Jamie Oliver'dan Pancake Tarifi

Cumartesi, Temmuz 07, 2007



En sonunda bir pancake tarifi ekliyorum. Çok yaptığım ama sıcak sıcak yendiği için bir türlü güzel fotoğrafını çekip de ekleyemediğim bir tarifti bu.. Bir kaç farklı tarif denedim ama bu şimdiye kadar denediğim en güzel en pufur pancake tarifi... Yapımı birazcık uğraştırıcı ama sonuç kesinlikle değdi! Geçenlerde uzun zamandır istediğim kitaplardan bir liste oluşturup internetten siparişimi verdim, Jamie Oliver'ın kitaplarını da almak istiyordum ama tariflerini hiç denemeden kocaman bir kitabı almak istemedim. Minik bir cep kitabına rastladım; "Something For The Weekend", 64 sayfalık. İşte bu kitaptan denediğim ilk tarif, ve sonuç çok güzel.. Diğer kitaplara yönelebilirim artık.



Malzemeler

3 büyük yumurta
115g un
1 tepeleme tatlı kaşığı kabartma tozu
140ml süt
Bir fiske tuz
4 tatlı kaşığı toz şeker
(aslında tarifte şeker yok ama ben pancake'i tatlı sevdiğim için biraz katmak istedim, siz kullanmayabilirsiniz)

Hazırlanışı 

Yumurtaların sarısını bir çırpma kabını akını başka bir çırpma kabına ayırın (Akını ayırırken sarısından hiç bulaşmaması lazım, veya kap kesinlikle ıslak olmamalı vs. gibi şeylere dikkat edin).

Yumurta sarılarının olduğu kaba eğer şeker ekleyecekseniz önce şekerleri katıp, 2 dk kadar mikserle çırpın. Daha sonra sütü ekleyin. Unu ve kabartma tozunu eleyerek ekleyin ve pürüzsüz oluncaya kadar çırpın, yaklaşık 1 dk.

Akların olduğu kaba bir fiske tuz atın ve kuru ve temiz bir çırpma teliyle yavaş yavaş çırpmaya başlayın (ben çırpma teli kullandım, isterseniz siz mikserin tellerini yıkayıp kurulayıp mikserle de çırpabilirsiniz). Yumurta akını köpürüp katılaşana kadar ritmik bir şekilde çırpmaya devam edin. Aklar yaklaşık 4-5 dk sonra katılaşıyorlar ve çırpma telini köpüğe batırıp çıkardığınızda teli dik bir şekilde tutarken köpükten bir tepecik oluşuyor. Bu tepecik oluşana kadar çırpmak lazım ve bir kere oluştuktan sonra çırpma işlemini bırakın. Bu köpük hadisesini ayrıntılı sufle yapımıyla beraber ileride anlatıcam inşallah.

Yumurta aklarını unlu karışıma dikkatli bir şekilde bir spatulayla karıştırarak ekleyin, çok fazla karıştırmayın, mümkün olduğunca geniş hareketlerle spatulayı kullanın.

Teflon bir tavaya çok az zeytinyağı veya herhangi bir sıvıyağ dökün ve her tarafına yayın. Ocağın altını açın 1 dk tavanın iyice ısınmasını bekleyin ve ocağın altını kısın. Küçük boy bir kepçeyle hamurdan alın, kepçenin tamamını doldurmayın. Tavaya düzgün bir şekilde hamuru dökün ve kepçenin tersiyle hafifçe yayın, 1/2 cm kalınlığında olsun. Benim tavam geniş olduğu için 3 pancake i bir tavada pişirdim. Hamur tavaya konduktan sonra hemen kabarmaya başlıyor. Ve eğer tava çok kızgınsa çabuk kızarıyor. Benim gibi ilk 3 taneyi yakmayın. Geniş bir spatulayla kenarlarının kızardığını görünce ters çevirip diğer tarafını da kızartın.

Eğer pancake'e bir şey eklemek istiyorsanız, ilk tarafı kızarırken kızarmamış yüzeye çikolata parçası, böğürtlen, muz, eğer şekersiz yaptıysanız, peynir vb. canınız ne isterse deneyebilirsiniz. Ben bir şey koymadım reçelle yemeyi daha çok seviyorum. Malzemeyi serpiştirdikten sonra spatulayla çevirip kızarmamış tarafı kızartın.

İki tarafı da kızarmış pancakeleri bir tabağa alıp üzerine tereyağı ve reçel, bal dökerek yiyebilirsiniz, afiyet olsuuunn..

Not: Açıkcası "Ay bu bizim bildiğimiz krep işte!!" lafını duymaktan gına geldi. Eğer sizin bildiğiniz krep yukarıda fotoğraftaki gibi kabarık "mini kekler" gibi oluyorsa üzgünüm ama bu zamana kadar yanlış yapıyormuşsunuz krep ince olur ve kesinlikle pancake'e benzemez. Biri Fransız Mutfağından, biri Amerikan Mutfağından.

You Might Also Like

65 Comments

  1. Selamlar . Sayfaniza tesadüfeen google de yemek ararken buldum . Veee cok memnun oldum . hatta bayildim . Ellerinize emeginizee saglik . Cok güzel bütün tarifleriniz ve sunumlari cok muntazam . Tebrik ediyorum sizi..
    jamie nin programlarini ben de (Almanyada c.tesi günleri sabahlari cikiyor RTL2)
    izliyorum ve cok pratik tarifleri var netten tekrar bulup yaptigim cok oldu tarifleri..
    Bundan sonra sizin sayfanizdan da cok tarif alicagim . #
    Sevgileer .. .

    YanıtlaSil
  2. azide teşekkürler güzel yorumların için.. Ben jamie oliver'ı bbc'den takip ediyordum çıktıkca özellikle sokak çocuklarını alıp aşçılık eğitimi verip kendi yanında çalışmalarını sağlaması çok hoşuma gitmişti.

    YanıtlaSil
  3. harika görünüyor ben böyle şeyler yapmaya çalışıyorum ama beceremiyorum

    YanıtlaSil
  4. bir gün beraber yaparız ;)

    YanıtlaSil
  5. Jamie oliver ı araken buldum sizi ve cok keyif aldım.Tarifi alırken sizide yanımda goturuyorum..Ellerinize saglık.

    YanıtlaSil
  6. pancake hastası olarak ben o kadar pancake tarifi denedim ama hiçbirisinden bunun kadar memnum kalmadım.. gerçek pancake budur
    artık bende evde pancake yapabilyorum

    YanıtlaSil
  7. Tarifiniz gayet başarılı teşekkür ederim fakat, biraz kalın olmamış mı pancake ler, böle kağıt gibi olsa hani :), şahsım adına daha çok seviyoruym da ince olunca:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orjinal pancake boyle olur.Siz niye krep yapmiyorsunuz?O istediginiz gibi ince.

      Sil
  8. peki ama kac kisi icin bu tariff??

    YanıtlaSil
  9. geç olsa da soruları yanıtlayayım;

    1. eğer pancake kağıt gibi ince olsaydı ona pancake denmezdi sanırım. krep ile pancake'i karıştırdıysanız bilemiyorum. krep denemenizi öneriyorum.

    2. 4 kişilik bir kahvaltıya bol bol yetiyor. kişi başına ortalama 4 pancake düşüyor.

    YanıtlaSil
  10. filmlerde hem pancake pancake dedim yeter artık nedir şu pancake ben de bi deniyim bakim.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba özür dilerim ben bu tarifinizi denedim çok güzel oldu o sebeple üye olduğum mor bibere yazmıştım.diğer arkadaşlarımda istifade etsinler diye fakat yukarıda belirtilen yazıya dikkat etmedim. tarifi ve fotoğrafı izinsiz kullandım çok özür dilerim diğer siteden tarifi silemiyorum. Fakat orada sitenizin ismini verdim tarifin sizin olduğuna dair cidden çok özür dilerim. hatamdan dolayı tekrar ve tekrar özür diliyorum

    YanıtlaSil
  12. merhaba acaba size direk nerden ulaşabilirim

    YanıtlaSil
  13. Merhaba morbiber sitesinden tarifinizi silmeyi başardım tekrar özür dilerim sitenizden devamlı tarifler okuyor evimde deniyorum. Bir daha böyle bir hata yapmayacağım yeniden özür dilerim. İyi günler diliyorum

    YanıtlaSil
  14. rosense, dikkatine teşekkürler. Tariflerin özetiyle beraber linkini verebilirsin bizim sevmediğimiz şey tarifi kime ait olduğunu belirtmeden kendi yapmış gibi sitelerinde fotoğraflarıyla yayımlayanlar..

    YanıtlaSil
  15. Pancake'e bayılırım, tarifini tutturmak gerçekten zordur, sizin tarifinizi denedim süper oldu bende tatlı seviyorum krebi, başarılarınızın devamı dileklerim.

    YanıtlaSil
  16. merhaba ben tesadufen buldum bu sıteyı . bu tarıfı de . aynı yabancılardakı tat ve sekıl oluyor. cok tesekkurle . ben yaptım.

    YanıtlaSil
  17. Asıl ben size teşekkür ederim özeti ile beraber linkini verebilirsiniz demişsiniz bende öyle yapmıştım ama uyarıyı okuyunca paniğer kapıldım derhal sildim tarifi bundan sonra daha dikkatli olurum cidden tarifleriniz harika genelde deniyorum ellerinize emeğinize sağlık hoşçakalın

    YanıtlaSil
  18. merhaba tarifleriniz harika...
    ölçüler sunum birebir, bir restorant açsanız seve seve geliriz. aşcılık sektöründe böyle hanım temiz pak ellere her zaman ihtiyaç olur. dürüst paylaşımlarınız için teşekkürler. sağlıklı günler

    YanıtlaSil
  19. cok lezzetli oldu..kivami yakalarken biraz zorlandik ama sonunda basariya ulastik =)

    YanıtlaSil
  20. cok lezzetli oldu..kivami yakalarken biraz zorlandik ama sonunda basariya ulastik =)

    YanıtlaSil
  21. çok hoş gözüküyor ellerine sağlık
    bu morbiber benim de sitemi neredeyse kopyalamış
    ama uyarı yazısı gönderdim
    gerekenleri yapmazsa yasal işlem başlatacağım
    çünkü kullanıcılar aracılığı ile reklam paralarını kazanıyor site ama içerik kullanıcılara bile ait değil, senden benden kopyalanmış hepsi

    YanıtlaSil
  22. Merhaba,
    Tarifiniz muhtesem! O kadar guzel ve ayrintili anlatmissiniz ki, yemek yapma konusunda cok deneyimli olmasam da sonuc harika oldu. Nasil olsa boyle incelikli bir tarifi kotu uygulamanin imkani yok!
    Tesekkurler.
    A.

    YanıtlaSil
  23. oncelikle merhaba bu pancake dedikleri anam babam usulü krep deilmi yoksa ben mi yanlıs gordum onun tarifine cok benziyor ve de gorunusune tabi

    YanıtlaSil
  24. selamlar..pancake çok sevdiğim bir kahvaltılık yitecektir. tarif iyi görünmekle birlikte un, süt vsr gibi malzemelerin 115 gr ya da 145 mlm gibi ölçülerle verilmesi, yapmayı zorlaştırıyor. en azından çay bardağı, ya da çay fincaı ölçüleri daha rahat olmaz mı? minik gramajları ve mililitreleri nasıl ölçebiliriz ki :?

    YanıtlaSil
  25. merhaba,

    tarifinizi denedim, hatta şuan affiyetle yerken size yazıyorum. :)

    iki aksilik dışında pancake mükemmel oldu...

    birincisi şekli; bilgimiz yuvarlak şekli tutturamıyorum, biraz biçimsiz hatta yamuk yumuk oldular :) acaba bi kalıp falan mı kullanmalıyım?

    ikincisi beni yoğun yumurta kokusu rahatsız ediyor acaba karışımın içine biraz vanilin eklesem tarifi bozmuş olur muyum?
    eger ekliyebiliyorsam hangi aşamada eklemem lazım?

    teşekkürler

    YanıtlaSil
  26. merhabalar ben 11 yaşındayım pancake'e bayılıyorum bana biraz zor göründü sizce yapabalir miyim yorumlar güzel diyor inanıyorum güzel olacağına ama zor gibi yanıtınızı bekliyorum

    YanıtlaSil
  27. Cok ayrintili ve cok guzel anlatmissin tarifi. Ellerine saglik hemen deneyecegim... Bu guzel paylasimin icin tesekkurler...

    YanıtlaSil
  28. Merhaba,
    Tarifi az once kahvaltıya yaptım ve ilk denememde cok sahane oldu. ölçüsü ve anlatımı cok başarılı. hem krem şanti hemde maple syrupla yedik. elinize emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  29. Çok uzun zaman sonra da olsa yukarıdaki yorumları cevaplıyorum. Nihayet! :))

    1 - Tarifteki ölçülerin kesinliği hakkında; açıkcası ben de ilk baktığımda "bu ne böyle?!" dedim. Ama bir mutfak tartısı sorunumu çözdü. Yaparken maalesef hep ölçerek yapıyorum ve ölçüleri bardağa filan dönüştüremedim çünkü bu ölçülerin hassaslığının tarifin lezzetiyle doğru orantılı olduğunu düşünüyorum. Diyelim ki 1 su bardağı dedim herkesin evindeki su bardağı farklı olacağından ortaya çıkacak kötü sonuçlardan sorumlu olmak istemiyorum :). Eğer tartınız yoksa mililitre ve gram ölçüleri veren kaşıklar ve bardaklar var. Onlardan da alabilirsiniz. Çok kullanışlılar.

    2 - Tarife vanilya eklemek isterseniz ekleyeceğiniz vanilya sıvı ise sütle beraber eğer toz halindeyse unla veya şekeriyle beraber ekleyebilirsiniz.

    3 - Adımları dikkatle uygulayan herkes güzel sonuç alabilir ama yaşınız küçükse bir büyüğünüzle beraber deneyin lütfen. Sıcak tava ve kazalar yaşanmasını istemem. :(

    YanıtlaSil
  30. pancake tarifi işte budur :)

    birde pancakelerimi düzgünce çevirebilmeyi öğrensem, hep bir tarafları yamuk oluyor :(

    YanıtlaSil
  31. Gördüğüm en berbat tarif.. Daha kötüsüne rastlamadım.. Sabahımı berbat etti.

    YanıtlaSil
  32. Pancake amerikan mutfagindan degilde, Kanada mutfagindandir.
    Cinar sirkesiyle yenir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akçaağaç pekmezi olacaktı sanırım

      Sil
    2. Maple syrup.Siz ne surubu olarak cevirirseniz artik.

      Sil
  33. Kanada kısmını tam olarak bilemiyorum ama daha çok akçaağaç özüyle yenir ki bala çok benzeyen bir tadı var. Ben balı tercih ederim.

    YanıtlaSil
  34. merhaba, bugün tarifi denedim ve müthiş oldu ölçüler tam ayarındaydı yazan elinize sağlık teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  35. Bu tarif cok hoşuma gitti suan 12 yasında olmama rağmen ben bile rahatça yapabildim cok teşekkürler tadida nefis oldu şimdi tekrar yapicagim :))

    YanıtlaSil
  36. Merhaba, ben de bugün yaptım tarifinizi gerçekten çok güzel oldu ve harika kabardı fakat yumurtaların kokusu beni feci derecede rahatsız etti fazla yiyemedim acaba vanilin koysam bu duruma çare olabilir miyim? teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakma Sevinç cevabım geç oldu ama en azından aynı soruyu soranlara da yardımı olur diye cevaplıyorum.

      Vanilya ekleyebilirsiniz tabii ki neden olmasın. Portakal kabuğu rendesi de olabilir. Hoşunuza giden her aroma olabilir bence. Sıvı bir ilave yapacaksanız sütle birlikte toz halindeyse unla birlikte ekleyebilirsiniz.

      Sil
  37. Tarifi okur okumaz denedim. Hatta şuan pancakelerin dumanı tütüyo daha, bekleyemedim mutfaktan yazıyorum yorumumu :) Nefis oldular.. Her ne kadar ilk birkaç tanesinin şekli yuvarlaktan başka herşeye benzese de, 3.den sonra şekli de inceliği de tutturdum :)Tarifteki gibi, kızartırken muz ekledim dilim dilim, çok yakıştı gerçekten. (Nutella da baya iyi gider ;)
    Birkaç gün önce açtığım blog'uma hemen ekliycem linkinizle ve sitenizin ismiyle tabi ki..
    Teşekkürler tarif için..

    YanıtlaSil
  38. Yapan herkesin ellerine sağlık. Beğendiğinize çok sevindim.

    Eda'cığım, tarif benden olsa da senin pancake fotoğraflarını görmeyi bekliyorum. Afiyet olsun tekrar.

    YanıtlaSil
  39. Merhaba İrem hanım :)

    Epeydir kullandığım bir pancake tarifi varken, farklı bir şeyler denemek istedim. Ararken paylaştığınız tarifi gördüm.

    Tarifi yakında denerim. De...

    Sona yazdığınız nota bayıldım :))))

    Dediğiniz gibi bu "bildikleri krep"se krepi bilmiyorlarmış! :)))

    Çok yaşayın! :))

    Sevgiler,
    Banu

    YanıtlaSil
  40. Önceki yorumumda verdiğim blog linki malesef artık geçerli değil. Tarifinizi denedim ve yeni adresimdeki blog'umda yayında, resim de ekledim, harika oldular, tekrar teşekkürler bu güzel tarif için.

    YanıtlaSil
  41. Merhabalar ben Eylül hanım,

    Öncelikle kendimin ve küçük çocuklarımın Cumartesi sabahı kahvaltımızın bu krep yüzünden mahvolduğunu ve ayrıca bütün uğraşlarımızın boşa gittiğini söylemekle başlamak istiyorum.Küçük çocuklarım bu "pancake" kabusundan kurtulamadıkları gibi artık yumurta ve sütede küstüklerini belirtmek istiyorum.Benim bu konudaki mağdurluğunu önsezi olarak benimsemek isteyen bütün annelere buradan sesleniyorum.Beni dinlerseniz pancake pişmanlığını tatmaktan kurtulucağınıza inanıyorum.Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Eylül Hanım,

      Ben bu tariften hiç kötü sonuç almadım kaldı ki yorum yapanların çoğunluğu da (12 yaşındaki Emre dahil :) ) kolaylıkla yaptıklarını söylüyorlar. Belki aşamalarda ya da ölçülerde bir eksiklik/yanlışlık olmuştur? :)

      Sil
  42. Merhaba,
    Ben de az önce pazar kahvaltımız icin bu tarifi denedim. Gercekten çok güzel oldu , çok teşekkür ederim. Tarife harfi harfine uydum sonuc harika:) ilk seferde bu kadar güzel olduysa digerlerini düşünemiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerinize sağlık,

      Detaylı bir tarif ama detaylara uyunca da çok güzel sonuç veriyor :)

      Sil
  43. tatilde her yerde gözlemeyi turkish pancake olarak okuyunca dedim artık öğrenmemin vakti geldi, bu tarifle yaptım hemen, her ne kadar gramajını ayarladım mı desem de ilk sefer için çok güzel oldu :D teşekkürler tekrar tekrar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözleme ile Pancake arasında bir benzerlik görüp bu ismi veren ilk kişiye sevgilerimi gönderiyorum her gördüğümde :)

      Afiyet olsun.

      Sil
  44. Nihayet kreple (Crêpes) ile pankekin (Pancakes) farkını bilen bir Türk. Sırf bu yüzden sizin tarifinizi deneyeceğim. Teşekkürler.. :)

    YanıtlaSil
  45. Merhaba öncelikle,
    adını sadece yabancı filmlerde duyduğum pancake için internet araştırmamda sizin tarifinize denk geldim ve pancake fotoğrafı büyüledi beni:)sonra açıklayıcı anlatımınız aydınlattı. Bu sabah tarifinizi denedim ve sonuç çok iyiydi. Sayfanıza ise hayran kaldım; ne sade ne güzel anlatımlar öyle. Pancake yerken, sofrada sizi yad ettim fazlasıyla:) Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Zeynep'cim, tarifi deneyip iyi sonuç aldığına çok sevindim :) Afiyet olsun!

      Sil
  46. Merhaba,
    Bu tarifi denedim çok güzel kabardı ama bir türlü o iç kısmı pişmedi hamur kaldı. Çok fazla pişirincede yüzeyleri yanıyor doğal olarak.. Acaba neyi hatalı yapıyor olabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Hamuru daha ince koyup ocağı daha kısık yaparak denediniz mi? Küçük bir kepçenin yarısı kadar hamur koyup kepçenin tersiyle hamurun üzerinde halkalar çizerek yayıyorum ve kısık ateşte pişiriyorum. Bir de bazı tavalar çok ince oluyor ve güzel pişirmiyor, yakıyor. Biraz kalın tabanlı bir teflonda daha güzel pişiyor.

      Sil
    2. Kısık ateşte ince yapışmaz teflonda pişirdim. Aynen sizin dediğiniz gibi yarım kepçe ve halkalar çizerek yaydım. Sanırım geniş, kalın tavada denemeliyim bir dahaki sefere..

      Sil
  47. Tarifiniz muhteşem ilk denememde mükemmel sonuç elde ettim.Hem lezzeti, hem görünüşü harikaydı. Ellerinize sağlık bu güzel tarifi bizimle paylaştığınız için. Sayenizde yıllardır Pancake tututurma mücadelemizi başarıyla sonuçlandırdık :)Ölçüleri biraz artırdım kendimce, yinede ne tadında, ne görüntüsünde bir değişiklik olmadı. Bir tavada aynı anda 3 tane pişirme fikride çok güzeldi. Böylece çok çabucak pişiverdiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de birçok tarif denedim hatta Amerika'da kullanılan hazır pancake karışımlarıyla da denedim ama bu tarifin lezzeti bence hiç birinde yok. Çok hassas gram ölçüleri var ama değiyor. Jamie Oliver'e teşekkürlerimizi iletiyorum. :)

      Sil
  48. Tarifi dün denedim, doyamadım bugün bir daha denedim. Muhteşem tek kelimeyle...

    YanıtlaSil
  49. 1cm denedim kalın oldu ters dağılma yapıyor.. 0.5-1cm aralığında yapınca oldu.. Sorun kıvamda olabilirmi!

    YanıtlaSil
  50. Bu sabah yaptim, harika oldu. Cok basarili bir tarif!

    YanıtlaSil
  51. kesinlikle diğer tariflere benzemiyor, mükemmel:)

    YanıtlaSil
  52. şeker kullanmadan yapsak nası olur

    YanıtlaSil
  53. Merhaba ben de Yaptım herkes bayıldı:) yumurta kokmaması için sarılarının üzerine 1 paket toz vanilya döktüm,hiç koku olmadı.sütü 1 Çay bardağı,unu 1su bardağı koydum.tarif için çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  54. Ellerinize Sağlık :)

    Ben de kakaolu pancake tarifini denedim, sonuç muhteşem.. http://lezzetkat.com/tarif/kakaolu-pancake-pankek-tarifi-yapilisi-nasil-yapilir/

    YanıtlaSil

Subscribe