Patlıcanlı Borani

Cumartesi, Mayıs 13, 2006



Tülin ablanın menüsü devem ediyor. Halam ve Tülin abla epey sabırlı davarandılar .Hazırladıkları yemekleri süsleme ve resim çekme amacıyla en az bir saat gecikmeli yediler.Bizden sonra dişleri ağrımış olabilir...
Malzemeler;


  • 3 patlıcan
  • 3 sivri biber
  • 5 domates
  • 1 su bardağı sıvıyağ(kızartmak için)
  • 200 gr. yoğurt
  • 3 yemek kaşığı ince kıyılmış maydanoz
  • 3 diş sarımsak
  • Tuz

Hazırlanışı;

  1. Patlıcanlar alaca soyulur. Küçük doğranır. Tuzlu suda yarım saat bekletilir.(halam nasıl yapıyor bilmem ben tuzlu sudan alıp yıkadıktan sonra şekerli suda bekletiyorum 5-10 dakika hoş bir lezzeti oluyor)
  2. Biberler küçük küçük doğranır. Domatesler küp, küp doğranır.
  3. Bir tencerede yağ kızdırılır. Önce biberler ,ardından patlıcanlar en son domatesler kızartılır.
  4. Yoğurt çırpılır. İçine sarımsak renedelenir. Kızartma bir servis tabağına domates üste gelecek şekilde alınır. Üzerine yoğurt gezdirilir. Maydanozla süslenir. (ben her şeye olduğu gibi buna da pulbiber kullandım)


Not:.Patlıcanlara şeker serpme işini Mehmet Barlas'ın röportajında okumuştum kendi fikrim değil

You Might Also Like

2 Comments

  1. Sevgili Sahra,

    su senin bana taa uzaklarda cektirdigin nedir kuzum? Sevdigim turden tum lezzetleri koy siteye, beni monitorun karsisina mihla.

    Saniyor musun ki yanina kar kalacak bunlar? Agustosta oradayim. Sak kapinda bitecegim. Sen pisireceksin ben yiyecegim 1000 pound olarak geri donecegim :)

    YanıtlaSil
  2. kapıya baktım yoktun canım. neden ağustosu bekliyorsun ki? hemen gel beraber yapar beraber yeriz illa ki vardır sende de farklı lezzetler.. sevgiler.

    YanıtlaSil

Subscribe