Focaccia

Pazartesi, Nisan 24, 2006



Okunuşu bildiğim kadarıyla "fokaaça"; anlamı da "poğaça" olan bu minik ekmekler pizzanın atası olarak biliniyor. Aslen Yunanlılara aitmiş İtalyanlar da onlardan alıp geliştirerek pizzayı bulmuşlar diyebiliriz. Aslında hamurun tepsiye iyice yayılması ve düzleştirilmesi lazım ama ben küçük yuvarlaklara bölünce tepside üstünü her ne kadar bastırıp düzleştirmiş olsam da böyle kabardılar... Focaccia'nın en güzel yani üzerine istediğiniz her şeyi koyabilirsiniz. Ben mantar da koymayı düşünüyordum ama yoktu o an.. Başka bir zaman da mantarlı deneyeceğim.



Malzemeler;

Hamuru için;

  • 1 bardak ılık süt
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 2 bardak un
  • ½ paket yaş maya

    Üzeri için;
  • Zeytinyağı
  • 1 küçük kuru soğan -piyazlık doğranmış ve 2 kaşık zeytinyağında hafif kavrulmuş-
    (Ben 4 tanesini soğanlı yaptım geri kalanına koymadım şahsen soğansız tercih ediyorum)
  • 2-3 kurutulmuş domates (Hamuru yoğurmaya başlamadan önce sıcak suyun içine koydum doğrama sırası gelene kadar suyun içinde bekledi)
  • 3 közlenmiş kırmızı biber
  • 3 yeşil dolmalık biber
  • Zeytin -çekirdekleri çıkarılmış ve doğranmış-
  • Sucuk
  • Rendelenmiş kaşar
  • Pulbiber
  • Kekik

    Hazırlanışı;

    1. Mayayı ılık sütte biraz eritin tuzu, şekeri ve yağı katıp biraz daha karıştırın unu yavaş yavaş ekleyin oldukça cıvık bir hamur olmalı. Bu kıvama göre unu eklemeye devam edin.
    2. Yoğurduktan sonra kabıyla beraber bir poşetin içine koyup ağzını sıkıca bağladım. Mayalanmaya bıraktım. Yaklaşık yarım saat mayalandı.
    3. Hamur mayalanırken zeytinin çekirdeklerini çıkardım, kırmızı biberleri şeritler halinde doğradım, sucukları dilimledim. Yarım saat dolduğundan hamurdan yuvarlak parçalar kopararak yağlanmış tepsiye yerleştirdim. 9 parça oldu. Üzerlerini yassılaştırıp yarım diğer malzemeler doğranana kadar tepside mayalanmaya bıraktım.
    4. Yeşil biberleri halka halka doğradım, kaşarı rendeledim, domatesleri sudan çıkarıp doğradıktan sonra, tepside mayalanan hamurların üzerine fırçayla zeytinyağı sürüp önce sucukları sonra diğer malzemeleri yerleştirdim.
    5. 4 tanesine kavrulmuş soğanları koydum.

    6. Üzerine pulbiber, kekik ve kaşar rendesini serptikten sonra ısıtılmış fırında pişirdim. Hemen çıkartıp sofraya aldık.. Hımmm sıcak sıcak beyaz peynir ve domatesle çok güzeldi..

  • You Might Also Like

    2 Comments

    1. ımmmm. mis kokulu, sıcacık, yumuşacık ekmekler şirin kahvaltı sofrası dört saat sonra romantik makarna sofram ahh eve geldiğimde iki kilo almıştım. eline sağlık irem. ama sende biliyorsun ki yediğim her lokma bana kilo olarak döner acı kardeş .

      YanıtlaSil
    2. Bu küçük pizzacıklar çok şirin görünüyor. Misafirler bayılır eminim =)

      YanıtlaSil

    Subscribe