Klasik Soğan Çorbası {Fransız Mutfağından}

Perşembe, Ağustos 10, 2006


Dün gece yatmadan önce bu ayın etkinliği için 4 salata ve yanına da bir çorba tarifi buldum. İşlerin güçlerin arasına dalıp geçen etkinliği kaçırdığım gibi olmasın dedim.. Salatalardan birini eledim üç tane kaldı ikisini bugün yaptım ama onların tarifleri ayın 15'inde.. Onun yerine bugün yaptığım bu harika çorbayı anlatıyım. Anne's Food blogu neredeyse hergün takip ettiklerimdendir sadece yaptığı yemeklerden dolayı değil, çok tatlı kedileri var. Yakın zaman önce yavruladılar rengarenk yavrular minicikler gerçi artık büyüdüler ama olsun yine de çok tatlılar. Çorba tariflerinde bu soğan çorbasını görünce önce Sahra'nın daha önce yaptığı Soğan Çorbasından sandım ama baktım bu da ayrı bir güzelmiş ve Anne'in yapılması konusundaki aşırı teşviklerini de göz ardı edemeyeceğim. Sonuçta ertesi gün uyandım, uykulu uykulu anneme; "iki salata yapıcam bir de soğan çorbası yapıcam" dedimki başka bir yemek düşünüp benden habersiz yapmasın. Annem "saçma sapan bir şey yapıcaksın yani" bakışı attı, neyseki bunu pek sık yaptığından önemsemedim (taşımı da atarım). Her neyse sonuç olarak anlatıldığı kadar lezzetli bir çorba oldu, tabii kendimize göre tarifi biraz değiştirdim;

Malzemeler;

  • 3 orta boy soğan
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 litre + 200 ml kaynamış su
  • 1 küp etsu bulyon (tarifte iki küp diyordu bence fazla olduğu için 1 tane koydum)
  • 100 ml krema

    Hazırlanışı
    1. Tereyağını ve zeytinyağını bir tencereye koyun ve eritin. İnce ince piyazlık doğranan soğanları içine atın, tencerenin kapağını kapatığ yaklaşık 15 dakika böyle pişirin (terletmek denen hadise oluyor bu, yani soğanlar kendi suyunda pişsin).
    2. Soğanlar iyice yumuşadıktan sonra şekerini ve tuzunu atıp kısık ateşte beş dakikada bir karıştırarak karamelize oluncaya kadar yaklaşık 30 dk. kavurun (ama kesinlikle yakmayın).
    3. 30 dk. sonra unu serpin 2-3 dk. karıştırarak kavurun. Kaynamış 1 litre suyu yavaş yavaş karıştırarak ekleyin ve bulyonları atın. Kaynayana kadar karıştırın, çünkü un tencerenin dibine yapışıyor. Kaynadıktan sonra da arada bir karıştırarak bir süre daha pişirin. Çorbanın kıvamına bakın size göre su eklemek gerekiyorsa biraz daha ekleyebilirsiniz.
    4. Servis yapmadan önce kremasını ekleyin, 1-2 dk. daha kaynatın ve altını kapatın. Harika bir çorbanız oldu.


    Not: Annem çorbayı sevdi, babam şekerli buldu, ben bayıldım. Çorbanın orijinal tarifi "Julia Child'ın "Mastering the Art of French Cooking" kitabındaymış. And Thank you, Anne!
  • You Might Also Like

    3 Comments

    1. babanıza hak veriyorum şekerini azaltsak turunu arttırsak nasıl olur
      hülya

      YanıtlaSil
    2. soğanların karamelize olabilmesi için şeker lazım, ama düşündüğünüz gibi tatlı bir çorba olmuyor çünkü etsu bulyonun tuzu yeterince fazla.. yarım kaşık koyarak deneyin isterseniz, ama bilemiyorum.

      YanıtlaSil
    3. ben uzak dogudayim ve burada krema bulamiyorum bunun yerine kullanabilecegim bir alternatif varmi ??

      YanıtlaSil

    Subscribe