Zencefilli Kurabiye Ev | Sessiz Vlog | 1. Bölüm

Pazartesi, Şubat 17, 2020

Merhaba, bu postta Youtube Kanalım için hazırladığım videom "Zencefilli Kurabiye Ev Yaptım Vloumdaki" tarifin detaylarını anlatıyorum. Tarifi uygulamadan önce mutlaka videoyu seyretmenizi tavsiye ediyorum.


Kurabiye ev yapımını hep denemek istemişimdir. Onlarca youtube videosu seyrettikten sonra nihayet denemeye karar verdim. Tam 7 saatimi aldı ama değdi. Yapım aşamasını da başından sonuna kadar çekerek kanalıma yükledim. Videomu bir rehber olarak kullanabilirsiniz.

Dikkat edilmesi gereken detaylar:
  • Bu konuda mümkün olduğunca çok video izleyin. Tasty'nin bu videosu çatıyı yerleştirmek için o kadar güzel bir ipucu verdi ki eğer görmeseydim ne olurdu diye düşünüyorum.
  • Bir de Mary Berry'nin gingerbread house tarifine baktım. Orada da çok güzel bir şema var. Ben de bu şemayı kullandım.
  • Mary Berry'nin tarifindense Tasty'nin tarifi bana daha mantıklı geldi. Ama Mary Berry, çıtır kurabiyeleriyle meşhur olduğu için bir daha ki sefere kesinlikle onun tarifini deneyeceğim.
  • Tasty'nin tarifinin kötü yanı ise kesinlikle çok fazla zencefil var. 3 tatlı kaşığı kullanıyor keşke 1 tatlı kaşığı koysaydım diyorum şu an. Bir de margarin kullanmış ki ben tereyağı kullandım tabii ki. Royal icing tarifi ise gerçekten çok başarılı, hiç değişiklik yapmadan uyguladım.
  • Mary Berry, tarifinde "golden syrup" kullanmıştı. Yerine bal kullanıp kullanmaya karar veremediğim için bu tarifi uygulamaktan vazgeçtim. Ama düşününce bal olan tarif, daha açık kahverengi bir kurabiye ev sonucu vereceği için bir dahaki sefere kesinlikle bunu deneyeceğim.
  • Tasty'nin tarifinde pekmez olunca, margarin yerine aynı miktarda tereyağı kullanarak tarifi biraz kendime göre uyarladım. Kurabiyenin tadı çok güzel oldu bu konuda bir sorun çıkmadı ve yiyen herkes beğendi. Zencefil bana o stresli anda pişirirken çok gelmiş de olabilir. Yiyenler bir sorun görmediler tadında. :)
  • İki tarif de neredeyse aynı usûlle yapılıyor: tereyağı, şeker ve pekmezi eritip sonra içine un ve baharat karışımını ekleyip karıştırılıyor.
pişirirken;
  • Hamuru kesinlikle pişirme kağıdının üzerinde açıp kesin. Kestikten sonra hamuru tepsiye aktarmak şeklini bozuyor.
  • Pencere ve kapıları, duvarlar piştikten sonra kesin. Tereyağlı kurabiyeler fırından ilk çıktıklarında yumuşak kek gibi olurlar. Fırından tepsiyi çıkarın ve bir dk kadar biraz ılınması bekleyin sonra şablonu yerleştirerek pencereleri ve kapıyı dikkatlice kesip çıkarın.
  • Şekerden Pencere Camı: Bunu asla yapamayacağımı düşünüyordum ama dünyanın en kolay olayıymış. Gereksiz yere stres yapmışım. Fırından çıkardıktan sonra kestiğiniz pencerelerin boşluklarına kırılmış akide şekeri kıvamında sert şekerleri kırıp doldurun. Ama duvarların üzerine gelmemesine dikkat edin. Boşlukların ortasına koyun zaten şekerler eriyerek kenarlara ulaşacaktır. Videoda hızlandırılmış çekim olarak nasıl eridiklerini de ekledim. Bolca şeker koyun. Ben pembe karpuzlu olips kullandım. Olips gibi sert olan her şeker olur.
Evi inşaa ederken;
  • Çatıyı yerleştirmek: Sanırım kurabiye ev yapmanın en zor kısmı bu. Gerçekten dikkat ve özen gerektiriyor. Tasty'nin verdiği taktikle iki çatı parçasını Zara'nın alışveriş çantası gibi kalın bir kağıdı özel kurabiye ev kremasıyla birleştirdim ve ev şemasının ön duvarını ters tutarak çatı açısını tam olarak verdim. İki kenara da kase koyarak destek oldum bu şekilde 30 dk kurumaya bırakın. Ben tam kurumadan 15-20 dk sonra çatıyı yerleştirmek istedim. Parçaların kağıttan kaydığını farkedince karton destekler kesip zeminle arasına yerleştirdim. Şu an anlattığım çok anlamsız geliyor biliyorum ama videoyu seyredince görüceksiniz. Bu orijinal fikrim için kendimle gurur duyuyorum. Eğer kartonları koymasaydım kesin sabah kalktığımda o çatı düşmüş olacaktı. :)
  • Evin genişliği 17 cm: yani 289 cm2. :) aşağıdaki malzemelerle hamurdan bir top arttırdım. Duvarları gerekenden ince yapmış olabilirim. Yine de eve bir şey olmadı çok şükür. O kadar sağlamdı ki günün sonunda parçalarken aşırı zorlandık. Artan hamuru buzluğa koydum ve minik evler yapmayı düşünüyorum.
  • Mary Berry'nin şablonunu ekranın üzerine kağıt koyarak çizdim. PDF'i istediğim 17 cm genişlik olana kadar küçülttüm. Eğer sizin ekranınız küçükse zaten istediğiniz boyutta olabilir o yüzden ölçün. Daha küçük veya büyük yapabilirsiniz. Az görünse de 17 cm, çatı vs gelince fazlasıyla büyüktü bence.

Videoyu seyretmeyi unutmayın. Sorularınız olursa youtube'dan sorarsanız daha hızlı cevap verebilirim. Tarifi tam ölçüleriyle aşağıya bırakıyorum. Mutlaka yapın derim, ne kadar yorucu olsa da çok eğlenceli bir gündü.


malzemeler

(gram yazsam da ben tartı kullanmadım bardak hesabıyla yaptım)

225 gr tereyağı
1 bardak (200gr) şeker
1 bardak (335 gr) dut pekmezi
5 bardak (625 gr) un
1 tk kabartma tozu
1 tk tuz
1 tk tarçın
3 tk toz zencefil (bence 1 tk yeterli)
iki paket olips (her pencereye 3-4 olips koydum, bir duvara üşenip 2 olips koydum ve çok ince olduğu için bu duvarın camları gece sabaha kadar yer yer erimişti) Bence siz olips kullanmayın bu arada ben son dakika almak zorunda kalınca bunu buldum. Mentollü olduğu için çocukların hoşuna gitmeyebilir.

Royal icing (yapıştırıcı kreması)

4 büyük yumurtanın akı
1 tk krem tartar
6 (720gr) bardak pudra şekeri, elenmiş
süslemesi için birazcık su

yapılışı

Fırını 180C fanlı ısıtın.
Tereyağı, pekmez ve toz şekeri bir tavada eritin ama fokur fokur kaynatmayın.
Unu, kabartma tozunu, toz zencefili ve tarçını birlikte eleyin.
Erimiş tereyağı pekmez karışımını büyük bir karıştırma kabına dökün.
Yavaş yavaş unu ekleyerek karıştırın. Son bardakta artık kaşıkla karışamaz kıvama gelebilir o zaman yoğurabilirsiniz. Hamuru kesinlikle buzdolabına koymayın. Ilıklığını korumaya çalışmalısınız.
Hamuru beş eşit parçaya bölün ve son parçayı ikiye bölün.
Hamurları yuvarlayıp bir kaba koyun ve streçleyin.
Pişirme kağıdının üzerinde hamuru 1/2 cm kalınlığında açın ve pencereleri kesmeden sadece dış hatlarını kesecek şeklinde şablonunuzu yerleştirip hamuru kesin. Ben böyle yaptım siz daha kalın açabilirsiniz.
Ön/Arka şablonundan ikişer parça, yan duvarlardan ikişer parça ve çatı için ikişer parça hamurdan kesin. Geri kalan hamurla çatıyı ve ağaçları kesin. Pencere ve kapıları şimdi kesmeyin.
Pişirme kağıdını, kesilmiş kurabiye hamurları üzerindeyken alıp tepsiye yerleştirin ve 7-8 dakika pişirin. Bu süre fırınınızın pişirme hızına bağlı. Çabuk yanabilir dikkatli olun.
Pişmiş duvarları fırından çıkarıp yarım ya da bir dakika kadar biraz ılınmasını bekledikten sonra, şablonu üzerine yerleştirip kapı ve pencereleri dikkatlice kesip çıkarın. Ben arka duvarın pencerelerini kesmeye çekindim. Ya çatıyı taşımazsa ya da kırılırsa diye korktum. Bir daha yaparsam kesinlikle arka duvarın pencerelerini de keserim.
Kırılmış şekerleri pencerelerin boşluklarına koyun.
Pişirme kağıdını tekrar tepsiye koyup, şekerli duvarları fırına verin ve şekerler eriyene kadar pişirin. Dikkat edin yanmasın.
Kurabiye ev parçalarını fırından çıkarın ve soğuyana kadar ellemeyin. Soğuduktan sonra şekerler cam gibi olacak. Hatta tık tık vurabilirsiniz.

Royal icing yapımı: 
Geniş bir kapta yumurta aklarını krem tartarla birlikte köpürene kadar çırpın. Mereng gibi bembeyaz kar köpüğü olmasına gerek yok. Karışana kadar 2-3 dakika çırpın yeterli.
Yavaş yavaş pudra şekerini ekleyerek çırpmaya devam edin. Son bardak pudra şekerini koyunca videoda gösterdiğim zamk gibi kıvama gelmiş olacak.
Bu kıvam evin parçalarını birbirine yapıştırmak için. Süslemek için royal icing'i suyla biraz açmak gerekiyormuş. Ben de bu kısmı kaçırdım ve zamk gibi haliyle süslemeyi yaptım. Öyle de oldu ama yemesi bence hoş değil.
Bu nasıl evi tutacak demeyin kuruduğunda taş gibi oluyor.
Evi kurmak için bir zemin bulun. Ben bir mermer kullandım, düz zemini olan ve yeterince geniş olan herşey olur, tepsi vs. gibi.
Önce evin duvarlarınn geleceği sınırlara krema torbasıyla bu kremayı bolca sıkın ve iki yan duvarı yerleştirin. Duvarlara destek olacak bir kase bardak vs gibi bir şey koyarak, sağlam ve düzgün kurumalarını sağlayın. Biraz kurusa yeterli bu aşamada, çünkü ön ve arka duvarlar gelince yanları tutacak.
Ön ve arka duvarların kenarlarına da kremadan sıkıp sırasıyla yapıştırın.
Çatıyı yukarıda ve videoda gösterdiğim şekilde kağıtla birleştirip. Çatı açısını doğru vererek kurutun. Ön duvar şablonunu ters çevirip doğru açıyı bulabilirsiniz. Çatı kururken, duvarlar da biraz daha kuruyup sağlamlaşmış olacak. Videoda gösterdiğim gibi içten ve dıştan krema sıkarak, duvarların birbirine iyice tutmasını sağlayabilirsiniz.
Çatı kuruyunca kenarlarına krema sıkıp, evin üstüne yerleştirin ve sert kartonlarla destek verin.
Servis etmeden önce pudra şekeri serpin.

Süsleme için biraz royal icing alıp ayrı bir kaseye koyun, 1 çay kaşığı su ekleyip inceltin. Sizce normal krema kıvamına gelmişse ince bir sıkma torbasıyla süslemenizi yapabilirsiniz. Benim gibi bu kalın kremayla süslemeyin. :)
Süsleme stili ise size kalmış. Nasıl isterseniz öyle süsleyebilirsiniz. Ben o kadar yorulmuştum ki güzel ve düzgün bir süsleme yapamadım. Yine de tatlı bir ev oldu.


Yazarak anlatınca karmakarışık ve içinden çıkılmaz bir iş gibi görünse de aslında kolay sadece biraz dikkat ve özen gerektiriyor. Verdiğim püf noktalarıyla rahatlıkla büyük bir kurabiye ev yapabilirsiniz. 

You Might Also Like

0 Comments

Subscribe