Buhara Pilavı & Saray Usulü Kuzu İncik

Perşembe, Mayıs 11, 2006



Malzemeler;


  • 2 su bardağı pirinç
  • 2,5 su bardağı su(et suyu)
  • 300 gr. tereyağ
  • 500 gr. kuzu kuşbaşı
  • 2 kuru soğan
  • 3 domates
  • 3 havuç
  • Tuz, karabiber, bahar

Hazırlanışı;

  1. Pirinçleri ayıklayıp yıkayıp iki yemek kaşığı tuz döküp üstüne kaynar su ilave edilir. Bir kenarda bekletilir.

  2. Kuşbaşı etler küçük doğranır. Bir tencerede suyunu çekene kadar pişirilir.

  3. Soğanlar küçük doğranır, tereyağda kavrulur. İnce doğranmış havuçlar, küp küp doğranmış domatesler ilave edilir. Kısık ateşte biraz pişirilir.

  4. Etin üstüne ilave edilir. Kaynar tuzlu suda beklemiş pirinci yıkayıp ilave edilir. Karıştırmadan et suyu ilave edilir. Karabiber, bahar ilave edilir.

  5. Kaynadıktan sonra kapağı kapalı kısık ateşte pişirilir.(eğer tabağa çevirmeyi düşünmüyorsanız karıştırabilirsiniz)

  6. Tabağa ters çevirip servis yapılır.


Not:Pirincin cinsine göre suyu ve pişirme süresi değişebilir. Sebzeli olduğu için su miktarı azaltılmış.





İrem;
Saray Usulü Kuzu İncik

Bu tarifi ben çok severim, bunu da ilk olarak bir iftarda yemiştim (Evet gazetede çıkmıştı tarif ben de fotoğrafına bakarak bayağı bir etkilenmiştim kendisinden :)..). Ağır olsa da (ne de olsa bir saray yemeği) çok lezzetli. Tülin ablanın menüsüne de ben tavsiye etmiştim, milföyle kaplama işini de biz yaparız demiştik sen merak etme (ben istedim yapıyım birazını da bari değil mi?), yalnız o gün yapılan orijinal tarife uymadı çünkü karışıklığa geldi ve domatesler unutuldu ve sossuz oldu ama ben gerçek tarifini yazıyorum.

Malzemeler;


  • 5 parça kuzu incik
  • 3 kaşık tereyağı
  • 2 çorba kaşığı un
  • 2 kaşık domates salçası
  • 1 diş sarımsak
  • 6 bardak su
  • 400 gr. arpacık soğanı
  • 200 gr. doğranmış domates
  • 1 yumurta tuz
  • 10 adet hazır milföy hamuru

    Hazırlanışı;

    1. Sarımsağı ezin. Sonra arpacık soğanlarını ayıklayın.

    2. Tereyağını tencerede eritin. İncikleri tencerede altüst yaparak 10 dakikada kızartın. Tencereden alın.

    3. Bir kaşık salça ve sarımsağı da tencereye atıp 1 dakika çevirin.

    4. İncikleri tekrar tencereye yerleştirip kısık ateşte 30 dakika pişirin.

    5. Sonra arpacık soğanlarını da atıp 30 dakika daha pişirin. Domatesleri de ilave ederek 15 dakika daha pişirip incikleri tencereden alın.

    6. Ve pişme suyunu süzün.

    7. Milföy hamurlarının çözülmesinden sonra iki hamuru birleştirip merdaneyle dikdörtgen şekli verin (Ama bence çok kalın bir hamur tabakası oluyor tek milföyü dikdörtgen haline getirmek daha güzel olur sanırım bir dahaki sefere ben öyle yapıcam).

    8. İnciği alıp milföy hamuruna arpacık soğanı ile birlikte sarın. Uçlarını sıkıca kapatın. Biz milföylerin üstte kalıcak kısmına paralel üç çizgi attık bıçakla, hoş bir görünümü oldu.

    9. Sonra hamurlu incikleri fırın ateşinde dayanıklı bir kaba yerleştirin.

    10. Üzerlerine de fırça ile çırpılmış yumurtayı sürüp 200 derece fırında üzerleri kızarana kadar yaklaşık 35 dakika pişirin.

    11. Bu arada süzülen pişme suyunu bir kaşık salça koyarak koyulaştırın.

    12. Fırından çıkarttığınız incikleri servis tabağına koyduktan sonra üzerine hazırladığımız sosu gezdirerek servis yapın.


  • You Might Also Like

    4 Comments

    1. merhaba,
      tarif cok guzel. tesekkurler..

      YanıtlaSil
    2. merhaba bu tarifte un var ama unu hangi aşamada kullanıyoruz bilgi verirmisiniz

      YanıtlaSil
    3. ben misafir kabul ettiğimde saray usulü inciği sıkça yaparım ve patates püresiyle sunarım.tarifte yazılı olan unu, etleri kızartmadan önce una bulayıp iyice silkeleyip yağda kızartılır,bu sayede suyu daha kıvanlı olur.herkese afiyet olsuuun

      YanıtlaSil

    Subscribe