Havuç Baklava & Bülbül Yuvası {Kurban Bayramınız Mübarek Olsun!}

Salı, Eylül 13, 2016



Kurban Bayramınız mübarek olsun! Eskiden günde bir tepsi su böreği bir büyük tepsi de baklava yapardım bu sefer sadece bunların yapımı tüm günümü aldı. Yaptığım kat kat baklavaların yerini tutamasa da özellikle bülbül yuvaları çok güzel oldu.
 
Malzemeler

Hamuru:
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı su
  • 1 su bardağından iki parmak eksik yağ (yarısı zeytinyağı yarısı tereyağı)
  • 1 paket kabartma tozu
  • Un (kulak memesi yumuşaklığından olacak)
 Açarken kullanmak için un ve nişasta

Pişmeden önce üzerine dökmek için 250 gr. tereyağı

Çekilmiş ceviz veya fıstık

Şerbeti:
  • 4 su bardağı şeker
  • 4 su bardağı su
  • 1/2 limon suyu

Hazırlanışı
  1. Hamur malzemelerini karıştırarak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur olacak kadar un eklenerek yoğrulur.
  2. Hazırlanan hamur yarım saat kadar dinlendirilir.
  3. Yumurta büyüklüğünde yumaklar yapılır.
  4. Çay fincanı tabağı büyüklüğüne gelinceye kadar biraz unla açıp bundan sonra sadece buğday nişastası serperek olabildiğince ince bir yufka açılır. Ben nişastayı yufka başına bir defada bolca döküyorum -3 çorba kaşığı kadar- bundan sonra açarken bir daha nişasta kullanmıyorum. Çok fazla nişasta hamuru sertleştirebilir.
  5. Açılan yufkayı videodaki gibi dörde bölüp, dörtte birini de aynı şekilde videodaki gibi şekil veriyorum ve ortalarına çekilmiş ceviz veya fıstık koyuyorum.
  6. Havuç Baklavada da 10 yumak hamuru aynı şekilde açıp dörde böldüm. (40 parça oluyor)
  7. Küçük yuvarlak bir tepsiye bu dörtte bir yufkaları videodaki gibi çevire çevire seriyorum. 
  8. 8 parça yufka arayla ceviz serpiyorum. İsterseniz 5 yufka arayla da serpebilirsiniz.
  9. Tereyağını eritip, yakmadan karıştırarak kaynatıyorum. Sadece eritmek yetmiyor, biraz kaynaması gerekiyor. Amaç yağın suyunun buharlaşmasını sağlamak. Ama bunu yaparken yağın yanmamasına da dikkat etmek gerekiyor.
  10. Bu kaynamış yağı tepsideki baklavanın üzerine gezdirilir.
  11. 170 derece ısıtılmış fırında üzeri kızarana dek pişirilir. 
  12. Şerbeti için öncelikle şeker ve su kapağı açık bir şekilde en az 45 dakika kaynatılır. 
  13. Şerbete ne zaman limon suyunu koyacağıma kaynarken kaşıkla şerbetin kıvamını kontrol ederek karar veriyorum. Kaşığa aldığım şerbeti tencereye tekrar boşaltırken son kalan damlanın kaşıktan uzayarak damlaması gerekiyor. (Bundan önce hızlıca damlıyor.) Bu kıvama geldiğinde limon suyunu ekliyorum.
  14. Şerbeti, pişen baklavaya dökerken baklavanın çıtır olması için uyguladığım yöntem: ya tepsi sıcak şerbeti oda sıcaklığında olacak ya da tepsi soğuk şerbet ılık olacak. Bu şekilde baklava çıtır çıtır oluyor. Afiyet olsun!
Hatice (@hatice_nk) tarafından paylaşılan bir video ()

You Might Also Like

3 Comments

Subscribe