Williams Sonoma'nın Çikolatalı Keki

Cumartesi, Nisan 01, 2006




Bu tarifi yapmadan önceki akşam Portakal Ağacında görmüştüm. Gece yatarken yarın yapsam mı acaba diye şöyle bir aklımdan geçti. Sabah kalkıp da kekin görüntüsüne, içindeki çikolataya ve kakaoya tekrar bakınca kesin kararımı verdim. Chocoholic olmak kolay bir şey değil insan kendini dizginleyemiyor napalım...

Açıkçası Portakal Ağacında Hatice hanım "yaparken nasıl olacak diye korktum ama güzel oldu" demesine rağmen ben de yaparken bu ne biçim kek diye düşünmedim değil.. Bana göre kek dediğin önce yumurtayla şeker çırpılır sonra diğer malzemeler eklenir'den ibaret olduğu için; bu tarz kek tariflerinin hepsine burun kıvırırdım. Neyse bu ön yargımı da kırmış oldum. Ben de söyleyeyim korkmayın çok güzel bir tarif.

Ben de tarifi kendime ve evdeki malzemelere göre biraz değiştirdim.

Malzemeler

2+1/4 su bardağı un
1 su bardağı kakao
1 paket kabartma tozu
3/4 tatlı kaşığı karbonat
1/4 tatlı kaşığı tuz
12 yemek kaşığı tereyağı
1,5 su bardağı toz şeker
4 yumurta
1 tatlı kaşığı vanilya
1 su bardağı yoğurt/süzme yoğurt/ekşi krema veya normal krema (bu seçeneklerden hangisi mevcut ise)
180gr. veya 200 gr. benmari usulü eritilmiş çikolataHazırlanışı:

İlk olarak kakao, kabartma tozu, karbonat, tuz ve unu beraberce 3 kere eledim (Hepsinin beraberce birbirine iyice karışana kadar elenmesi gerekiyormuş).

Oda sıcaklığında yumuşamış yağı mikserle 1-2 dakika çırptım. Katı ama kremamsı bir hale geliyor.

Sonra yavaş yavaş şekeri ekleyerek çırpmaya devam ettim (şekerin yağın her yerine ulaşması için mikseri çırpma kabının kenarlarında da gezdirerek aldım -zararlı biliyorum ama spatulayla uğraşamadım o an-).

Yumurtaları birer birer aralarda çırparak ekledim.

Yoğurdunu ve ununu dönüşümlü olarak ekledim (biraz un biraz yoğurt şeklinde).

Ve son olarak çikolatasını da ekledikten sonra yağlanmış kelepçeli kalıba döküp 150 derecede ısıtılmış fırına verdim.Yaklaşık 1 saatte pişti. İtiraf ediyorum kabaracak mı diye oturup fırının kapağından seyrettim. Benim kalıbım 24 cm'lik kalp şeklinde bir kalıp ve hamurun yüksekliği kalıbın yarısı kadardı. Kek kalıbı 2cm geçecek kadar kabardı fırından hemen çıkardığım için sanırım ortası biraz çöktü. Tadı da browni gibi ama o kadar ıslak değil. Bir dahaki sefere içine fıstık koymayı düşünüyorum. (İlk defa kelepçeli kalıp kullandım, alt plakayı çıkartırken kırılacakmış gibi olduğu için (yapıştığından değil) kesilene kadar öyle kaldı biraz da acelem vardı uğraşmadım açıkçası.

You Might Also Like

2 Comments

  1. Böyle siyahi göründüğüne bakmayın harika olmuştu. Hele de çikolata sevenler için birebir.

    YanıtlaSil
  2. ben bu tarifi biliyorum daha önce yaptım çok güzel oldu ben çikolatalı kekkeri çok seviyorum tam benlik ikinciye yapmamkmak için kendimi zor tuttum malum kilolarr:))))

    YanıtlaSil

Subscribe