Sağlıklı Yemeklerle Dolu Bir Günün Yemek Vlogu ve 2 Tarif | 1. Tarif: Elmalı Nohut Salatası (Vegan)

Salı, Şubat 04, 2020

Merhaba!

Bu postta Youtube Kanalım için hazırladığım en son videom "Sağlıklı ve Sıcak Yemekler Vlogumdaki" tarifleri detaylı olarak anlatacağım. İki tarifi tek bir posta yazmak karışıklığa neden olmasın diye öncelikle "Nohut Salatası" tarifimle başlıyorum. Bir modern bir de geleneksel Türk mutfağından iki tarife yer verdiğim Youtube videomu seyretmeyi unutmayın, tariflerin nasıl yapıldığı konusunda size daha iyi bir fikir verecektir. 

"Geleneksel Erişteli Yeşil Mercimek Çorbası"nın tarifi için buraya tıklayın.

Youtube kanalımda ne tür tarifler ve videolar görmek istediğinizi yorum yazarak bana söyleyebilirsiniz.



nohut salatası, benim modern yorumum

Bu salata, öğlen yemekleri için harika bir ana yemek ve akşam yemekleri için harika bir apiritif. Oldukça doyurucu ve içinizi ısıtan bir tarif. Buzdolabınızda hangi taze sebze ve yeşillik varsa içine koyabilirsiniz. Ne zaman bir salata yapsam o an elimin altında ne varsa ona göre tarifi değiştiriyorum, böylece aynı salatanın çeşit çeşit farklı versiyonları ortaya çıkıyor. Bu da onlardan biri.

Bu baklagil salatasının olmazsa olmaz ögeleri: taze yeşillikler, salatalık, domates, havuç, elma gibi sulu ve tatlı sebze ve meyveler. Ve tabii ki ekşili tatlılı bir salata sosu. Eğer salataya hem havuç hem de elma koymamış olsaydım, sosuna mutlaka biraz nar ekşisi eklerdim ama ikisini de kullanınca yeterince tatlılık elde etmiş oldum.

Ben, şahsen, çiğ soğan sevmediğim için kullanmadım ama sevenler bu tip salatalara çok yakıştığını söylüyor. İsterseniz yeşil soğan isterseniz kuru soğan -özellikle mor kuru soğan- kullanabilirsiniz. Ben de evin diğer üyeleri için biraz taze soğan doğrayıp kenara koydum.

Vlogum, sabah rutinim yani kahve ve kahvaltıyla başlıyor.



malzemeler

1 kase nohut, bir gece önceden suda bekletilmiş, sabahında yarım saat haşlanıp süzülmüş
1 orta boy salatalık, jülyen
1 elma, jülyen
1 orta boy havuç, rendelenmiş
1 yeşil biber, ince doğranmış (kırmızı biber de çok güzel oluyor)
1 su bardağı maydanoz, kıyılmış
yarım göbek marul, irice doğranmış (yoksa kıvırcık veya başka bir tür marul da olur)
biraz taze soğan, doğranmış
taze nane, varsa harika

sosu için,

1 tk kuru nane
1 tk sumak
1/2 tk kara biber
bir limonun suyu
1/4 su bardağı zeytinyağı
tuz



hazırlanışı

nohutlar konusu,

isterseniz, konserve nohut da kullanabilirsiniz, ancak, kuru pakette alıp bir gece önceden ıslatmak her zaman daha güzel sonuç verecektir. örneğin bütün paketi tek bir seferde ıslatıp, fazlasını haşlamadan buzlukta saklayabilirsiniz. istediğiniz zaman alıp kullanırsınız. çok pratik. bu yöntemi bütün baklagillere uygulayabilirsiniz.

ıslatılmış nohutları, süzün, yıkayın ve yarım saat kadar haşlayıp süzün, bir kenara alın.

geri kalanı çok basit; sırasıyla sebze ve meyveleri jülyen doğrayın. ben bazen minik küpler halinde doğruyorum herşeyi bazen de jülyen. size kalmış. jülyen doğramak sıkıcı olsa da en iyi yöntem oluyor çünkü sebzenin meyvenin çıtırlığını koruyor.

en alta marulları koyun, üstüne geri kalan malzemeleri ve en üste nohutları bırakın.

sos konusu,

bütün sos malzemelerini birleştirin ve güzelce çırpın. isterseniz daha fazla karabiber ve nane ekleyebilirsiniz.

sosu bekletmeden salataya dökün, hem elmaların kararmasını engellemiş olursunuz hem de nohutlar sosun içinde bir süre beklemiş olunca sosun lezzetini içine çekiyor ve salatanın tadı daha güzel oluyor.


You Might Also Like

0 Comments

Subscribe