Limonlu Kek ve Blueberryli Eflatun Krema | Sessiz Vlog | 2. Bölüm

Çarşamba, Şubat 19, 2020

Merhaba, bu postta dün yayınlanan Zencefilli Kurabiye Ev yapımının ertesi gününde hazırladığım pasta ve sofrayı anlatıyorum. Kurabiye Evi yaptığım gün çok yorulduğum için bu pastanın yapımı ertesi günün sabahına kaldı. Zencefilli Kurabiye Evin detaylı tarifini okumak isterseniz buraya tıklayın: "Zencefilli Kurabiye Ev | Sessiz Vlog | 1. Bölüm" 


Aslında Angel Food Cake" yapmayı düşünüyordum ama onlarca youtube videosu ve blog postundan sonra bunun için özel bir kalıba ihtiyacım olduğunu ve biraz riskli bir kek olduğunu farkettim. Bugün için daha önce hiç denemediğim riskli bir tarif yerine daha kolay her zaman uyguladığım ve beni hiç zor durumda bırakmayan bir tarifimi kullanmaya karar verdim. Angel Food Cake'i ise yakın zamanda deneyeceğim!

Bu çok kolay kek tarifime limon suyu ve kabuğu rendesi ekleyerek biraz hoş bir lezzet kattım ve kremasında blueberry kullanarak renklendirmek istedim. Blueberry ve limon uyumlu bir ikili.

Pastayı süslemek için önceden kurutulmuş kızıl yonca çiçeği almıştım. Eflatun kremaya çok uyumlu oldu. Kızıl yonca aslında çay yapmak için satılıyor ve çok faydalıymış ama ben bu sefer yenilebilir dekorasyon olarak kullandım. Yakında çay koleksiyonumla ilgili bir video yapmayı düşünüyorum. Bu da koleksiyonun en yeni oldu böylelikle...

Fotoğrafta gri görünse de kreması aslında açık eflatundu. Aslında daha mor yapabilirdim ama kötü durur diye korktuğumdan cesaret edemedim. Şu an pişmanım bir dahaki sefere tam olarak mor kremalı bir kek yapacağım. Fazla blueberry eklendiğinde ne kadar güzel bir mor renk elde edilebildiğini videomda görebilirsiniz. Biraz da krema bekledikçe ilk andaki eflatunluğu grileşti. Daha mor yaptığımda ne olacağını ileride göreceğiz. Ama doğal yollarla gri bir renk elde etmek istiyorsanız az blueberry kullanabilirsiniz. Böylece bunu keşfetmiş oldum.




Türk kek tariflerinde tereyağından çok sıvı yağ kullanılır bizim evin mutfağında zeytinyağı ve tereyağı harici hiçbir yağ bulunmadığı için keklerde de zeytinyağı kullanıyoruz. Eğer daha önce kek yaparken zeytinyağı denemediyseniz mutlaka deneyin derim. Zeytinyağı keke daha nemli ve hafif bir yapı veriyor. Tereyağlı kekler ise nemli ama yoğun bir yapıya sahip oluyor. Her iki türü de seviyorum. Bu tarifimi meyve ve çiçek aromaları katarak oynayabilirsiniz. Limon suyu ve kabuğu, portakal suyu ve kabuğu, gülsuyu çok yakışıyor. Eğer portakallı yaparsam bir portakalın suyunu sıktıktan sonra bardağa doldurup sütle tamamlıyorum. Limondan çok fazla su çıkmadığı için 1 bardaktan biraz az süt kullanıyorum ve kek hamuruna gerekirse bir kaç kaşık daha un ekliyorum. Yani kullanacağınız sıvı süt ve meyve suyu birlikte 1 su bardağı olmalı.

Bu arada bana göre bu tarife çikolata, kakao, tarçın ve yemiş gibi aromalar yakışmıyor. Bunlar daha çok tereyağlı kek hamuruna yakışan aromalar. Aklınızda olsun.



İşte benim her zaman kullandığım kek tarifim:

malzemeler

1 su bardağı şeker
1 su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı süt
1 limonun suyu ve kabuğu rendesi
3 su bardağı un (gerekirse birkaç kaşık daha ekleyebilirsiniz)
3 yumurta
2 tk kabartma tozu (yani bir paket)
1/2 tk tuz

blueberry kreması için;

15 blueberry (böyle açık renk istiyorsanız)
1 çay bardağı şeker
3 su bardağı süt
1 paket vanilya
5 yk buğday veya mısır nişastası

yapılışı

Fırını 180C sadece fanlı ısıtın.
Bir kapta un, kabartma tozu ve tuzu eleyin.
Çırpma kabında mikserle yumurta ve şekeri kabarana kadar çırpın. 15-20 dk.
Zeytinyağı, süt, limon suyu ve kabuğu rendesini ekleyin karışına kadar biraz en düşük ayarda çırpın.
Un karışımını yavaş yavaş ekleyerek karıştırın sonra topak kalmayana kadar çırpın.
Kek hamurunu orta boy bir kalıba dökün ve 40-45 dakika önceden ısıtılmış fırında pişirin.
Keki fırından çıkarıp bir telin üzerine ters çevirin ve soğumaya bırakın.

Kreması;
Bir sos tenceresine blueberry hariç herşeyi koyun ve çırpma teliyle karıştırarak pişirin.
Kaynayınca ocaktan alın ve soğumaya bırakın.
Kremadan biraz alın başka bir kapta blueberry ekleyerek el blenderından geçirin.
Bu az miktardaki blueberryli kremayı bir süzgeçten geçirip ana kremaya karıştırın hepsini pürüzsüz olana kadar el blenderından geçirin.
Bu işlemi kremayı kekin üzerine dökmeden hemen önce yapın böylece kremanız ipeksi bir pürüzsüzlükte olucaktır. Daha önce yaptıysanız kekin üzerine dökmeden önce tekrar blenderdan geçirin.
Yavaşça kremayı kekin üzerine dökün ve dekore edin.
Kekin yapım aşamalarını görmek için videoyu seyretmeyi unutmayın.

bon appetit,

You Might Also Like

0 Comments

Subscribe