{Yeni Bir Tat} Kinoa (Quinoa) Ekmekli Kahvaltı

Pazar, Haziran 30, 2013

DSCN9698

Geçenlerde http://ekofit.com.tr'dan bir davet e-mail'i almıştım: sizi ürünlerimizden ve organik gıdalardan bahsettiğimiz söyleşimize davet ediyoruz. Maalesef çok yoğun olduğum için gidememiştim ama bana güzel bir hediye paketi gönderme inceliğini gösterdiler. Ama ben işten güçten onları tadıp yorumlama fırsatını bile yeni buluyorum. Evde kimse yemesin diye sakladım ki işim hafifleyince keyifle tadına bakayım. :)

Benim gluten yiyememek gibi bir sorunum yok çok şükür ama yaklaşık bir senedir "kinoa" (quinoa) diye bir şey duyup merak ediyordum. Ekofit Organik'in getirdiği ürünler arasında kinoa ekmek/krakerleri de varmış. Kinoa, bildiğim kadarıyla taze olarak da tüketilebiliyorken aynı zamanda kurutulup un haline de getirilebiliyor. Buğday kadar tahıl olmasa da "tahılımsı" denilebilir. Zaten yerken o "otumsu" tadı çok az da olsa hissedebiliyorsunuz. Kötü değil ama bu da tat farkı diyeyim.

DSCN9702And Dağlarındaki topluluklar tarafından çok eskiden beri kullanılan kinoa, Mayalar zamanında çok değer verilirmiş. Biz nasıl başak dalına değer veriyorsak sanırım aynı şekilde büyük bir anlam taşırmış. Bugün Peru, Bolivya, Ekvator'da yetiştirilmeye ve kullanılmaya devam ediyor.

Popülaritesi biraz da "sağlıklı beslenmeliyiz" mottosunu sürekli kullanan Hollywood ünlülerine borçlu. Örneğin Gwyneth Paltrow'un geçtiğimiz Nisan ayında çıkardığı "It's all good: Delicious, Easy Recipes That Will Make You Look Good and Feel Great" yemek kitabında da bol bol kinoalı yemek tarifi var.

Bir de sağlıklı popüler yiyecekler arasında "kale" var. Onu da denemek bir gün nasip olur herhalde. Şu ana kadar yutamadığım tek şey brüksel lahanası oldu ondan kötü olamaz diye düşünüyorum. :) 

Gelelim bu kraker ekmeklere... Fransız bir marka "çiçek ekmekler" adıyla sunmuş. Ve açıkçası ben çok sevdim. Önce tatlı ve reçelle denedim ama tuzlu tatların daha çok yakıştığına karar verdim. Yukarıdaki gibi bruschetta tarzında bir sunumla atıştırmalık ve kahvaltı için harika oluyor. Biraz pirinç patlağı havası da var. Tabii ki glüten tüketemeyenler için çok güzel bir alternatif. Ben keyfi yiyorum. :)

Şimdi tarif veriyim desem komik olacak ama kısaca anlatayım yine de hemen; domates, salatalık, maydanoz, biber çok küçük doğradıktan sonra çok az tuz, kekik ve zeytinyağı ile karıştırın. Aslında bir saat zeytinyağında bekletince daha güzel oluyor. İstediğiniz türde peynir ve zeytin çeşitlerini de isterseniz küçük doğrayarak salataya karıştırabilirsiniz. Kinoa krakerlerinin üzerine salatayı koyup 5-10 dakika beklettikten sonra afiyetle yiyebilirsiniz. Benim gibi tek tek kahvaltılıklarla uğraşmak istemeyenler için en iyi çözüm! : ) Pek çok farklı ürün çıktı hediye paketinden ama uzun zamandır kinoa'dan bahsetmek istediğim için bu ekmeklerden ilk olarak bahsetmek istedim. Benim gibi merak edenler için biraz fikir verebilmişimdir inşallah.
DSCN9700

You Might Also Like

1 Comments

Subscribe