Kabaklı Ekmek/Kek

Cuma, Mayıs 03, 2013

DSCN9505
Aslında bunu kabaklı kek olarak düşünmüştüm ama tamamen halk ekmeğin organik ununu kullanınca tam ekmek gibi oldu. Kahvaltıya çok güzel olabilir. Çok fazla kepekli, organik un kullanmayı sevmeyenler yarım ölçü normal un da kullanabilir. Ekmek makinesinde de pişirilebilir. Kabartma tozu yerine 1 çay kaşığı yaş maya da kullanılabilir. Yanında bol zeytin, domates, roka, peynir ve süzme yoğurt ve hem buzlu hem sıcak çayla yedim. :) (Bkz. http://instagram.com/p/Y2hGsnqT6N/)
DSCN9500
Malzemeler,

  • 2 yumurta
  • 4 yemek kaşığı tereyağı, eritilmiş
  • 3 su bardağı organik tam buğday unu
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  • 1 büyük kabak, rendelenmiş
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1/2 su bardağı ezilmiş beyaz peynir
  • Üzerine dizmek için 5-6 dilim kabak
Hazırlanışı,
  1. Yumurtaları tuzla çırpın. Yoğurdu ve eritilmiş tereyağını ekleyip karıştırın. 
  2. Unu ve kabartma tozunu eleyerek ekleyin. (Benim kullandığım un çok kepekli olduğu için mi sıvı karışıma eklediğimde fazlasıyla şişip katılaştı bilemiyorum. Çok katılaştığı için mikserle çırpamadım, yoğurmak zorunda kaldım. Ama kabağın çok sulandığını hesaba katarsak bu katılık normal geldi.) 
  3. Rendelenmiş kabağı ve beyaz peyniri de ekleyip yoğurmaya devam edin. Eğer kitchenaid gibi güçlü bir mikseriniz varsa tabii ki onu kullanabilirsiniz.
  4. Hamuru biraz yağlanmış kalıba yaydıktan sonra üzerine kabak dilimlerini dizin.
  5. 175 derece ısıtılmış fırında içinin iyi pişmesi için ağır ağır pişirin.
Afiyet olsun,

You Might Also Like

10 Comments

  1. çok sağlıklı bir tarif olmuş elerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Muhteşem bir tarif. Hem sağlıklı hem lezzetli. Fotoğraflara da ayrıca bayıldım.... Deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Evet epey sağlıklı ;) Şimdiden afiyet olsun!

      Sil
  3. ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Saglikli ve cok lezzetli bir ekmek olmus canim... Sunum harika... Ellerine saglik...

    cupcakekokulumutfak.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bu yorumla ben de blogunla tanışmış oldum :)
      Sevgiler

      Sil
  5. Adın gibi ''leziz'' gözüküyor.
    Ellerine sağlık.

    Hayran anne

    YanıtlaSil

Subscribe