Reçelli Günler 1 {Portakal Kabuğu Reçeli & Portakal Reçeli}

Pazartesi, Mart 20, 2006

Reçelli günler dedim, hem tatlı günler dilemek için hem de bazı reçellerin yapımı iki ya da üç gününü alıyor insanın. Yapımları uzun, tembelliğimden değil yani! Benden kaynaklanan tarafı reçel bakır tencerede güzel olduğu için tencereler, tartı ve diğer malzemeler dolaplardan inmişken bir kaç çeşit reçel yapıp mutfağı perişan etmem. Aslında benim için de yorucu ama zevkli. Bizim evde reçel yapmayanlar yapanlardan daha çok bilgilidir. Tanesi çok suyu az ve katı (komposto gibi değil, ama çok katı da olmamalıymış) Annem sanmayın bu babamın fikri. Eh bu sefer istediği ayar olmuş (sanmıyorum).

Portakal Kabuğu Reçeli



Malzemeler;

  • 1,5 kg. (7-8 adet) yafa portakal
  • 1500 gr. tozşeker (6 su bardağı)
  • 625 ml.su (2,5 su bardağı)
  • 1 adet limonun suyu ya da 1 gr. limon tuzu

Portakal Kabuklarının Hazırlanışı:

  1. Portakalların kabukları bir parmak kalınlığında soyululur. İçlerindeki beyaz kısım bir bıçakla alınır (çok alırsanız kabuk pişerken sertleşir).

  2. Uzun bir ip iğneye geçirilir. Her şerit içeri doğru resimdeki gibi sarılır (gül gibi). İğneyle delerek ipe dizilir. İpin ucu düğümlenir.



  3. Portakal kabuklarını büyük bir kaseye koyup üzerine su doldurulur. Bir kaç saatte bir suyu değiştirerek bir gün suda bekletilir (acılarını atmaları için).



  4. Bol suda yumuşayıncaya kadar haşlanır. Süzüp sudan alınır.

  5. Şeker ve su tahta bir kaşıkla karıştırarak kaynatılır. Biraz kaynayınca kabukları içine atılır. Kısık ateşte köpüğünü alarak reçel kıvamını buluncaya kadar kaynatılır.



  6. Limon suyunu veya limon tuzunu ilave edip bir taşım kaynatarak ocaktan alınır. Bir bıçakla ipi kesip kabuları sıyırarak iplikten çıkarılır. Ilınınca kavanozlara alıp serin bir yerde saklanır.



Not:Portakal kabuğu yerine greyfurt kabuğu da kullanabilirsiniz.


Portakal Reçeli



Malzemeler:

  • 1,5 kg. (7-8 adet) yafa portakal
  • 1500 gr. tozşeker (6 su bardağı)
  • 625 ml. su (2,5 su bardağı)
  • 1 adet limonun suyu ya da 1 gr.limon tuzu

Portakalların Hazırlanışı:

  1. Portakallar yıkanır. Kabuğu ince rende ile rendelenir (derin olmamalı).



  2. Bol su ile haşlanır.Su bir kere değişip tekrar haşlanır.

  3. Soğuyunca arzuya göre dilimlenir.



  4. Şeker ve su tahta bir kaşıkla karıştırarak kaynatılır. Biraz kaynayınca portakallar içine atılır. Kısık ateşte köpüğünü alarak reçel kıvamını buluncaya kadar kaynatılır. Portakal sulanacağı için biraz fazla kaynatılır (çok kaynatınca sertleşebilir).





Not:Portakal kabuğu rendelerini buzlukta saklayıp kek ve kurabiyelere kullanabilirsiniz.

You Might Also Like

52 Comments

  1. Merhabalar,
    Öncelikle şunu belirtmek istiyorum bloğunuzu ilk ziyaretim ve çok hoşuma gitti başarılarınızın devamını dilerim ve bende sizi bloğuma beklerim.
    Portakalın kendinden ve kabuklarından reçel çok güzel bir fikir bizlerle paylaşmanıza sevindim maşallah becerikli bir hanımsınız.
    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler kardeş. bende yorumunuza sevindim. bloğunuzu ziyaret ediyorum fakat geniş zamanda tariflerinizi denemek isterim. başarılar.

    YanıtlaSil
  3. EN KISA ZAMANDA BU RECELI YAPMAM LAZIM USTUNE CEVIZ PARCALARI ATMAM LAZIM VE SIZDE GORDUGUM BU KAVANOZU BULMAM LAZIM
    HAKKATEN BURDA HERSEY COK GUZEL

    YanıtlaSil
  4. Hiç ceviz parçalarıyla denememiştim. güzel yorumlarınız bizi daha iyileri sunmaya teşvik ediyor. teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Portakal kabugu recelinin tarifini senden aldim ve cok guzel oldu cok tesekkürler ayni zamanda sitende bir gezinti yaptim inanilmaz hayran kaldim. Cok samimisin.. Bern'den kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Yorumunu bu gün okudum. Teşekkürler neslihan. İlla ki elinin hüneri vardır reçelinde tariften bilme. Siteyi İrem'le beraber yapıyoruz. O bu aralar biraz uzaklardaydı. Kocaman sevgilerini küçücük bir yürekle karşıladım öyle iyi geldi ki; daha kocaman olarak sana yolluyorum.

    YanıtlaSil
  7. merhaba,tarifinizdeki portakal reçelinizi denedim,harika oldu..hatta arkadaşlarıma da verdim,onlarda bayıldılar..bana nolur beraber yapalım da bizde öğrenelim dediler..bu güzel tarifin bana bayağı pahalıya patlayacak sanırım:))başarılar diler,çok teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  8. Afiyet olsun ergul. Pahalıya patlamaya gelince, ben ilk yaptığımda bir misafirden sonra elimizde kendi tüketeceğimizden fazlaca kalan portakalları değerlendirmek için yapmıştım. Ama hoşumuza gidince reçel için portakal almaya başladık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. portakal kabuğu reçelini yapamayan bir tek ben miyim? şekerlendi daha altını kapatır kapatmaz.

    YanıtlaSil
  10. Yukarıda verdiğim tarife uyduğunuz halde şekerlendi mi?

    YanıtlaSil
  11. görüntüsü çok güzel yapmaya çalışıcam teşekür ederiz daha güzelleri yok mu???

    YanıtlaSil
  12. evet tarife birebir uydum fakat daha ben altını kapatır kapatmaz bembeyaz kesildi.

    YanıtlaSil
  13. BAZEN SİTENİZE GİREMİYORUM. ÖZEL BİR NEDENİ OLABİLİRMİ. SİTE HARİKA ÇÜNKİ COK BASARILI DEVAMINI DİLİYORUM

    YanıtlaSil
  14. fcn ihracat ve ithalat yapacak kadar olmasada bu reçeli defalarca bu ölçülerle yaptım ve hiç böyle bir şey başıma gelmedi. yaptım derken bir ailelik değil dostlara hediye götürecek kadar da yaptım. tek başıma gelen sorun yapıldıktan sonra serin yerde saklanmazsa bozuluyor.(çok miktar yaptığımda)

    isimsiz arkadaşlar öncelikle rica ediyoruz. isim ekleseniz yorumunuza. bir çok sefer yazmıştık. Bu aralar ben de giremiyorum bir sorun olmalı. Teşekkürler,

    YanıtlaSil
  15. nefis bir tarif teşekkürler... ben hiç ipe dizmeyi düşünmemiştim..

    YanıtlaSil
  16. Merhaba öncelik le siten harika bende portakal recelini yaptım harıka oldu.Ben başka tatlı portakallarlada yapsam olurmu diyecektim.

    YanıtlaSil
  17. Evet bazı portakallar çok sulanıyor ve neredeyse komposto kıvamında oluyor çok kaynatırım suyu uçar gibi şansınız yok zira kabuklar sertleşiyor. Sulu katı farketmez derseniz deneyebilirsiniz.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  18. Merhabalar öncelikle böyle güzel tarıfleri bizimle paylaştıgın için cok teşekürler.Sitenide gezdim en yakın zamanda diger tariflerinide deniyecegim.Ben portakal recelini yaptım harıka oldu.Esim ve arkadaşlarım çok beyendi.Bir haftada bitirdik. Tekrar yapacagım ama yafa bulmuk biraz zor diye başka portakalla bapabilirmiyim diye sormuştum.Cevabini dikkate alacam.tekrar teşekürler.

    YanıtlaSil
  19. Çok nefis tarifler....teşekkürler...

    YanıtlaSil
  20. şu anda reçeli yapmaya başladım portakallarım çok ekşi olduğu için reçel yapmaya karar verdim bakalım ekşi portakaldan tatlı reçel olacak mı

    YanıtlaSil
  21. o ekşi portakallar nasıl tatlı ve harika bi reçel oldu inanamazsınız, çok sevinçliyim,teşekkürler

    YanıtlaSil
  22. merhaba;
    internet olmasa ne yapardık. şu hale bakın sizi tanımıyorum ve bana reçel yapmayı öğretiyorsunuz. öncelikle teşekkür ederim.
    kayınvalidem anlatmıştı portakalı haşlamayıp bol suda bekletiyormuş sadece. suyu bikaç deeğiştirmek suretiyle.
    haşlamak şart mıdır. ona sormuyorum ;eğer olursa " haşlamadan yaptım , oldu" diye hava atıcam da...:)

    YanıtlaSil
  23. Gülnur eline sağlık ve afiyet olsun. Ben ilk yorumunu görmeden sen bitirmişsin işini.

    Ve adsız yoruma? kayınvalidene ne çeşit bir hava atarsın bilmem ama bize bir isim bıraksan güzel olurdu. Ben eski insanların tecrübelerine güvenirim bir de o şekil denemeyi düşündüm vakit bulunca. Benim yapım aşamam yukarıdaki tarif gibidir.
    Kolay gelsin,

    YanıtlaSil
  24. cok güzel görünüyor keinlikle deneyecegim basarılar dılerım

    YanıtlaSil
  25. bende bu reçeli bugün denedim yalnız kıvamı gelipte limon suyunu katınca portakal kabuklarının üstünde küçük beyaz benekçikler oluştu,hoş görünmüyor nedendir ve nasıl gideririm?tekrar kaynatsam mı acaba?

    YanıtlaSil
  26. Ayşegül ben de böyle bir durum hiç olmadı ki sana bir tavsiyem olsun. Yanlız tekrar kaynatıldığında portakallar fazla sertlesiyorlar bunu biliyorum.

    YanıtlaSil
  27. benim reçelim acı oldu.ben tarifi görmeden evvel yapmıştım.şimdi acılığı almak için bir çözüm varmı.kabukları bir kere kaynatıp suyunu döktüm ama suda bekletmediğim için acı oldu.ne yapabilirim

    YanıtlaSil
  28. ben ayşe bir önce suya koyup beklettiğim portakal kabuklarımla reçel yapmak istedim .ancak işimi garantiye almak için tarif aramaya başladığımda sizinle karşılaştım.tarifleriniz çok güzel.reçel ocağa koyuldu bile. yorumları okurken kabukların üzeri beyaz oldu diye bir sorun gözüme irişti.portakalların üzerindeki atıllar iyi temizlenmediğinde olabiyor.malum ilaç atıkları.teşekkürler

    YanıtlaSil
  29. Bütün gün boyunca kaç sefer değiştiriyorum saymadım. Ama portakalları beklettiğiniz sudan 1 çay kaşığı alıp tadına bakarsanız acılığını anlarsınız. Hiç bekletmeden haşlayınca olduğu gibi kalmış sanırım. Ve tavsiye edebileceğim hiç bir şey yok.

    YanıtlaSil
  30. işlem tamam ***** reçel oldu .eşim bayıldı*** süpersiniz,benden size 5 yıldız***** teşekkürler.

    YanıtlaSil
  31. ya ben bişi sorcam aynı portakallar kabugundan p. kabugu reçeli içinden de portakal reçeli yapılamaz mı acil cvp bekliyoruuuum

    YanıtlaSil
  32. Tarifleri okudunuz mu? Portakal reçeli yaparken kabukları soymuyorum.
    Üstünü hafif rendeliyorum. Ama ben yanlış anladıysam portakalın cinsini soruyorsanız onu da yazdım yukarıda.

    YanıtlaSil
  33. okudum anladım amasiz beni anlamadınız benim demek istedim şu aldıgım portalalların kabukları kalın rendelemek yerine soysam kabuklarından da reçel yapsam olmazmı??????

    YanıtlaSil
  34. Burcu işte tam da bunu yazmıştım okudun mu derken. Yukarıda biri kabuk biri portakal olmak üzere iki reçel var. Portakal reçelinde " Portakallar yıkanır. Kabuğu ince rende ile rendelenir (derin olmamalı)." yazıyor.
    Kalın rendelersen haşlarken çok ezilecektir. Portakal kabuğu reçelinde ise "Portakalların kabukları bir parmak kalınlığında soyululur. İçlerindeki beyaz kısım bir bıçakla alınır (çok alırsanız kabuk pişerken sertleşir)." yazıyor. İnce soyarsan çok kuru olur kalın soyup içini kullanırsan püre gibi bir şey olur ki tahmin edersin alacağın sonucu.

    YanıtlaSil
  35. portakal reçeli yapıcam ama benim portakallarım 2 kilo nasıl yapıcam ölçüye biraz ilave yapınca olurmu acaba..

    YanıtlaSil
  36. merhaba ben melek,
    size ilk defa yazıyorum.kardeşim alanyadan bir sürü portakal getirmmiş.bende çaok fazla reçel seven biri olarak anneme hemen bunlardan reçel yapalım dedim :).ama nasıl yapacağımızı bilmediğimz için internetten araştırmaya başladım ve en güzel sizin tarifi buldum.ama ben sadece kabuğundan değil komplesinden yapmak istiyorum yani 2. tarifinizden :).fakat bir paroblemim var portakalların cinsini bilmiyorum :(.acaba bu reçelim için büyük bi risk oluşturur mu?

    YanıtlaSil
  37. portakal kabuklarını küçük küçük doğrayıp bol şeker ile karıştırarak bir kavanoza doldurmuştum.şimdi onu reçel yapmak istiyorum tarif ederek yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler

    YanıtlaSil
  38. Söylediğiniz şekilde hiç denemedim. Kabukları iki gün suda bırakıyorum acısının gitmesi için. Yukarıdaki tarifler dışında denediğim bir tarif yok. Denemeden veya tatmadan tavsiye edemem.

    YanıtlaSil
  39. portakal reçelinizi şimdi yaptım bakalım yarın nasıl olcak tşk

    YanıtlaSil
  40. Portakal kabuğu reçelini annem biz çocukken ve mahrumiyet bölgelerde yaşarken misafir şekeri olarak değerlendirmek üzere balını süzdürüp toz şekere bular ve öylece kuruturdu.Şimdi gençler bu mahrumiyet terimini anlayamıyabilirler tabii.Ben de bulunduğum yerde bir kampanya başlattım.Turunç'unu getir reçelini götür kampanyası başlattım.Böylece ev-apartman-yazlık bahçelerinde süs ağacı olarak dikilmiş,meyvesi çürümeye terkedilen turunçları kurtarmayı amaçlıyorum.

    YanıtlaSil
  41. Selma Hanım mahrumiyet göreceli bir kavram. Bu günümüz içinde dün içinde böyle. Öyle insanlar vardır ki bir dilim ekmekleri varsa kendilerini zengin sayar yarısını misafirine ikram eder, öylesi de vardır ki fırını olsa bu ekmekler bizim değil ellerin der. Portakal kabuğu şekerlememize benziyor anlattığınız şekerler. Ve sitemizde tarifi var. Ne güzel bulunduğunuz ortam bölge turunç yetişen bir bölge, kendiniz fedakar bir insan olmalısınız anladığım kadarıyla. Kolay gelsin.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  42. Merhaba bir çok sitede arajtırma yaptım ama sizin yapmış olduğunuz recellere daha olumlu bakarak okudum ve kesinlikle hemen yapıcam ellerinize ve emeğinize sağlık birde birşey söylesem size karşı ayıp etmiş olmam umarım 1,2 tane karanfil atarsak içerisine nasıl olur sizin bilginizide almadan denemek istemedim olurmu dersiniz paylaşım için çok teşekkürler saygılarımla

    YanıtlaSil
  43. Karanfilin verdiği aromayı seviyorsanız olabilir. İndirmeden kısa süre önce koyarsanız reçeliniz kararmaz.

    YanıtlaSil
  44. Ellerinize saglık. Bugün deniyorum. Bakalım nasıl olacak.

    Recel fatihi anne Çiğdem

    YanıtlaSil
  45. Güzel olur umarım Çiğdem Hanım. Sizinde ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  46. en sevdiğim reçellerden biri bu ama görsel olarak bu kadar bana hitap edeni görmemiştim daha önce...en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum, eline sağlık!
    bir de şu beyaz tabağını çok beğendim markasını istiyorum bu aralar tabağa çanağa takmış durumdayım da... :) sevgiler

    YanıtlaSil
  47. en çok sevdiğim reçel portakal reçeli dir çok güzel görünüm var yarın bu tarifi yapacağım bakalım nasıl olacak güzel olacağından eminitarif için teşk ler ünver EREN

    YanıtlaSil
  48. merhabalar...portakal reçelini geçen sizin tarifinize göre yaptım çok güzel oldu,çok beğendiler,hemen bitti:)))şimdi tekrar yapıyorum,bu sefer güzel olacağına eminim,tarifinizi paylaştığınız için teşekkürler....sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  49. Dün portakalları soyup,ipe dizdim..Suya koydum,8-10 kere suyunu değiştirdim,1-2 kerede haşlayıp suyunu atayımdiyorum bakalım nasıl olucak,merak ediyorum..

    YanıtlaSil
  50. merhabalar, ben bu reçeli güzel yapmayı çok istemiştim olmadı. yarım günden fazla suda beklettim, 2 kere haşlayıp döktüm ama şekerle kaynattıktan sonra bir türlü acılığı gitmedi. ne yapmamı önerirsiniz?

    YanıtlaSil
  51. portakal recelinde portakalin kabuklari neden rendeleniyor. rendelemeden haslasak nasil olur?

    YanıtlaSil
  52. paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil

Subscribe