Dövme Çorbası

Çarşamba, Mayıs 10, 2006



Mükemmel bir menü vardı. Eve dönüp hemen ekleriz dedik ama yarın bir hafta olacak. İrem'in işe yarar işleri benim işe yaramaz işlerimiz müsade etmedi. Lakin yemeği yavaş yavaş yemek daha sağlıklıymış ya biz de tarifleri öyle ekliyoruz çorbadan başlıyalım;

Malzemeler;


  • 1 kg. yoğurt
  • 1 su bardağı dövme(yarma diyenlerde var)
  • 1 litre su
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı un
  • Sosu için:
  • 100 gr. tereyağ
  • 1 tatlı kaşığı pulbiber
  • İnce kıyılmış 2 yemek kaşığı maydanoz
  • İnce kıyılmış 2 yemek kaşığı nane
  • İnce kıyılmış 2 yemek kaşığı dereotu

Hazırlanışı;

  1. Dövme ayıklanır, yıkanır. Bir litre suyla yumuşayana kadar haşlanır.
  2. Yoğurt, yumurta ve un mikserle çırpılır. Haşlanmış dövmeye ilave edilir.
  3. Kaynayana kadar karıştırılır. Kısık ateşte beş dakika kadar kaynatılıp ocaktan alınır.
  4. Tereyağ eritilir. Pulbiber, maydonoz, nane ve dereotu ilave edilir. Servisten önce çorba süslenir.(Arzu ederseniz çiğ olarakta maydonoz, nane kullanabilirsiniz.)

You Might Also Like

6 Comments

  1. Merhaba, dovme ile yapilan corbalari bende cok seviyorum. Ellerine saglik, sevgiler

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler ama benim değil. halamın ve kızının eline sağlık. biz hazıra konup resim çektik. bir de evde ne kadar tabağı varsa ortaya çıkardık...

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Sahra, Halanın ve kızının ellerine saglik. Bizlerle paylastigin içinde sana çok teşekkürler. Senin sitendeki yemekler bana hep ilginç geliyor. Çok beğeniyorum siteni :)

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler summer. Ama siteyi İremle birlikte yapıyoruz. ve aslında sizler girince bizde daha iyi şeyler çıkarmaya çalışıyoruz.

    YanıtlaSil
  5. hmmmm agzimin suyu akti ya :) Dövme ile yapilan tüm Corbalar benim favori yemeklerim arasina girer. Bu Corbayi bende yapiyorum ama tabi bu sitede birkac pf nokta falan da yakalayabiliyoruz. Yemekte ve Siteyi hazirlamakta bütün emegi gecenlerin ellerine saglik.

    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  6. İsmini yazmadığın için bilemiyorum ama teşekkürler güzel yorumların için herkes kendine göre güzel noktalar ekliyor yemeğine seninkileri de öğrenmek isteriz :)..

    YanıtlaSil

Subscribe