Tavada Tatlı-Tuzlu Pizza Pancake | Videolu Tarif

Salı, Kasım 10, 2020


Merhabalar, 

Bu videomu yayınlayalı çok uzun zaman oldu ama tarifini buraya yazmayı unutmuşum. 
Çok pratik, keyifli ve eğlenceliydi. Eğer tavanız yoksa bir tepsi veya herhangi bir fırın kabı da kullanabilirsiniz. Tavayı ikiye böldüm ve yarısını tatlı yarısını tuzlu yaptım. Tatlı kısmında tarçın ve şekerle sotelenmiş şeftali dilimleri ve çikolata parçaları kullandım. Tuzlu kısmında domates dilimleri ve peynir parçaları serpiştirip pancake kısmı pişince yumurtaları ekledim. Yaparken ben bu malzemeleri seçtim ama siz istediğiniz meyveyi ve malzemeyi kullanabilirsiniz. Tamamen size kalmış. 
Denerseniz beni instagramda etiketlemeyi unutmayın. :) Sizler nasıl malzemelerle yapacaksınız çok merakla bekliyorum.^^  Biz yeğenimle yaparken çok eğlendik! Çocuklarla birlikte yapmak için ideal bir tarif. 

Kullandığım tavam: Silver Demir Döküm 28cm Düz Tava Mat Siyah 


MALZEMELER

Pancake hamuru için,

2 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 fiske tuz
90gr un
100ml süt

Üzeri için,

1/2 şeftali, soyulmuş ve ince dilimlenmiş
1/2 çay kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tereyağı

1 paket çikolata, irice parçalanmış, bitter veya sütlü
1/2 domates, soyulmuş ve ince dilimlenmiş
2 dilim beyaz peynir
3 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı tereyağı 

Birkaç dal roka, piştikten sonra süslemek için


YAPILIŞI

Bir kasede un ve kabartma tozunu güzelce karıştırın, eleyin. 

Bir çırpma kabında 2 yumurtayı bir fiske tuzla güzelce çırpın. Sütü ekleyin karıştırın ve unlu karışımı ekleyip pürüzsüz olana kadar çırpın. Bir kenarda beklesin. 

Üzeri için,

Küçük bir tavaya 1 tatlı kaşığı tereyağı koyun. Soyulmuş ve ince dilimlenmiş şeftalileri ekleyin. 1 tatlı kaşığı şekeri serpin ve tarçını ekleyin. Ters yüz yaparak şeftalileri hafifçe pişirin. Kenara alın. 

Demir Döküm Tavaya 1 yemek kaşığı tereyağı koyun ve ocakta yağı eritin. Sonra ocaktan alın ve Pancake hamurunun hepsini tavaya dökün. Her yerini kaplasın. 

Şimdi malzemeleri sırayla yerleştirme zamanı. Ben tavanın 3'te 1'ini tatlıya ayırdım ve şeftali dilimleri ve etrafına da çikolata parçalarını dizdim. 

2 dilimlik yere domates dilimleri yerleştirdim ve geri kalan boşluğa da ve domates dilimlerinin üstüne beyaz peynir parçaları yerleştirdim. Boş olan kısmı biraz fırında piştikten sonra çıkarıp yumurta kıracağız. 

Tavayı 180C ısıtılmış fırına koyun ve 15-20 dk pişirin. Üzeri hafif pembeleşmeye başladığında hemen fırından çıkarın. Domatessiz sadece peynir parçalı olan kısımda kaşıkla 3 yuvarlak boşluk açın. Ve boşluklara yumurta sarılarını koyun. Beyazını koymadım çünkü yer kalmamıştı. Bu yüzden sadece sarısını koydum. 

Tekrar fırına verin. Yumurta 1 dk içinde pişicektir. Çok fazla kurutup yakmadan hemen çıkarıp sofranın ortasına koyun ve dilimleyerek servis yapın. 

Afiyet olsun,



You Might Also Like

0 Comments

Subscribe