Cuma, Mart 29, 2013

Zamanı İyi Değerlendirme Sanatı ve Bir Tarif {Zeytinyağlı Bamya}

Merhaba,

Aylardır devam eden çok yoğun ve yorucu bir çalışma döneminden çıktım sayılır. Telaşın bitmeyeceği kesin, birkaç güne yeniden başlayacak. Ben sıcak evinin konforunda çalışan biri olarak hiçbir şeye vakit bulamıyorum diye söylenirken sabah yedide çıkıp akşama kadar sıcak - soğuk demeden dışarıda çalışan ve aynı zamanda pek çok farklı iş kotaran bir sürü insan var. Zamanı iyi değerlendirme sanatı diye başlık attım ama nasıl yapılır hiçbir fikrim yok, yapabilenlere hayran vaktimi geçiriyorum (bak bir boş vakit de böyle geçiyor işte :-) ).

Sürekli bilgisayar başında çalışırken çok bunalmaya başladım ve dinlenirken farklı bir şeyler üretmek istedim. Bunda biraz da elinde yumağıyla örgü örüp katili bulan Miss Marple'yi seyretmemin de etkisi var. Dinlenirken boş durmak bana göre değil, sıkılırım. Aynı anda en az iki iş yapmam lazım. Çalışırken bir şeyler seyretmek, üç ay sonrasının planlarını yapmak, vs. Dinlenirken de bir iş bulmak lazım. El işi yapmak iyi hoş da klasik el işleri pek ilgimi çekmiyor maalesef, havlu kenarı gibi... Havlu kenarından dolayı el işinden soğumuş bile olabilirim :). Ama ortaokul yıllarında haftada bir el işi dersimiz vardı ve o zamandan yaptığım etamin işini ve serbest tarzda ufak tefek nakışlar yapmayı hep sevmişimdir. Bu nokta da o dönemde ilk işlediğim örtüyü annemin kireç çözücü gibi favori kimyasallarının altına serip çürüttüğünden bahsetmemiş olayım! Bu da büyük bir darbeydi tabii benim için! Eee... bizde kanaviçe, etamin, nakış yapayım dersen illa kocaman örtüler, çarşaf takımları gibi büyük işler döküyorlar önünüze ve insanın gözü korkuyor başlamaya!

Geçen sene flickr'da dolaşırken sadece çok şirin bardak altlıkları ve iğnedanlıklar yapan birine rastlamıştım. Hem çok sade, hem kolay, hem de çok şirin işlemeler  yapıyor ve ipliklerini de kendisi doğal yöntemlerle renklendiriyor (iplik boyamayı becerebileceğimi sanmıyorum açıkçası ama bir gün denemek isterim çünkü bitkiler, meyve ve sebzelerden iplikleri renklendirme fikri çok güzel). İşte bu ufak bardak altlıklarını görünce kahve aşkımla birlikte kendime yapmak için çok heveslenmiştim ama başına geçmem bir seneyi buldu. Neyse ki güç olmadı, geç oldu, ama sonuç hoş oldu. :) Sırada soldaki fotoğraflardaki yağmur bulutu var. Bahar koleksiyonuma devam ediyorum yani. ;)

sakura

İğneyi, minik kasnağımı ve çiçekli makasımı elime alır almaz buna başlayıp sonra kötü sonuç almak istemedim o yüzden yazının başındaki küçük fotoğraflardaki denemelerle başladım.  Instagram takipçileri bilir, kitap ayracı ilk tamamlanmış, kullanıma hazır iş olarak ortaya çıktı. Derken geçen gün kroşe işlerine rastladım ve onlardan yapılan bardak altlıklarına da bayıldım. Onlara Miss Marple Bardak Altlığı diyorum. Bardak altlığının yanında aşağıdaki gibi küçük bir kavanozu mumluk yapıp etrafına sıkıca saracak bir kroşe kılıf ördüm. Mum içinde yanarken çok şirin görünüyor. Bu aşamada aradığım ipliği bulamıyorum maalesef. O yüzden bunlar tek tek yapılan denemelerden oluşuyor. Anchor Fantastik merserize ipini nereden bulabilirim? Bilen, gören, duyan haber versin. :) Renkleri ve dokusu çok güzel görünüyor. Diğer markalarda hoşuma giden bir renk ve doku göremedim. Ama yine de pastel veya neon renkler sunan pamuk merserize önerilerine açığım!

Miss Marple Coasters and Candle Holder
Zeytinyağlı Dizme Bamya
DSCN8572
Bu kadar el işi sohbeti yeter biraz da tarife geçelim. Bana göre her yemeğin etsizi güzel. Bamya da öyle oldu, zeytinyağlısına bayıldım.

Malzemeler,
  • 1/2 kilo bamya, ayıklanmış
  • 1 büyük soğan, küp doğranmış
  • 4 domates, küp doğranmış
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 çay bardağı ılık su
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • 1/2 limonun suyu
  • Tuz, pul biber
DSCN8579
Hazırlanışı,
  1. Bir pilav tenceresinin ortasına küp doğranmış domates ve soğanları biraz harmanlayıp küçük bir tepecik oluşturacak şekilde yığın. 
  2. Bu tepeciğin etrafına bamyaları sıralayın. 
  3. 1 çay bardağı zeytinyağı, su, şeker, salça, tuz ve pul biberi bir kasede karıştırıp bamyaların üzerinde gezdirin.
  4. Kaynayana kadar yüksek ateşte kaynadıktan sonra kısık ateşte yarım saat kadar pişirin.
  5. Piştikten sonra haliyle biraz suyu olacak. Bu suyu kenardan bamyaların şeklini bozmadan bir kaşıkla kaseye alın. Çünkü tabağa ters çevirirken susuz olması lazım. 
  6. Tercihen lavabonun üstünde ya da bir tepsinin üzerinde servis tabağına dikkatlice ters çevirin ve kaseye aldığınız suyu tekrar üzerine gezdirin. İsterseniz maydanozla süsleyebilirsiniz. 
Afiyet olsun,

4 yorum:

  1. maşallah ne güzel olmuş,merak ettim miss marple yi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ^_^
      Agatha Christie'nin Miss Marple'si murder-mystery sevenlere birebir :)

      Sil
  2. Süper gözüküyor.
    Ellerine sağlık.

    Bamyasever anne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, bamyaya ben de bayılırım :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...