Cumartesi, Eylül 03, 2016

Tava Böreği {instagramda izlenme rekorları kıran!!!}

Hatice (@hatice_nk) tarafından paylaşılan bir video ()

Ayıptır söylemesi aslında ben su böreğinden başka börek bilmezdim ama boynumda rahatsızlık başlayınca hazır yufka kullanmaya başladım. Tava böreğini keşfettiğim için çok mutluyum. Çocuklar yemeğe geldiğinde hemen tavaya döşüyorum. Sofra hazırlanırken ocakta pişiyor. Sıcak sıcak servis yapınca harika oluyor. Vişne kompostosu da varsa sofrada oh mis! Instagramda böreğin yapılış videosunu ekledim ve sanırım en çok izlenen videolarımdan biri oldu. :) Tarif soranlar da olunca ben de bloga da koyayım dedim.  

Tavsiyem bu tür börekleri servise yakın pişirip sıcak servis yapmanızdır. Kolay gelsin!

Tava Böreği

Malzemeler
  • 2 adet yufka
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı eritilmiş tereyağı
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 su bardağı böreklik peynir
  • 1/2 demet maydanoz
Hazırlanışı
  1. Orta boy teflon bir tavayı yağlıyoruz.
  2. Bir yufkamızı kenarları dışına sarkacak şekilde yağlanmış tavaya seriyoruz.
  3. Yufkanın üzerine birer kaşık süt ve yağ gezdiriyoruz ve kaşıkla yayıyoruz.
  4. İkinci yufkanın dörtte birini peynirden sonra koymak için ayırıyoruz. 
  5. İkinci yufkamızı tavanın tabanı büyüklüğünde koparıp ilk yufkanın üstüne seriyoruz. Düzgün bir yuvarlak olmasına gerek yok. Bir bir tarafa bir diğer tarafa şeklinde videodaki gibi parçaları yerleştiriyoruz ve aynı şekilde her kata yağ ve süt gezdiriyoruz.
  6. Peynir ve kıyılmış maydanozumuzu da koyuyoruz serpiştiriyoruz.
  7. Ayırdığımız iki yufka parçasını da peynirlerin üzerine serip yağ ve süt gezdiriyoruz yine.
  8. Etrafından sarkan yufkayı da üzerine çeviriyoruz ve kat aralarına da süt ve yağımızdan gezdirmeye çalışalım.
  9. En üstüne sadece yağ sürelim.
  10. Kısık yanan ocakta kontrol ederek kızarana kadar pişirelim.
  11. Diğer tarafını da çevirip kızarana kadar pişirelim.

    1 yorum:

    1. Ellerinize sağlık. harika görünüyor. Bende buna benzer bir börek yapıyorum. Ama malzeme biraz farklı. Yufka başına 1 yumurta ve yoğurt koyuyorum sütun içine. Ve arasına 1 kat beyaz peynir, 1 kat rende kaşar ve minik doğranmış sucuk parçaları koyuyorum. Aynı sizin gibi tavada pisiriyorum. O da çok leziz oluyor. Sizin tarifinizi de en kisa zamanda deniycem. Sanırım sizinki biraz daha su böreği havasında oluyor. Tarif için teşekkürler.

      YanıtlaSil

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...