazartesi, Eylül 12, 2011


Akşama tereyağında kızartılıp, bol soslu bir suda pişirilmiş kırmızı et ve yanına yeşil mercimekli, domatesli acılı bir bulgur pilavı var. Yanına da bugünlerde favori olan salatamızı yaptım. Şimdi beni tanıyanlar fotoğraftaki soğanlara "bakıp sen bunu yemezsin," diyecekler. Normalde taze soğan ve pişmemiş kuru soğanı asla yemem salatalarda ama ilginçtir bu aldığımız soğan o kadar tatlı ve sıfır kokusuz ki ben bile severek yiyebiliyorum. Salata biraz taze salsayı andırıyor ama asıl tadı bence sumak veriyor.

Malzemeler:
  • 3 domates, minik küpler halinde doğranmış
  • 2 sivri biber, ince kıyılmış
  • 1 salatalık, minik küpler halinde doğranmış
  • Yarım beyaz tatlı soğan, minik küpler halinde doğranmış
  • İsterseniz kıyılmış maydanoz
Sosu için:
  • 2 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı sumak
  • 1 tatlı kaşığı pulbiber
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı ılık su
Hazırlanışı;

Doğranmış sebzeleri... aslında meyveleri çünkü soğan dışındakilerin hepsi birer meyve... o halde; doğranmış sebze ve meyveleri harmanlayıp çukur bir tabağa alın. Bir kasede ılık su, sumak, pulbiber, zeytinyağı ve tuzu karıştırın salataya döküp salatayı tekrar karıştırın. En üste nar ekşisini gezdirin ve salatayı karıştırmayın.  

You Might Also Like

6 Comments

  1. pek severim...ellerine sağlık irem...

    YanıtlaSil
  2. Ohhhh ben valla bana bana yerim. Ellerine sağlık. Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler :) Siz daha güzellerini yapıyorsunuzdur eminim.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım ne kadar nefis bir salata olmuş..
    Ben bu tabağı böylece alıp,sofraya koyuversem :)
    Müsadenle tabi :)
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. Zelihacım, al tabii ki ne demek :)

    YanıtlaSil
  6. bu tarife limon tuzu eritilerek eklenirse süper olur.

    YanıtlaSil

Subscribe