Mercimek Çorbası ve Kardeşim Komşu Ülkeye Gitmişti

Salı, Mayıs 16, 2006



Kardeşim komşu ülkeye gitmişti. Gelirken çam sakızı çoban armağanı hediye getirmiş.. Şimdi şu resimde gördüğünüzden kesinlikle büyük değiller reçeller. Beş kişi birer çatal alırsanız biter. Zeytinyağ derseniz o da beş salatalık. Kendisi oldum olası tasarrufu sever. Ne kadar sevimli bunlar diyince bak resmini çeker bloğa koyarsın dedi. Kafamızı kırarız kardeşimizi kırmayız. Fakat içtiği frapenin tarifini almış, gezdiği ecdat yadigarı yerlerin resmini çekmiş ki sahraya eklerim . Hakkını nasıl öderiz??? Annem kolay mercimek çorbası yapmıştı onu da ekleyeyim dedim.

Malzemeler;


  • 1 su bardağı mercimek
  • 2 kuru soğan
  • 100 gr. tereyağ
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 büyük domates
  • 1 sivri biber
  • 1 litre et suyu


Hazırlanışı;

  1. Tereyağ eritilir. Soğanlar küçük doğranır. Hafif pembe kavrulur.
  2. Domates, biber küçük doğranır eklenir. Salçalar ilave edilir.
  3. Mercimekler ve etsuyu ilave edilir. Kısık ateşte kaynatarak pişirilir.(Ben süzme mercimek çorbasını tercih ederim)

You Might Also Like

3 Comments

  1. en sevdiğim çorbaaa. bayılırım

    YanıtlaSil
  2. Çorba harika anneciğinin ellerine sağlık Sahracım, reçellere gelince bak onlara bittim ben, ben de olsa pek kıymetli tutar asla yiyemezdim, süs yapardım mutfağa :)))

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık :) ben Frapeyi merak ettim sanırım yunanistana gitti? :D

    YanıtlaSil

Subscribe