Soğanlı Mantar Çorbası

Salı, Eylül 07, 2010


Bu çorbayı Soğanlı Peynirli Makarna'nın yanına yapmıştık. Aslında önce Ayşe Teyzem tavuklu çorba yapıcaktı sonra tavuğu buzluktan çıkarmayı unuttuğumuz için onun çözülmesini beklemek yerine ben Klasik Soğan Çorbası tarifini önerdim ama insanlar sevgili soğan çorbama pek sıcak yaklaşamıyorlar; "Soğandan çorba nasıl güzel olabilir?" sorusu akıllarında beliriyor hemen... Bir de iftar iftar zorla bir şey yedirmeyeyim dedim ama yine de benim dediğim olsun :). Soğan çorbası ve Mantar çorbasını birbirine karıştırıp bu çorbayı ortaya çıkardık birlikte ama leziz bir şey oldu. Normalde çorbayla arası olmayan on numara kuzen Şule bile beğendi. Bu çorbayı bir gün tavuk suyuna ve içinde didilmiş tavuk parçalarıyla beraber denemeyi planlıyorum. Tavuklu soğanlı mantarlı çorba. İsim gittikçe uzuyor bakalım sonu ne olacak? :)

4 kişilik

Malzemeler;
  • 1/2 paket mantar
  • 1 iri soğan
  • 1 et bulyon veya 1 su bardağı et suyu
  • 2 yemek kaşığı limon suyu
  • 2 yemek kaşığı tereyağı veya zeytinyağı 
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 çay bardağı süt
  • Üzerine serpmek için pulbiber veya karabiber
Hazırlanışı;
  1. Mantarları yıkayıp çok ince olmayacak şekilde dilimleyin. 
  2. Bir tencereye tereyağını ve mantarları koyup mantarlar suyunu çekinceye kadar soteleyin.
  3. Soğanları çok küçük doğrayın ve mantarların üzerine ekleyip pembeleşinceye kadar soteleyin. 1 - 2 dakika kadar.
  4. Soğanlar sotelendikten sonra 2 yemek kaşığı unu tencereye ekleyip tahta bir kaşıkla hızla karıştırın ve 1 dakika kadar kavrulmasını sağlayın.
  5. Limon suyunu, sütü, et bulyonu, ekleyip hızla karıştırarak unun iyice çözülmesini sağlayıp, kaynatın.
  6. Bundan sonra çorbanın kıvamını kendi damak tadınıza göre su ekleyerek ayarlayabilirsiniz. Ben göz kararı eklediğim için kesin bir şey söyleyemeyeceğim ama toplamda 4 bardak su yeterli olacaktır. 

Eğer et bulyon yerine bir su bardağı etsuyu kullandıysanız çorbaya ekleyeceğiniz su miktarından bunu düşün. Eğer çorbanız çok sulu olduysa küçük bir tavada yarım kaşık tereyağı 1 kaşık unu kavurun. Çorbadan 1 kepçe alıp kavurduğunuz una ekleyin ve hızla karıştırın. Sonra bu yoğun karışımı çorbaya ekleyin. Bu şekilde kıvamını ayarlayabilirsiniz.

You Might Also Like

1 Comments

  1. Es-Selam gülüm!
    Ne güzel yazmışsın öyle,beni ihya ettin,eksik olma inşaAllah..
    Ayrıca bu çorbayı nasıl da severim,şifa olsun.
    Muhabbet ve selametle,tekrar görüşmek üzere..
    Cici bayramlar diliyorum! :)

    YanıtlaSil

Subscribe