Tavuklu Mantarlı Salata

Pazartesi, Eylül 11, 2006

Tamamen alıntı ve çalıntıdır desem ayıp mı olur? Malum büyük alış veriş merkezlerimiz gittiçe çoğalıyor. Sizi bilmem ama ben oradaki açık büfe olaylarına dikkat kesilirim. Acaba şundan deneyebilir miyim? Ya da bir diğerinden? Şunun şeklini nasıl vermişler derken bu arada kızılma ihtimalini de göz önünde bulundururum. Bakışlarım tamamen kaçamaktır. E yemeyeceksen niye bakıyorsun demezler mi? Bütün çeşitleri yemek imkansız. Bu seyir esnasında gözüme çarpan salatayı denedim. Fakat sosunun nasıl olduğunu kestirmek mümkün değil. Kendimce bir şeyler koydum.

Malzemeler;


  • 1 tavuk göğsü
  • 150 gr. mantar
  • 3-4 taze soğan
  • 1 büyük havuç
  • 6-7 kornişon turşu
  • 1 yaprak ince kıyılmış kırmızı lahana(tuz ve sirkeyle ovulmuş)
  • 2 yemek kaşığı mısır
  • 5 yaprak marul
  • Yarım demet maydanoz
  • 4 dal dereotu
  • 4 dal nane

Sos için;

  • Yarım limon suyu
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1 tatlı kaşığı hardal
  • 1 tatlı kaşığı mayonez
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı fesleğen
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • Tuz, karabiber

Hazırlanışı;

  1. Tavuk göğsü haşlanır, ince didilir. Mantarlar yıkanır, temizlenir küçük doğranıp
    limonlu suda haşlanır.
  2. Havuç ve kornişonlar küçük(tavla zarı kadar) doğranır.
  3. Taze soğan, marul, maydanoz, nane ve dereotu ince kıyılır.
  4. Limon suyu, zeytinyağ, mayonez ve diğer malzemeler bir kasede çatalla çırpılır, salatanın üzerine döküp, karıştırılır.
  5. Bütün malzemenin iyice karıştığına emin olunca servis tabağına aldım ve maalesef süsleyemedim.(vaktim dardı desem her insanın vakti dar olabilir elim ağır galiba)

You Might Also Like

0 Comments

Subscribe