Bal Kabaklı Tost ve Bal Kabaklı Semizotu Salatası ile Roka Pestosu

Cumartesi, Kasım 28, 2020


BAL KABAĞI tariflerimin videosu yüklenirken ben de hem geçen gün fırında kavurduğum bal kabağı çekirdeklerinden atıştırıyorum hem de videodaki tarifleri detaylı olarak yazıyorum. 

Ekim ayının başından beri farklı bal kabağı tarifleri yapmayı istiyordum ama hem istediğim gibi küçük bal kabaklarını bulamadım hem de bal kabağını tatlı dışında yapmaya biraz cesaret edemedim. Tuzlu olarak çok alışkın olduğumuz bir tat olmadığı için yeni bir tarif ortaya çıkarması da kolay olmadı. 


LEZZET TESTİ

Bu nedenle kolay ve hafif birşeyler deneyerek başlamaya karar verdim: kahvaltı için bir tost ve salata. Sonuç harika oldu, hiç ummadığım kadar beğendim diyebilirim. Tost hem çıtır, hem taze hem biraz tatlı hem de biraz ekşi tatlar yakaladım. Bal kabağını sadece tatlı yaparak biraz küçümsemişiz meğerse. Bir çok farklı tatla uyum sağlayabiliyormuş. 

Salataya gelelim: Semizotunu çok sık kullanır mısınız bilmiyorum ama ben çok severim. Hem pişmiş hem pişmemiş salata olarak çok lezzetli. Salatada yeşillik olarak önce roka kullanacaktım ama taze alınmış semizotlarını görünce fikrimi değiştirdim. Çok iyi yapmışım. Kesinlikle bal kabağına en uyumlu yeşillik diyebilirim. 

Bu salatayı isterseniz böyle tost yanına, isterseniz öğle atıştırması için yapabilirsiniz. Ama kesinlikle ikindi çayına da yapılabilecek harika bir lezzet. Semizotunun kendine has mayhoşluğu bal kabağının tatlılığını dengeliyor. İki tarife de 10 üzerinden 10 verdim kendimce. 


IZGARA BAL KABAĞI DİLİMLERİYLE TOST 
yanında Roka Pestosu ve Turşulanmış Mor Lahana 

Bal kabağı tatlı ve nişastalı olduğu için taze ve ekşimsi tatların yakışıyor. Bu yüzden roka pestosuyla bir denge oluşturdum. Kızarmış ekmeğin üzerinde ev yapımı yoğurt çökeleği ve birazcık turşulanmış mor lahana ile çok lezzetli oldu. 

malzemeler (1 kişilik) 

2 dilim ekmek (ben çavdar ekmeği kullandım) 
4 yk çökelek (süzme peynir de olabilir) 
4-5 dilim bal kabağı (15cm x 7cm, 1cm kalınlıkta)

marine sosu: 

1 yk zeytinyağı 
1/4 tk tuz 
1/4 tk karabiber  
1 tk limon suyu

roka pestosu:

1 kase roka
1/2 bardak zeytinyağı   
1 tk limon suyu    
1/2 tk karabiber  
1/4 bardak parmesan (bazen eski kaşar veya aynı yapıda başka bir peynir bazen hiç bir peynir koymuyorum)  
1/4 bardak ceviz  

1 yk turşulanmış mor lahana      


hazırlanışı 

Bir kasede 1 yk zeytinyağı, 1/4 tk tuz, 1/4 tk karabiber, 1 tk limon suyunu karıştırın. 
Bal kabağı dilimlerin iki yüzüne de bolca bu sostan sürün. 
Bal kabaklarını ızgarada veya fırında her iki yüzünü de kızartın. (fırın için pişirme kağıdı kullanmanızı tavsiye ederim) 
Kalan sosu ekmek dilimlerinin her iki tarafına da sürün ve onları da ızgarada/fırında kızartın. 
Bal kabağı dilimleri üzeri hafif çıtır içi yumuşak olana kadar yani içinin piştiğine emin olana kadar kızartın. 
Bu sırada pestoyu yapalım. Pesto malzemelerinin hepsini bir rondoya koyun ve iyice püre olana kadar çekin. Gerekirse biraz daha zeytinyağı ekleyebilirsiniz. 
Kızarmış ekmekleri alın, istediğiniz peyniri eşit şekilde sürün. 
Bal kabağı dilimlerini üzerine yerleştirin. Üzerine biraz roka pestosundan damlatın. 
Ve 1 tatlı kaşığı kadar mor lahana ile süsleyin. İsterseniz çekirdeği çıkarılmış siyah zeytin de kullanabilirsiniz. Mor lahana yoksa turşu zeytin de dilimleyeilirsiniz. 


ÇABUK MOR LAHANA TURŞULAMASI 

Herkesin bildiği bir tarif olsa da bilmeyenler için yazıyorum: Küçük bir mor lahanayı mümkün olduğunca ince kıyın. Büyük bir kasede 1 tk tuz, 1/2 bardak elma sirkesi veya üzüm sirkesi ekleyin ve 1-2 dakika ovun. Bir kavanoz alıp bu ovulan lahanayı içine bastırarak ve mümkün olduğunca sıkıştırarak doldurun. Kavanoza biraz daha sirke gezdirin. Ağzını kapatıp buzdolabında saklayabilirsiniz.


BAL KABAKLI SEMİZOTU SALATASI

Salata için yeşillik olarak semizotu kullandım. Birkaç yaprak da taze nane, birkaç dilim mandalinanın yanında biraz turşulanmış mor lahana kullandım. Bu salatayı tostun yanına yaptım ama isterseniz harika bir öğle yemeği olması için kızarmış ekmek küpleri ve bir tane haşlanmış yumurtayı dörde bölüp en üste koyabilirsiniz. Doyurucu ve besleyici. 

malzemeler (1 kişilik)

bir kase semizotu yaprakları 
1/2 bardak bal kabağı, küp küp doğranmış
1/2 portakal veya mandalina, dilimlenmiş 
2 yk turşulanmış mor lahana
5-6 taze nane

marine sosu:

1 yk zeytinyağı
1/4 tk tuz  
1/4 tk karabiber  
1 tk limon suyu

salata sosu:

1 tk nar ekşisi
1 yk zeytinyağı 
biraz tuz
 
üzerine gezdirmek için roka pestosu 


hazırlanışı

Bir kasede küp küp doğranmış bal kabaklarını marine sosuyla birlikte harmanlayın.  
Bir pişirme kağıdının üzerine yayıp 250C ısınmış fırında alt üst fan açarak ızgaralayın. Ya da benim videoda kullandığım gibi küçük bir ızgara kullanabilirsiniz. 
Her tarafının eşit derecede kızardığını kontrol etmeyi unutmayın. 
Bu sırada, semizotlarını ve taze naneyi bir kasede mor lahana ile karıştırın. 
Portakal veya mandalina dilimlerini ekleyin. 
Bal kabaklarını kızardığında onları da kaseye ekleyip üzerine nar ekşisi ve zeytinyağını serpiştirin. Biraz da tuz. 
Servis etmeden hemen önce ya da tabağınızda roka pestosunu üzerine gezdirin. 



bon appetit,

You Might Also Like

1 Comments

  1. Paylaşımlarını her geçen gün güzel oluyor. takip etmekten mutlu oluyoruz. Eğitim Haber ve Hidroponik

    YanıtlaSil

Subscribe